Отпред Accord Tourer не се различава от седана, а линията на покрива прави лека дъга към задницата.
Монитор Архив

В апогея на живота си Honda Accord

Денислав Стоянов - петък, 04-09-2015 - 17:46

превъзхожда конкурентите си с богато оборудване и атрактивна цена

В сегмента на големите седани и комбита конкуренцията е безмилостна. Преди година се появиха последните поколения на традиционните лидери Volkswagen Passat и Ford Mondeo, през тази година у нас дойдоха обновените Mazda 6 и Toyota Avensis, а сега Renault готви сериозна офанзива с изцяло новия седан Talisman и комбито Estate. На фона на тези актуални предложения Honda Accord остана малко в сянка, но в апогея на жизнения си цикъл моделът се предлага с богато оборудване на много атрактивна цена. В оборудването на ниво Life Style влизат автоматичен двузонов климатик, алуминиеви джанти, електронна система за контрол на стабилността, круйз-контрол, 8 въздушни възглавници, електрическо усилване на волана с регулируемо усилие в зависимост от скоростта, и още много други детайли, които превръщат Accord в истински автомобил. С това богато оборудване цените на Honda Accord са с около 20% по-ниски от тези на конкурентите, като по този начин покупката на модела

се превръща в изгодна сделка

На външен вид Honda Accord впечатлява с прецизните си и изчистени линии. Стилното и подчертано спортно излъчване се проявява във всеки детайл. Елегантното комби Accord Tourer има доста удобно и изненадващо голямо багажно отделение, без да губи от спортния си характер. Издължената горна част и вертикално срязаната задна част по никакъв начин не отнемат от динамичната му визия. Благодарение на добрата си аеродинамика комбито на Accord се справя отлично с насрещния вятър, като показва и много добър разход на гориво. Отпред Accord Tourer на практика не се различава от седана. Чрез няколко конструктивни решения достъпът до задните седалки вече е много по-удобен. Ако погледнете колата отстрани, ще забележите широката ивица на стъклата, завършваща с издължената остъклена част на багажното отделение. Линията на горната част е почти без извивки, като прави само лека дъга към задната част на колата. Като цяло Accord Tourer е едно впечатляващо съчетание на практичността на комбито, динамиката на спортен автомобил и сигурността и стабилността на седана.

Спортният и елегантен дух на Honda Accord се допълва и от качествените материали, от които са изработени всички детайли в купето, както и от прецизно подбраните интериорни решения за дизайна на арматурното табло и на предните две места. Вътрешното пространство е увеличено, а багажното отделение събира 467 литра при седана и 406 литра при Accord Tourer. При сгъване на задните облегалки на комбито

багажният обем се увеличава до 1183 л.

Багажната врата на комбито се затваря с електрозадвижване само с натискане на бутон. Сядайки зад волана на Accord първото впечатление е от удобните седалки, които като кресла обгръщат тялото на водача. Страничните опори са деликатни, но вършат чудесна работа при дълги пътувания. Дизайнът на арматурното табло е стилен и солиден, воланът е с малък диаметър, а зад него са перата за ръчна смяна на предавките на автоматичната скоростна кутия, които издават спортния характер на автомобила. Двигателят се стартира с конвенционален сгъваем ключ, а не с бутон. Много от бутоните на волана и от двете страни на него показват, че пред вас е един семеен автомобил, в който сигурността е поставена на първо място. Забележителен е пакетът от системи за активна и пасивна безопасност в Accord. Моделът е оборудван с електронна система за стабилност, ABS с електронно разпределение на спирачното усилие и предлага нови високотехнологични системи. Електрическото сервоуправление на волана работи в комбинация със системата за стабилност на автомобила. По този начин се следи за неравни и хлъзгави участъци по пътя и се подобрява стабилността на колата както при завой, така и при рязко натискане на спирачките.

Системата за стабилизиране на ремарке е стандартна за всички нива на оборудване на Accord и Accord Tourer. Тя работи съвместно със системата за стабилност на автомобила и отчита когато ремаркето започне да вибрира и автоматично го стабилизира.Под капака на Honda Accord е 2,0-литровият бензинов двигател 2.0 i-VTEC с водеща в класа си икономичност, намалени стойности на вредните емисии и впечатляващо представяне на пътя. Механичната 6-степенна скоростна кутия се отличава с индикатор за смяна на предавките. За удобство на водача той е поставен в средата на оборотомера и показва кога трябва да се превключи на по-висока или по-ниска предавка чрез стрелки нагоре и надолу. Като опция се предлага 5-степенна автоматична трансмисия. Прецизното избиране на предавките осигурява отлично ускорение и същевременно нисък разход на гориво. За спортно шофиране може да се премине в ръчен режим на трансмисията и предавките да се сменят от перата зад волана. В същото време се включват и системите за сигурност, които предпазват двигателя и трансмисията от повреда при опит за неправилно превключване или прекалено високи обороти.