Над 100 милиона акаунта

Безкрайната вселена на World of Warcraft

ГЕОРГИ СЛАВОВ - петък, 17-11-2017 - 14:44

Най-големият успех на Близард

Продължаваме гейминг поредицата с едно от най-играните и оспорвани създания на виртуалната реалност, а именно World of Warcraft или WoW. Когато играта е в пика си, има над 12 милиона активни потребители. Това е „златната епоха“ е към края на 2010 г и началото на 2011, главно заради най-добрия експеншън, а именно Wrath of the Lich King и следващия Cataclysm. Следващите заглавия не успяват да задържат интереса на геймъра и към месец август 2015 година активните потребите падат наполовониа – 5.6 милиона. Warcraft държи рекорд на Гинес, за да най-много месечни вноски за игра и освен това през януари 2014 година Близард излезна в официално становище, че са създадени над 100 милиона аканта от създаването на Азерот вселената през ноември 2004 г.

WoW е MMORPG (Massive Multiplayer Online RolePlaying Game– Масова онлайн ролева игра за много играчи), което ознамава, че се пренасяш в виртуалната вселена на Азерот, където с други реални акаунти развивате героите си. WarCraft светът е обхванат от конфликт между две враждуващи фракции – Алианса (The Alliance) и Ордата (The Horde), като играчите трябва да изберат в коя от тях да играят. Играта започва като се избира фракция, клас, с който да се пътешества из Азерот. Аватарът се следи от трето лице и започва изследването на света на Warcraft – играчът се сблъсква с контролирани от сървъра чудовища или с управлявани от играчи други аватари, с които може да се сражава. Има и турнири, където геймърите от Алианса или Ордата се надпреварват за убийства, завземане на флагове. Друга много интересна част от играта е, когато играчите от една фракция се съберат в „партита“ и отиват да „бутат подземия“ (Dungeons). Там с индивидуални умения и координация аватарите трябва да победят много силни босове, сред които легенди в Warcraft вселената като Illidan и The Lich King. Играта е обявена през 2001 година и пусната на пазара през 2004. Следват много експеншън пакети сред които The Burning Crusade, Wrath of The Lich King, Cataclysm, Mists of Pandaria, Warlords of Draenor и най-новата от 2016 г. Legion.

Близард, компанията майка на Warcraft, усеща накъде духа вятъра и създава нова концепция, която предлага нещо невиждано дотогава. Играта трябва да се плаща всеки месец или със злато, събирано в играта или с реална валута, като месечната вноска, за да може геймърът да се наслади на вселената на Азерот в момента е 14 евро, съобщи за „Монитор“ Костадин Дачев, който е ветеран от 7 години в света на Азерот.

Въпреки неоспоримата гейминг тежест, която WoW притежава, истината е, че играта е обвинявана за доста смъртни случай. Толкова е зарибяваща, че се размива границата между реалността и светът на Азерот. Така през 2015 г. шанхайски мъж умира след като е пътешествал във бекрайната вселена на WoW в продължение на 19 часа, играейки дори когато започнал да кашля кръв, съобщава The Daily Mail. А това дори не е най-тъжната история, свързана със заглавието. Тригодишно момиченце почива след като майка му забравя да го нахрани и изобщо да се грижи за него, защото играе World of Warcaft всеки ден по 15 часа. Сега Ребека Кристи е осъдена на 25 години затвор за убийство и за изоставяне на рожбата си. „Когато детето й е починало, Кристи е била в онлайн гейминг сесия със своите приятели и са играли WoW. Раследващите обясняват, че тригодишното дете дори е опитало да яде котешка храна, за да оцелее“, съобщават ужасните резултати от виртуалното зарибяване експерти от съда. Пристрастяването не бяга и от богатите и известните – Мила Кунис също е била прекалено вглъбена във вселената на Близард. „Изтрих я от компютъра... Понякога следя развитието на играта, но тове е всичко. Чувствам се като наркоман, който говори за наркотици“, обяснява една от най-сексапилните жени на планетата. Близард дори са почели актрисата със персонаж в най-новата част на играта – WoW Legion. От компанията решили да изпълнят желанието на фен, болен от рак, да направи абсолютно свой персонаж в играта. Така се ражда тауренът Ахаб. Покойният любимец на много хора Робин Уилямс пък има статуя в играта, той е запален геймър, все пак дъщеря му се казва Зелда. Близард дори са почели актрисата със персонаж в най-новата част на играта – WoW Legion.

WoW стига дори до политиката на Щатите. През 2012 година републиканската партия на Мейн атакува кандидата на демократите за Сената Колийн Лашовиц, че имала „смущаващо раздвоение на личността“. „ Във онлайн фантазията на Колийн, тя е орк, специализиран в бързото унищожаване на враговете и носи името Сантиага. Кой демократ би обичал да ръга и наранява други същества, дори във виртуалната реалност“, завършват становището си републиканците. Онлайн валутите може да се превръщат и в истински. Най-скъпият маунт в играта струва 750 000 единици злато в WoW вселената или 300 долара в реална валута.

Популярността на WoW надхвърля игрите. Работници в Близард основават метал банда, което име зависи от максималния левъл, който може да бъде постигнат в настоящата версия на играта. Книгите по поредицата са дълбоки и увлекателни и любимо четиво на феновете на фентъзито. Екранното заглавие Warcraft, пуснато през 2016, е най-успешната лента, направена по гейминг заглавие. Въпреки че времето на Warcraft залязва, през пиковите години всички са се докоснали до виртуалния свят на Азерот, за добро или не.

 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.