Новата Toyota C-HR вече е на разположение за тестово шофиране и поръчка у нас.
Снимка LAP.bg

Toyota C-HR грабва погледа със силует на купе

Денислав Стоянов - неделя, 15-01-2017 - 22:44

Компактният кросоувър запазва визията на прототип и се откроява на пътя

На автосалона в Париж през 2014 година Toyota представи прототипа C-HR Concept, който изглеждаше като гост от бъдещето. Тогава все още малцина предполагаха, че C-HR ще се превърне в реалност в обозримо бъдеще. През есента на 2015 година на изложението във Франкфурт усъвършенстваната концепция C-HR отново красеше щанда на Toyota, ярко откроявайки се на фона на обичайните за марката модели. За щастие японците дадоха воля на дизайнерската свобода и инженерно новаторство, и пред нас е един грабващ погледа уникален автомобил, направен да се откроява на пътя и да доставя на водача удоволствие от шофирането с отлично пътно поведение. Новият C-HR позволява на Toyota да заеме сериозна позиция в растящия сегмент на компактните кросоувъри. C-HR се разшифрова като Coupe High Rider – купе с висока позиция на седене или кросоувър със силует на купе. Името напълно отразява същността на новия модел.

Елегантният покрив продължава в голям спойлер, а в задната част изпъкват извитите С-образни светлини.

В основата на Toyota C-HR е платформата TNGA, която е използвана от новия хибрид Toyota Prius. Моделът е дълъг 4360 мм, широк 1795 мм и високи 1550 мм, а междуосието е 2640 мм. Със своята извита форма на покрива, новата Toyota C-HR наистина прилича на купе, а за да се засили това впечатление, дръжките за отваряне на задните врати са скрити в задните колони на покрива. Тясна радиаторна решетка е съчетана с огромни отвори за въздух в предната броня. Големите наклонени фарове са като разперени криле. Автомобилът се отличава с мускулести арки на калниците, висока линия на прозорците и релефни стени, в които изпъкват форми на диамант. Долната част на каросерията е покрита със защитни панели. Спортната натура е подчертана чрез елегантния покрив, който продължава назад в голям аеродинамичен спойлер. Задното стъкло е силно наклонено, а под него изпъкват извитите С-образни светлини.

На върха на асиметричната централна конзола се намира големият 8-инчов сензорен екран на мултимедията.

Оригинално изглежда и салонът на Toyota C-HR. Интериорът комбинира ориентиран към водача кокпит с просторно и широко пространство в купето. През предния панел и през вратите преминава синя светодиодна линия. Уютното и приветливо чувство се създава от линията на инструменталния панел, продължаваща и в линията на предните врати със стилни орнаменти и панел в черен пиано лак. Много бутони споделят еднаква форма, отразявайки диамантения мотив от външните форми на автомобила. Същите форми на диамант се виждат и по вътрешната част на вратите, по тапицерията на тавана, предните високоговорители на аудиосистемата JBL и дори по аналоговите прибори в инструменталното табло. Воланът с три лъча е компактен и е обшит с кожа, регулира се в дълбочина и по ъгъла на наклон. Седалката на водача се настройва в широки интервали, така че зад волана на C-HR могат да седнат удобно хора с всякакъв ръст и структура на тялото.

Обемът на багажника е 377 л, но при необходимост задните облегалки се сгъват и увеличават капацитета.

На върха на асиметричната централна конзола се намира големият 8-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Всичко това предоставя удобен достъп на водача до всички контролни уреди, като в същото време позволява и на пътника да оперира с тях. Видимостта назад е ограничена, което се компенсира с камерата за заден ход. Седалките са меки и имат добра опора в лумбалната област. На централния тунел има поставки за чаши, а в подлакътника има дълбока кутия за вещи. На втория ред пространство за краката е доста прилично за стандартите на C-сегмента, но над главите не е особено голямо. Салонът не е широк в областта на раменете, но има достатъчно място за двама пътници със среден ръст. Обемът на багажника е 377 литра, но при необходимост задните облегалки се сгъват и увеличават капацитета.

Около радиаторната решетка са фаровете като разперени криле, а в бронята има огромен отвор за въздух.

Хибрид за града, турбомотор извън него

Новата Toyota C-HR се предлага с два варианта на задвижване, които демонстрират своите силни страни в града и извън него. По-добър за града е C-HR с уникалната за сегмента хибридна система на задвижване, позната от Toyota Prius. Хибридната система съчетава 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател и електромотор, които развиват системна мощност от 122 к.с. Нейните настройки са малко по-различни, отколкото в Prius. Електромоторът играе по-малка роля и при по-сериозно натискане на газта цялата работа се поема от бензиновия двигател. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 11 секунди, а максималната скорост е 170 км/ч. При скорост до 50 км/ч, при потегляне, равномерно движение, по инерция или спиране, хибридната система автоматично и неусетно изключва бензиновия двигател и използва само електрическата тяга, за да задвижва автомобила почти безшумно и без разход на гориво. Така до 50% от общия градски пробег при Toyota C-HR се извършва в изцяло електрически режим, което е причината за разходът на бензин в града да е много нисък – едва 4,1 л/100 км.

Хибридната Toyota C-HR е само със задвижване на предните колела, но има добро разпределение на теглото, благодарение на батериите под задната седалка. Управлението е лесно и приятно. Тягата се предава на предните колела чрез автоматична безстепенна хибридна трансмисия E-CVT с режим Brake, който се използва едновременно за моторна спирачка и за зареждането на батерията. При плавно натискане на газта трансмисията не нарушава комфорта на движение и удоволствието, което получавате зад волана на Toyota C-HR. Всичко това определя хибридния модел като кола, предназначена предимно за градско шофиране.

Ако обичате динамичното ускорение и по-често шофирате извън града, повече ще ви допадне Toyota C-HR с бензиновия 1,2-литров турбомотор с мощност 116 к.с. В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, двигателят е пъргав и бързо набира обороти. Той е гъвкав и има добра тяга в средния диапазон на оборотите, като максималният въртящ момент от 185 Нм е на разположение от 1500 до 4000 об/мин. Двигателят работи доста гладко, макар и шумно. С него повдигнатото купе ускорява от място до 100 км/ч за 10,9 секунди и развива 180 км/ч. Механичната 6-степенна трансмисия работи много прецизно и е оборудвана с функция за синхронизиране на оборотите при понижаване на предавките. Още по-подходяща за зимата е Toyota C-HR с 1,2-литров турбобензинов двигател с безстепенната автоматична трансмисия CVT и задвижване на всички колела AWD.

C-HR се отличава с мускулести арки на калниците, висока линия на прозорците и релефни странични стени.

Модификацията с двойно задвижване демонстрира по-добро сцепление, но и моделът само с предно предаване е доста добър в това отношение. Разпределението на тягата между предната и задната оси се контролира от електромагнитен съединител. В зависимост от обстоятелствата, тягата може да се разпределя при равна и суха настилка в отношение от 100:0 до 50:50. Благодарение на специалните си сензори, оптималното преразпределение на въртящия момент между предния и задния мост става на всеки 6 милисекунди. В градски цикъл C-HR с турбомотора консумира 7,3 л/100 км, а на извънградско разходът е 4,8 л/100 км.

За да може да прилича на купе, дръжките за отваряне на задните врати са скрити в задните колони на покрива.

Комфортна возия и стабилно поведение

Независимо дали шофиране в града или извън него, по всяко време ще се радвате на отличната возия със специални настройки за Европа. Окачването леко поглъща пътните неравности и в купето наистина се усещат само дълбоките дупки. Поради ниския център на тежестта, дори и при висока скорост в завоите, не се усещат странични наклонявания. Управлението е прецизно и достатъчно информативно. На път с много завои C-HR се държи стабилно като лек автомобил. Шумоизолацията в салона е много добра, но при високи скорости се чува шум от страничния вятър. Пътният просвет от 160 мм не предполага сериозен офроуд, но е напълно достатъчен за преодоляване на снежните преспи и коловози през зимата.

Новата Toyota C-HR е снабдена с широк спектър от оборудване, според нуждите на клиентите. Още в базовото ниво City има електрически стъкла и огледала, климатик, аудиосистема със CD-плейър, адаптивен круйз-контрол и др. За безопасността има 7 въздушни възглавници и електронна система за стабилизация. При всички нива на оборудване серийно е налична програмата за безопасност Toyota Safety Sense, която включва познатите вече система за автоматично спиране с разпознаване и на пешеходци, асистент за напускане лентата на движение, автоматично превключване между къси и дълги светлини, както и разпознаване на пътните знаци. Прилично е оборудван вариантът Cult, който добавя безключов достъп и стартиране на автомобила, двузонов климатроник, сензори за светлина и за дъжд, камера за обратно виждане, отопляеми предни седалки, двуцветни 18-инчови алуминиеви джанти, система за разпознаване на пътните знаци и др. Сред опциите са LED светлини, навигационна система и аудиосистема JBL. Специално проектираната за Toyota C-HR аудиосистема от висок клас JBL включва 8-канален 576-ватов стерео усилвател и 9 високоговорителя с два акустични водача.

Цената на базовата версия на Toyota C-HR е 38 990 лева, а най-добре оборудвания модел струва 59 990 лева. Компанията планира да продава около 100 000 автомобила годишно.

Хибридната система на Toyota C-HR съчетава 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател и електромотор.

Toyota C-HR 1.8 Hybrid 2WD E-CVT

1,8-литров бензинов двигател и електромотор

Е-CVT безстепенна автоматична трансмисия

122 к.с. максимална системна мощност

300 Нм максимален сумарен въртящ момент

11,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

3,8 л/100 км комбиниран разход на бензин

86 г/км емисии на СО2

47 990 лева цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.