Залъгваме глада пет пъти на ден

Будим се с диня, заспиваме с таратор

Райна Харалампиева - събота, 10-06-2017 - 15:30

Риба замества пържолата през лятото

Сочни и леки храни са ключът към добрата кондиция през лятото. Според диетолозите в горещините е добре да забравим за тежките мезета. Можем да ядем 5 пъти на ден, но количествата, които приемаме, трябва да са много малки.
Правила
Основното правило - приемайте  2-2,5 литра,вода, фреш, чай, кафе, мляко, млечни напитки. Протеините си набавяйте от риба, морски дарове, пилешко. Важно е да ги приготвяме на пара или печени, а не да ги пържим. Избягвайте пържолите. Хубаво е да сведем до минимум приема на наситените мазнини - червено месо, пълномаслени сирена, краве масло. Храните, богати на антиоксиданти укрепват имунната система. Зелен чай, зеле, лук, броколи ни правят устойчиви на летните вируси и инфекции, забавят процесите на стареене и подпомагат зрението. Всеки ден консумирайте поне 400 г плодове и зеленчуци, съветват специалистите по хранене. Те са естествен източник на витамини, минерали и антиоксиданти. Динята е идеалната закуска. Освен че съдържа голямо количество вода, тя е богата и на витамини A, С, калий, калций, желязо, бета каротин и фибри. Съдържа само 80 ккал в 100 грама, няма никакви мазнини и холестерол. Млечните продукти пък са изключително полезни за стомашния комфорт през този сезон.
Супата
Негово Величество тараторът е незаменима лятна вечеря, защото разхлажда и поддържа микрофлората на червата. Краставица, копър и чесън. Божествените съставки на лятната супа. 90% от съдържанието на краставицата е водно, което я превръща в освежаващо средство в горещините. Поради водното си съдържание половин порция краставица има само 10 калории, което прави зеленчука идеален т за отслабване. Краставицата е по-ценна с наличието си на фибри. Един зеленчук осигурява 13% от фибрите, необходими за деня. Копърът пък има високо съдържание на витамините С, В1, В2, Е, РР, Р, каротин (провитамин А) и минерални соли на калия, калция, фосфора и желязото и фолиевата киселина (витамин В9). Чрез чесъна може отлично да си набавите манган – 23% от дневната стойност. Той съдържа жизненоважни ензими и антиоксиданти. Те помагат за здравословното формиране на костите и съединителната тъкан, костния метаболизъм, усвояването на калций, както и правилното функциониране на щитовидната жлеза. Чесънът  съдържа 17% от дневната стойност на витамин В6, 15% на витамин С, едновременно разпределяйки в добри количества калций, фосфор и селен.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.