Отпред Megane GT е с черна радиаторна решетка и броня с голям въздухозаборник.
Снимки Renault

Renault Megane GT не изисква пилотски умения

Денислав Стоянов - неделя, 10-07-2016 - 17:00

Спортният хечбек предизвиква вълнуващи емоции по планинските пътища

През миналата есен Renault представи четвъртото поколение на Megane. Заедно със стандартната версия на хечбека дебютира и спортната модификация GT, която вече се предлага и у нас. Новият Megane GT е предназначен за потребителите, които искат по-спортно представяне от своя Megane, но без това да изисква пилотски умения за управление. Новият Mеgane GT е точно такъв автомобил. Под капака му има мощен двигател със запас от 205 к.с., а на борда има куп технологии, взети директно от спортното подразделение Renault Sport. В същото време автомобилът е с автоматична трансмисия, има само газ и спирачка, и не е необходимо да сте опитен шофьор, за да се възползвате от динамиката на спортния хечбек.

Отзад GT има два хромирани ауспуха, които заобикалят дифузьор, вдъхновен от болидите във Формула 1.

Новият Mеgane GT се отличава се отличава от стандартната версия още на външен вид с напълно новия син цвят Iron Blue. Предната броня е изваяна в спортния дух на Renault Sport, допълнен от специалните горна и долна решетки. Долният отвор за въздух е по-широк и е заобиколен от два по-малки въздушни отвора, а корпусите на страничните огледала са оцветени в хромиран металик. Отзад двата хромирани ауспухови накрайника повтарят стила на двата странични въздушни отвора отпред. Тези ауспуси заобикалят дифузьор, вдъхновен от болидите във Формула 1. Новият Mеgane GT носи емблемите на Renault Sport в лявата задна част на автомобила, както и върху двата предни калника. Спортното подразделение на Renault е разработило специални 18-инчови джанти с диамантен ефект и лого GT.

Спортните седалки обгръщат тялото със странични опори и вградени подглавници, сини шевове и лого.

Интериорът на новия Megane GT е изцяло разработен от дизайнерите на Renault Sport. Седалките са подчертано спортни, с обгръщащи тялото странични опори и с вградени подглавници, сини шевове и карирано спортно лого. Предлагат се три вида тапицерии - платнена, кожа алкантара със сини ивици и кожа алкантара с черни ивици. Скосеният отдолу волан е с подобрена ергономия, докато спортните алуминиеви педали и комбинацията от специален селектор и планки на волана за смяна на предавките са предназначени за спортно шофиране. Сините цветови нюанси в купето върху равните повърхности и шевовете са в унисон с външната синя боя Iron Blue, като така подсилват спортното усещане в новия Mеgane GT.

На централната конзола е вертикалният 8,7-инчов дисплей на системата R-Link 2, наподобяващ таблет.

На централната конзола се намира вертикалният 8,7-инчов дисплей на системата R-Link 2, наподобяващ много смартфон или таблет. R-Link 2 включва гласово разпознаване за функциите навигация, телефон, приложения и радио. Новата технология Multi-Sense позволява на водача да модифицира настройките, като избере реакцията на педала на газта и двигателя, настрои бързината за смяна на предавките, извършвана от автоматичната трансмисия и др. Във версията GT се предлагат четири различни режима на задвижване - Sport, Neutral, Comfort и Perso, като бутонът R.S. Drive осигурява пряк достъп до режима Sport.

От Renault Sport са разработили специални 18-инчови джанти с диамантен ефект и лого GT.

Под капака на новото Renault Mеgane GT е поставен 1,6-литров турбобензинов двигател Energy TCe 205, съчетан със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител EDC. Тя се справя отлично със своята работа, но при желание предавките могат да се превключват и ръчно с планки зад волана. В режим Sport, новият Mеgane GT се възползва от редица специфични технологии, разработени от инженерите на Renault Sport. Автоматичната система за стартиране Launch Control позволява значително по-бърз старт от място, благодарение на което новият Mеgane GT е способен да се ускори от място до 100 км/ч само за 7,1 секунди. Системата Multi-Change Down позволява на водача да превключва в ръчен режим няколко предавки надолу в бърза последователност, докато автомобилът спира, за да го подготви за предстоящия завой.

Системата 4Control дава възможност и на задните колела да завиват за по-прецизно управление.

Най-полезна за пилотирането на новия Megane GT е системата 4Control, която дава възможност и на задните колела да завиват, като така осигурява по-прецизно и по-остро управление в завоите, стабилно пътно поведение при високи скорости и висока маневреност при ниски. Под 80 км/ч и включен режим Sport и под 60 км/ч в някой от другите режими, задните колела завиват в противоположна посока на предните. Това дава на автомобила прецизни и динамични характеристики на управление, характерни за автомобилите с по-късо междуосие. Когато тези скоростни граници бъдат надхвърлени, задните колела завиват в същата посока на предните, осигурявайки усещането за автомобил с по-дълго междуосие, насищайки го с чувство за успокояваща стабилност в завоите.

Под 80 км/ч в режим Sport задните колела завиват в противоположна посока на предните.

Благодарение на мощния турбодвигател и технологиите, заимствани от моторните спортове, новото Renault Megane GT е великолепно съчетание от комфортен семеен автомобил за ежедневието и спортен хечбек за вълнуващо пилотиране по извитите планински пътища.

Renault Megane TCe 205 GT

1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор

7-степенна автоматична скоростна кутия EDC

205 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

280 Нм въртящ момент при 2400 об/мин

7,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

6,0 л/100 км среден разход на гориво

134 г/км емисии на СО2

46 990 лева базова цена на модела

Тагове:  RenaultMegane

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.