Решетката е със солидна рамка от хром и формира малки „вежди” над наклонените предни LED фарове.
Снимки Infiniti

Infiniti Q30 пленява с изящен дизайн

Денислав Стоянов - неделя, 17-04-2016 - 10:00

Първият компактен модел на марката глези с луксозен интериор и впечатлява със съвременни технологии и динамични двигатели

В гамата на японската марка Infiniti традиционно присъстват луксозни седани от бизнес клас, спортни купета и комфортни SUV. Но в наши дни все по-популярни стават компактните модели и големите производители пуснаха премиум модели и в С-сегмента. Затова едва ли е изненада, че подобен модел реши да създаде и Infiniti. На автомобилното изложение във Франкфурт през есента на миналата година дебютира първият хечбек на японската марка Q30. Новото Infiniti Q30 е първият модел, плод на сътрудничеството на автомобилните гиганти Renault-Nissan и Daimler. Платформата и част от агрегатите за него са заимствани от Mercedes-Benz GLA. Ето защо междуосието от 2700 мм е идентично, въпреки че Q30 е по-голямо и достига дължина 4425 мм, широчина 1805 мм и височина 1495 мм. Най-интересното е, че Q30 има значителен пътен просвет от 172 мм, характерен за кросоувърите и компактните SUV.

Задното стъкло е покрито със спойлер, а в краищата на купето са поставени капковидните светлини.

Новото Infiniti Q30 привлича вниманието с изящен и елегантен дизайн с изобилие от изпъкнали повърхности. Фирмената четириъгълна радиаторна решетка е със солидна рамка от хром и формира малки „вежди” над наклонените предни фарове. Дизайнът на модела впечатлява с изпъкналата повърхност на капака, изразените мускулести предни калници и елегантните вълнообразни линии от двете страни. Калниците са допълнени с черни лакирани плоскости. Линията на прозорците е доста висока, а задните стойки на покрива привличат с оригинална извивка. Тази черта е наследена от концептуалния автомобил. Наклоненото под голям ъгъл задно стъкло е покрито с доста голям спойлер, а в краищата на каросерията са разположени продълговатите фарове. Спортното Infiniti Q30S се различава по аеродинамичния бодикит, намаления с 15 мм просвет и 19-инчовите алуминиеви джанти, вместо стандартните 17-инчови.

Воланът с три лъча е с плоско дъно, а на централната конзола е разположен 7-инчов сензорен дисплей.

Плавните линии доминират и в салона на Infiniti Q30. Вътре има много лакирани повърхности и сребристи детайли от алуминий, а срещу доплащане се предлага салон от естествена кожа и дърво. В основната версия тапицерията е от алкантара, а воланът с три лъча е облечен в кожа и е с плоско дъно. На арматурното табло са разположени двата големи циферблата на скоростомера с индикатор за горивото вътре в него и оборотомера с датчик за температурата на двигателя. Между тях е екранът на бордовия компютър.

Предните седалки с интегрирани подглавници са много удобни, имат и умерени странични опори.

Вертикалната централна конзола е леко под ъгъл към водача. Най-отгоре е разположен 7-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система InTouch. Управлението на менюто се осъществява с помощта на кръгъл джойстик, разположен в близост до компактния селектор на трансмисията, но има и функция за гласов контрол. Бутоните са удобни и са ясно отделени един от друг. Воланът и седалката на водача се регулират в широк интервал и дават възможност за постигане на удобна позиция за хора с различен ръст и телосложение.

Отзад има доста щедро пространство за комфортно пътуване на двама пътници, но ще се поберат и трима.

Предните седалки са много меки и удобни. Те са направени така, че да намалят натоварването на гърба на водача и да не го изморяват при дълги пътувания. Спортните седалки с умерени странични опори и интегрирани подглавници осигуряват висока позиция на шофиране, което дава добра видимост напред и настрани. Видимостта назад не е толкова добра, но затова има камера за обратно виждане. В централния подлакътник се крие малко отделение за предмети. Отзад има доста щедро пространство над главите и за коленете. Тук е удобно за двама пътници, въпреки че ако е необходимо, ще се поберат и трима. Обемът на багажника е 430 литра.

Обемът на багажника е 430 литра и се увеличава до 1223 литра при сгъване на задните облегалки.

Всички двигатели са познати от Mercedes-Benz. Те са оборудвани с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Безспорно най-динамичен е 2,0-литровият бензинов турбодвигател с мощност 211 к.с. Той работи много тихо, но в същото време е еластичен и тегли чудесно колата. Максималният въртящ момент от 350 Нм е наличен след 1200 об/мин и остава на разположение до 4000 об/мин. Двигателят е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която превключва много бързо и гладко. В комбинация с двойното предаване Infiniti Q30S ускорява от място до 100 км/ч за 7,3 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч. Разходът на гориво в градски цикъл е в рамките на 9-10 л/100 км, а на междуградски път – около 6-7 литра на сто. Най-икономичен е моделът с 1,5-литров турбодизелов мотор със 109 к.с., който харчи средно само 4,1 л/100 км.

Мекото окачване поглъща гладко повечето от неравностите, но не наклонява колата осезаемо в завоите.

Новото Infiniti Q30S е фокусирано върху комфорта, така че мекото окачване поглъща гладко повечето от дупките и неравностите. Високият хечбек не се наклонява осезаемо в завоите. Задвижването на четирите колела осигурява отлично сцепление с пътя и предотвратява недозавиването, характерно за моделите с предно предаване. Управлението в спортен режим е прецизно, а воланът става по-тежък с увеличаване на скоростта. Моделът Q30S е чудесен за управление, благодарение на по-твърдите пружини, което вдъхва увереност във водача и го предразполага към по-динамично шофиране. Новото Infiniti Q30 е предназначено за Европа и вече се продава и у нас, като цената на базовия модел е 48 550 лева.

Задвижването на четирите колела осигурява отлично сцепление с пътя и предотвратява недозавиването.

Infiniti Q30S 2.0t DCT AWD

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор

7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител

211 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

350 Нм въртящ момент при 1200-4000 об/мин

7,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

6,7 л/100 км среден разход на бензин

156 г/км емисии на СО2

77 400 лева цена на модела

Тагове:  Infiniti

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.