Руснаците направиха анаеробна подводница

Агенция Монитор - понеделник, 19-06-2017 - 09:10

Дизел–електрическата неатомна подводница „Кронщад” от проект 677 тип „Лада” ще стане първата руска военна подводница с анаеробна (независима от външен въздух) енергийна система, пише ”Известия”. Най-новата разработка ще даде възможност на подводницата да остава в подводно положение без да издава присъствието си до няколко седмици. По принцип дизел-електрическите подводници се нуждаят от зареждане на акумулаторни батерии, което се извършва от дизелов двигател. Енергия за двигателите може да се получава и с помощта на водородни горивни клетки „Дженерал мотърс” (General Motors) разработва водородни задвижващи системи още от 2008 г. Концернът има разработки за ВМС на САЩ на подводница, която се задвижва от агрегат на водородни клетки. Технологията влиза при безпилотните подводни съдове, на които военните възлагат надежди да поемат опасния за екипажите подводен фронт. Първата подводница с водородно гориво е построена корабостроителниците Hellenic Shipyards, част от „Тисен-Круп марин системс” (ThyssenKrupp Marine Systems). Подводни апарати с водородно гориво са правени в Испания, Португалия и Германия. Германия въвежда първата подводница с такова гориво в експлоатация през 2003 година. Руската подводница няма да носи специално водород, а ще го получава чрез риформинг на дизеловото гориво, което се намира на борда. Тя ще бъде спусната на вода през 2018 година.

Дизел–електрическата неатомна подводница „Кронщад” от проект 677 тип „Лада” ще стане първата руска военна подводница с анаеробна (независима от външен въздух) енергийна система, пише ”Известия”. Най-новата разработка ще даде възможност на подводницата да остава в подводно положение без да издава присъствието си до няколко седмици. По принцип дизел-електрическите подводници се нуждаят от зареждане на акумулаторни батерии, което се извършва от дизелов двигател. Енергия за двигателите може да се получава и с помощта на водородни горивни клетки „Дженерал мотърс” (General Motors) разработва водородни задвижващи системи още от 2008 г. Концернът има разработки за ВМС на САЩ на подводница, която се задвижва от агрегат на водородни клетки. Технологията влиза при безпилотните подводни съдове, на които военните възлагат надежди да поемат опасния за екипажите подводен фронт. Първата подводница с водородно гориво е построена корабостроителниците Hellenic Shipyards, част от „Тисен-Круп марин системс” (ThyssenKrupp Marine Systems). Подводни апарати с водородно гориво са правени в Испания, Португалия и Германия. Германия въвежда първата подводница с такова гориво в експлоатация през 2003 година. Руската подводница няма да носи специално водород, а ще го получава чрез риформинг на дизеловото гориво, което се намира на борда. Тя ще бъде спусната на вода през 2018 година.

Прочети още на: http://www.bgnes.com/tehnologii/hi-tech/4517345/

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.