Офертите на всеки от участниците бяха в по 2 кашона.
СНИМКА АВТОРЪТ
Аеропортът губи по 1,54 млн. лв. на година

3 обединения наддават за концесията на летище Пловдив

ВАСИЛ НАНЧЕВ - четвъртък, 18-05-2017 - 15:50

Китайско-холандски консорциум ще го прави карго възел между Европа и Азия

Подадените 3 оферти на кандидатите за концесия на летището в Пловдив бяха отворени днес в министерство на транспорта. На отварянето присъства и транспортният министър Ивайло Московски.

„За трети пореден път се прави процедурата. Първите 2 не се появиха кандидати и за това сега се надявам тя да бъде успешна. Дано да има истинско състезание и да се създадат дори условия за развитие на летището”, каза той и добави, че и трите оферти са били

 

подадени в сряда следобед преди края на работния ден.

 

Първа е била получена тази на ДЗЗД „Силк роуд Пловдив Еърпорт“, а след нея са били получени и останалите на „Консорциум Летище Пловдив“ и Обединение (Консорциум) между „Хайнан” и „Пловдив еърпорт инвест”.

В дружество по Закона за задълженията и договорите "Силк роуд Пловдив Еърпорт" влизат Принц фон Пройзен Кепитал Лимитид АД с регистрация в Швейцария, Пиктед Кепитал ЛТД със седалище в Кипър и българската VLJ Consulting. "Консорциум Летище Пловдив" се състои от „Тракия икономическа зона” АД и ПИМК Холдинг Груп АД. Третият участник е само от чужди фирми - китайската компания "Хайнан" и "Пловдив еърпорт инвест" с регистрация в Холандия.

Концесията ще спомогне за

 

подобряване на съществуващата летищна инфраструктура,

 

достигане на заложените международни стандарти и категории, генериране на трафик и развитие на търговските дейности в региона, обясняват още от министерството и добавят, че аеропортът в момента губи по 1,5 млн. лв. на година.

Представляващ третият участник, чиито оферти бяха отворени в четвъртък е Асен Василев, министър в служебното правителство на Марин Райков. След процедурата по отварянето на офертите той съобщи, че в случай на спечелване на концесията се планира летище Пловдив да стане голям карго възел за полети между Европа и Азия. Той поясни, че китайската фирма оперира на 16 летища в Китай и води преговори да вземе на концесия търговския аеропорт Франкфурт Хан в провинция Райнланд-Пфалц в западната част на Германия. „Интересът към летище Пловдив е, че

 

е разположено на Пътя на коприната.

 

То би представлявало доста добра база за логистичен център за операции между Китай и ЕС. Регистрираният оборот на китайската група е около 30 млрд. евро. В холандската "Пловдив еърпорт инвест" има институционални инвеститори, които с капитал от Европейския инвестиционен фонд. Освен това има и други инвеститори в опит в авиацията”, обясни Василев.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.