Папагал сменя психолога

Адела Коцева - събота, 08-04-2017 - 15:25

Вана с лавандула стимулира кръвообращението

Неконтролираният и продължителен стрес може да има опустошителен ефект не само върху психиката, но и върху тялото. Ако не сте внимателни, може да живеете с него в продължение на години, без да осъзнавате щетите, които той нанася. Неслучайно се казва, че всички болести са от нерви. Доказано е, че уравновесените и спокойни хора боледуват далеч по-малко. Никой не е застрахован от капана на стреса. Симптоми като безсъница, раздразнителност, загуба на апетит или прекомерно хранене, влошаване на паметта и хронична умора са най-често срещаните белези на хроничен стрес.  Ако имате тези симптоми, може да приложите един от 10 трика, които открихме с помощта на психолози.
Релакс
Най-често стресът възниква от прекомерно напрежение в организма. За да се свали това напрежение, е нужда дихателна гимнастика. Усамотете се, отпуснете се и дишайте дълбоко. Вдишването трябва да е два пъти по-дълго от издишването. Също така може просто да полегнете със затворени очи. Всичко, което ще ви отпусне.

Музика
Музиката помага. Не е нужно да е спокойна и тиха. Най-важното е да ви харесва и да ви е приятна. Пейте! Какво от това, че пеете фалшиво, стига да се забавлявате. Също така преди важна делова среща или изпит е хубаво да послушате музика за успокоение. Не забравяйте, че не сте на сцена, а у дома.
Разпределете задачите
Ако сте хаотични и винаги закъснявате, ви съветваме да имате органайзер или тефтер, в който да си записвате задачите. За да избегнете редовното закъсняване за срещи, което ви стресира, а и създава напрежение в другите, просто записвайте или си навивайте часовника така, че да ви напомня. Ако пък сте от хората, които са се нагърбили с прекалено много задачи, намерете начин да си разделите задълженията с някого. Например за домакинската работа можете да помолите партньорът ви да удари едно рамо.
Водете си дневник
Мъжете са по-податливи на стресови ситуации. Това е, защото жените са по-открити и споделят за деня си повече. Психолози твърдят, че воденето на дневник намалява риска от възникване на депресии и стрес със 70 на сто. Навикът да записвате всичко случило се през деня ще ви даде възможност да анализирате ситуациите и да видите къде сте сгрешили, което води до подобряване на самооценката и спокойствие.
Споделяйте
Какво по-успокояващо от това да разкажете и да си излеете душата на близък човек. При първи признаци на лошо настроение просто поговорете с приятели или роднини, някой добър слушател, който ще ви изслуша. Изричането на своите проблеми на глас води до по-лесното им разрешаване. Отделете два часа за тази антистрес терапия и мигновено ще се почувствате по-добре.
Шоколад
Помощник номер 1 на всички времена е шоколадът. При стресови ситуации или лошо настроение се поглезете с парченце от любимия ви вид шоколад. За да бъде удоволствието от шоколада пълно, добавете към него хубаво ароматно кафе или чай, а защо пък не и добра компания. Все пак не злоупотребявате със сладкото, за да не се налага освен със стрес да се борите и с излишни килограми.
Домашен любимец
Повечето хора имат нужда да общуват с животни. Няма нищо по-освежаващо след дълъг работен ден от приятна разходка в парка с вашия любимец или пък спокойна вечер пред телевизора с любимата котка. Всякакъв вид контакт с животни действат релаксиращо и успокояват нервната система. Папагал, морско свинче или пък пухкаво зайче могат да бъдат вашата утеха у дома.
Ароматерапия
Най-ефективната антистрес техника е да отделите време за себе си. Вземете си ароматна вана или дълъг горещ душ, запалете свещи, в  които можете да добавите любимо етерично масло и се отпуснете. Лавандула или розово масло ще създадат романтично настроение, а кръвообращението ви ще се подобри.
Отворете книга
Прочетете любим роман. Впуснете се в света на книгите. Най-хубавото пътешествие е сред различните светове, които книгите предлагат. Някой фантастичен роман или приключенски могат да се окажат вашето спасение от забързаното ежедневие.
Потърсете специалист
Естествено антистрес техниките са само за облекчение на симптомите, ако не се почувствате по-добре, хубаво е да се обърнете към специалист. Самолечението не е отговор, консултацията с лекар и добрата терапия ще окажат сигурен ефект върху вашият организъм.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.