Оптимизмът сред потребителите у нас за намаляване на безработицата се увеличава.
СНИМКА МОНИТОР
ПРЕЗ ЮЛИ

Доверието на потребителите нараства

Агенция Монитор - понеделник, 07-08-2017 - 14:22

Общият показател на доверие на потребителите нараства през юли с 1.6 пункта в сравнение с нивото си от април, съобщи Националният статистически институт (НСИ). Повишаване на потребителското доверие се наблюдава сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 1.2 и 2.8 пункта.

Общата оценка на потребителите за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца се подобрява - увеличение на балансовия показател с 3.9 пункта. Същевременно и прогнозите им за следващите дванадесет месеца са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение. По-благоприятни в сравнение с април са оценките и очакванията им относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.

Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани през април. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца негативизмът също намалява. Прогнозите се изместват към запазване или незначително намаление, в резултат на което балансовият показател се понижава с един пункт.

През юли по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с три месеца по-рано.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.