С двигателя 1.0 EcoBoost се предлагат 11 модела, сред които и новият EcoSport.
Снимки Ford

Двигател на Ford спечели за пета поредна година

Денислав Стоянов - петък, 10-06-2016 - 10:00

3-цилиндровият EcoBoost отново взе приза при най-малките мотори

Малкият, но мощен 1,0-литров двигател EcoBoost на Ford беше избран за най-добрия в категорията си на наградите за „Световен двигател на годината” за пети пореден път. Журито похвали съчетанието от управляемост, динамика, икономичност, рафинираност и технологии. Икономичният 3-цилиндров двигател EcoBoost беше обявен за „Най-добър двигател под 1,0 литър” от 65 автомобилни журналисти от 31 страни и печели в категорията си всяка година от представянето си досега. Този път той преодоля 32-ма конкурентни двигателя – 19 повече в надпреварата спрямо 2012 г. Още през 2015 г. се наблюдаваше увеличена конкуренция от страна на големите автомобилни производители в сегмента на двигателите под 1,0 литър с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. През 2014 г. 1,0-литровият EcoBoost стана единственият, провъзгласен за големия победител за „Световен двигател на годината” три поредни пъти, а през 2012 г. спечели и приза „Най-добър нов двигател”.

Двигателят със 140 к.с. във Fiesta Red Edition има по-добра литрова мощност, отколкото Bugatti Veyron.

„1,0-литровият EcoBoost промени правилата на играта и въпреки, че останалите го следват, той остава неоспоримият лидер в своя клас вече 5 години. Духът на иновациите продължава да ни води и ние ще ползваме същите иновации за новото си поколение икономични, чисти и мощни дизелови двигатели”, заяви Джо Бакай, вицепрезидент продуктово развитие във Ford-Европа. 1,0-литровият двигател EcoBoost се влага в автомобилите в 72 държави по целия свят и е наличен с мощност 100, 125 и 140 к.с., дори със 180 к.с. в рали колата Ford Fiesta R2. Във версията си със 140 к.с. двигателят осигурява по-добра литрова мощност, отколкото Bugatti Veyron. Болидът Formula Ford с версия на двигателя с 205 к.с. обиколи прочутата германска писта Нюрбургринг за 7 минути и 22 секунди – представяне, което го поставя пред суперколи с над 600 к.с. като Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo и Pagani Zonda.

1,0-литровият двигател EcoBoost се предлага с мощност 100, 125, 140 и дори със 180 конски сили.

В Европа с многократно награждавания двигател се предлагат 11 модела, сред които Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Tourneo и Transit Connect, Tourneo и Transit Courier и Mondeo. Един от пет автомобила Ford, продадени в Европа, са оборудвани с 1,0-литровия двигател, както и две от пет коли Fiesta. „Фактът, че три пъти взе голямата награда и продължава да печели гласовете на журито ясно показва колко специален е 1,0-литровият двигател EcoBoost”, сподели Деан Славнич, съпредседател на 18-ото издание на наградите „Световен двигател на годината”, които се провеждат в Щутгарт, а също и заместник-главен редактор на списание „Международни технологии за двигатели“. „Това е поредното доказателство, че намаляването на обема на двигателя и подобрената икономичност не означават жертване на динамиката, а дори могат да я подобрят”.

Тагове:  FordMondeoTransit

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.