Изваяната атлетична осанка се дължи на мощния преден капак и триизмерна решетка.
Снимки Тони Тончев

Новото Volvo XC60 впечатлява с лукс и функционалност

Денислав Стоянов - понеделник, 04-09-2017 - 08:38

Второто поколение на шведския SUV взе най-доброто от големия брат

Volvo XC60 се появи през 2008 г. и стана първият компактен SUV на шведската марка. Моделът се доказа на пазара и 9 години след премиерата си се превърна в бестселър в премиум сегмента на средните високопроходими автомобили в Европа с повече от 1 милион продажби. Към момента ХС60 съставлява 30% от всички продажби на Volvo в световен мащаб. Преди броени дни у нас дебютира второто поколение на шведския кросоувър, който впечатлява с атлетичен силует, луксозен скандинавски интериор, функционален салон и богата гама мощни, но екологични двигатели. Новото Volvo ХС60 е още по-силен модел и има всички качества да се пребори със силната конкуренция в премиум сегмента. Очаква се той да бъде още по-успешен и продаван модел от предшественика си. Новото Volvo XC60 изглежда като по-малък брат на големия всъдеход XC90 и роднинската връзка е забележима с просто око. Новото Volvo XC60 заимства от по-големия модел не само визията, но и платформата SPA.

Задните стойки са подчертани от тесните и нестандартни светлини, а на покрива е поставен малък спойлер.

С дължина 4688 мм, широчина 1902 мм и височина 1658 мм, новото Volvo XC60 е малко по-голямо от предшественика си. С цели 90 мм е увеличено междуосието, което сега достига до 2865 мм. Теглото е нараснало до 1926 кг в базовата версия. Новото Volvo XC60 се откроява със своя сдържан и стилен скандинавски дизайн с прости и изчистени линии. Особено забележима е приликата с XC90 в предната част. Фирмената радиаторна решетка с логото е украсена с хром, а светодиодните фарове са допълнени от Т-образни дневни светлини, които във Volvo сравняват с чука на скандинавския бог Тор. И все пак компактният SUV е по-емоционален, а ъгълът на задните стойки е по-голям. Те са подчертани от тесните задни светлини, а на покрива е поставен спойлер. Като опция се предлага пакетът R-Design с аеродинамични елементи и 21-инчови алуминиеви джанти вместо стандартните 17-инчови.

Луксозният интериор е специално проектиран с внимание към детайла с естествени и качествени материали.

Сдържаният шведски стил преобладава и в салона на автомобила за всички терени. Още в базовата версия кожата в интериора е комбинирана с фино дърво и алуминий, а осветлението се извършва с помощта на светодиоди. Показанията на уредите се показват на 12,3-инчов дисплей с течни кристали с променлива конфигурация. Данните могат да бъдат проектирани и върху предното стъкло. Централният панел е леко обърнат към водача. По-голямата част от него е заета от 9,5-инчовият сензорен екран на мултимедийна система, разположен вертикално във вид на таблет. Взаимодействието със сензорния екран на таблото е лесно и естествено. Всички функции могат да се контролират напълно интуитивно. Системите Car Play и Android Auto предлагат интеграция на смартфон в автомобила. Аудиосистемата от Bowers & Wilkins осигурява кристален звук с идеално разположение на високоговорителите и субуфер с вентилация.

Отзад има достатъчно място за да седнат трима пътници, но седалката е профилирана за две места.

Воланът се регулира по височина и в дълбочина, а предните седалки се задвижват електрически. Самите кресла са меки и удобни, но в същото време е подобрена и тяхната странична опора. Има функции за отопление, охлаждане и дори масаж. Видимостта назад е по-добра, отколкото в предшественика. Шофьорът и пътникът са разделени от високия тунел на трансмисията, на който е разположен оригинален превключвател за стартиране на двигателя. В подлакътника е скрита кутия за малки предмети. На втория ред има повече място за краката и малко по-голяма височина над главите. Отзад салонът е достатъчно широк, за да настанят трима пътници, но седалката е профилирана за две места, така че човекът, който седи в средата, ще се чувства неудобно. Обемът на багажника е нараснал до 505 литра в обичайното състояние и достига 1432 литра със сгънати задни седалки. Петата врата вече е оборудвана с електрическо задвижване още в базовата версия.

Обемът на багажника е нараснал до 505 литра и достига 1432 литра със сгънати задни седалки.

Като цяло базовото оборудване на Volvo XC60 е доста обогатено и сега включва система за безключов достъп, пълен електрически пакет, двузонов климатик, аудиосистема, круйз-контрол и др. Традиционно за Volvo има богат набор от системи за сигурност, както и минимум 8 въздушни възглавници, система за стабилизация, технология за спазване на зададената лента и автоматично спиране при опасност от удар. Флагманската версия Inscription добавя четиризонов климатроник, камера за обратно виждане, сензори за светлина и дъжд, система за следене на умората на шофьора и камера за разпознаване на пътните знаци. Списъкът с опции е много дълъг, но ще отбележим само автопилот за паркиране, полуавтономна система за движение, четири камери за 360-градусов обзор, вентилация и масаж на предните седалки, отопляеми задни седалки, аудиосистема от 1100 вата и много други.

При динамично темпо на шофиране и с 4 човека и багаж на борда, разходът на дизел е около 8 л/100 км.

За задвижването на новото Volvo XC60 се предлагат няколко варианта, като всички са 2,0-литрови 4-цилиндрови двигатели с турбокомпресор. Дизеловата версия D5 2.0 Power Pulse разполага с двоен турбокомпресор и развива мощност 235 к.с. Моторът е много тих и се чува само при ускорение. Тягата от 480 Нм, налична в интервала от 1750 до 2500 об/мин, осигурява приличен старт от място, като за достигане на 100 км/ч са необходими 7,2 секунди. При изпреварване на друг автомобил без голяма видимост, XC60 D5 трябва да се пришпори отдалеч. При динамично темпо на шофиране и с 4 човека и багаж на борда, разходът на дизел е около 8 л/100 км. Напълно постижимо е когато водачът е сам да постигне обещания от Volvo среден разход от 5,5 л/100 км. Цената за модела D5 2.0 AWD започва от 99 690 лева.

Дизеловият двигател D5 2.0 Power Pulse разполага с двоен турбокомпресор и развива мощност 235 к.с.

Volvo XC60 D5 2.0 Power Pulse AWD

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

235 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

480 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

7,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на дизел

144 г/км емисии на СО2

99 690 лева базова цена на модела

Тагове:  VolvoXC90SUVXC60

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.