Двигателят задвижва Fiesta, Focus, Mondeo, B-Max, C-Max, EcoSport, Courier и Connect.
Снимки Ford

Шеста поредна титла за турбомотора на Ford

Денислав Стоянов - понеделник, 03-07-2017 - 12:12

Агрегатът 1.0 EcoBoost беше избран за Световен двигател на 2017 година

Икономичният 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 EcoBoost на Ford беше избран за „Световен двигател на 2017 година” в категорията „Най-добър двигател до 1,0 литър” за шести пореден път, което означава, че малкият и мощен мотор остава ненадминат в категорията си от представянето му през 2012 г. Моторът беше избран за „Най-добър двигател до 1,0 литър“ от жури, съставено от 58 автомобилни журналиста от 31 страни. Журито похвали комбинацията от динамика, икономичност и технологии. Агрегатът EcoBoost вече притежава общо 10 награди за „Световен двигател на годината”, включително три пъти за цялостен победител и веднъж за най-добър нов двигател. 1,0-литровият бензинов турбомотор EcoBoost постави нов стандарт за компактните и ефективни двигатели с високотехнологичния си турбокомпресор, директното впръскване на горивото и независими фази на газоразпределение. 1,0-литровият турбомотор EcoBoost на Ford е наличен с мощност 100, 125 и 140 к.с. Двигателят задвижва един от пет нови автомобила Ford, продадени в Европа, както и две от пет коли Fiesta.

Двигателят 1.0 EcoBoost ще разполага с технология за изключване на единия от цилиндрите за да пести гориво.

1,0-литровият 3-цилиндров двигател EcoBoost беше представен за първи път във Ford Focus през 2012 г. и продължава да господства в сегмента си, въпреки растящата конкуренция в категорията, популярна сред потребителите и важна за автомобилните производители. Тази година в категорията до 1,0 литър се състезаваха 35 двигателя – 9 повече от дебютната 2012 година за 1,0-литровия мотор EcoBoost. Това е и първият двигател, който взима титлата всяка година, в която е номиниран. От началото на 2018 г. този агрегат ще разполага с иновативна технология за изключване на единия от цилиндрите и ще осигурява намалени експлоатационни разходи за клиентите. Когато пълната мощност не е необходима, например при движение по инерция или с постоянна скорост, единият от трите цилиндъра ще се изключва и ще пести гориво.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.