MINI Clubman Cooper S се отличава с масивна предна част с отвори за въздух в арките на калниците.
Снимки: MINI
Приятни емоции в големия град

MINI Clubman доставя удоволствие от шофирането дори в делничния трафик

Денислав Стоянов - неделя, 27-03-2016 - 19:00

Новият модел има шест врати, качва петима пътници и събира много багаж

Шофирането в града обикновено изнервя – трафик, задръствания, пешеходци. Ако прибавим и досадното ръчно превключване на скоростите в повтарящия се цикъл съединител-първа предавка-спирачка, понякога се уморяваме повече от самото шофиране, отколкото от работа. Доста скъп, но ефективен лек против досадното придвижване в града е новото MINI Clubman Cooper S. Компактните размери, изисканият и удобен салон, отличният обзор, подпомогнат от парктроник и камера за задно виждане, мощният двигател и автоматичната скоростна кутия превръщат шофирането в делничния трафик в приятно изживяване с индивидуално излъчване в типично британски стил.

Достъпът до багажника се осъществява чрез две симетрични врати с хоризонтални светлини.

Новото MINI Clubman разполага с цели шест врати, като четири от тях са за да влезете в пътническия салон, а чрез двете задни симетрични врати се осъществява достъпа до багажното пространство. Новото MINI Clubman е с подобрена спрямо предишния модел гъвкавост и пространствен комфорт, като в салона има 5 пълноценни места за седене. Обемът на багажника е цели 360 литра, а при сгъване на облегалката на задната седалка в съотношение 40:20:40 се отваря огромен товарен отсек от 1250 литра.

На централната конзола се намира кръгъл светлинен пръстен, в който е интегриран 8,8-инчов цветен дисплей.

В интериора на MINI Clubman никой няма да остане безразличен към широкото арматурно табло и лайсната, която преминава по цялата широчина на кокпита. На таблото пред водача има комбиниран уред на кормилната колона, а на централната конзола хармонично е интегриран кръгъл светодиоден светлинен пръстен, в който се намира 8,8-инчов цветен дисплей. На средната конзола е бутонът на електрическата ръчна спирачка, въртящият се контролер за функциите, има още отделения за вещи, две поставки за напитки, както и подлакътник. Зад волана само с няколко движения могат перфектно да се позиционират хора с всякакъв ръст и телосложение.

Опционалната 8-степенна автоматична трансмисия си струва, особено ако шофирате основно в града.

Най-мощната модификация в гамата на MINI Clubman е версията Cooper S, която се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване на горивото с мощност 192 к.с. За пръв път при Cooper S се предлага опционално с 8-степенна автоматична трансмисия. Доплащането за нея е почти 3900 лева, но си струва, особено ако шофирате основно в града. С нея спринтът от място до 80 км/ч става за 5,1 секунди, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 7,1 секунди. Двигателят и трансмисията работят сплотено и даряват на колата отлична динамика.

За разлика от старите модели на MINI, новият Clubman не вози твърдо, а по-скоро дори комфортно.

Натискането на педала на газта докрай се съпровожда с бърза реакция и пъргаво втурване напред, защото максималният въртящ момент от 280 Нм (300 Нм при Overboost) е на разположение още от 1250 оборота. В спортен режим двигателят вдига оборотите и зазвучава дрезгавият баритон на турбомотора. Този фантастичен двигател предразполага постоянно да натискате газта и да ускорявате. В бързия и пъргав автомобил реалната скорост не се усеща, така че може неусетно да се развихрите до много над разрешената скорост. В режим Sport чувствително се изострят реакциите на газта, воланът става по-тежък, а скоростната кутия качва предавките при по-високи обороти. В икономичен режим Green разходът на гориво в града може да се сведе до около 7-8 литра, но MINI Clubman Cooper S не е кола за икономично шофиране.

Комбинацията от директно управление и стабилно пътно поведение пресъздава усещането за картинг.

Най-хубавото е, че за разлика от старите модели на MINI, новият Clubman не вози твърдо, а по-скоро дори комфортно. Това се дължи на широката следа, дългото междуосие и специфичната конструкция на окачването с предни единични носачи и пружинна стойка, и многораменна конструкция отзад. Още по-добре вози MINI Clubman с електронно управляеми амортисьори. В комбинация с предното задвижване, ниския център на тежестта и електромеханичното кормилно управление, тази кола пресъздава усещането че сте зад волана на картинг. Clubman е направен за удоволствие и шофирането му в града води до пристрастяване.

MINI Clubman Cooper S

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

192 к.с. максимална мощност при 4700-6000 об/мин

280 (300) Нм въртящ момент при 1250-4750 об/мин

7,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

228 км/ч максимална скорост

5,8 л/100 км среден разход на бензин

134 г/км емисии на СО2

58 180 лева цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.