В новата предна броня са интегрирани светодиодни дневни светлини с L-образна форма.

Силата на Suzuki Swift идва в града

Денислав Стоянов - събота, 31-10-2015 - 14:49

Мъникът паркира с лекота и пълзи в задръстванията с автоматик

Японците от Suzuki са известни с това, че когато направят добър автомобил, който се продава успешно и удовлетворява очакванията на компанията, не го променят дълго време. Така се случи и с модела Swift, който беше обновен едва забележимо на външен вид, но благодарение на всички подобрения е един от най-добрите градски автомобили.

Промените във външния вид са основно в новата предна броня, в която са интегрирани светодиодни дневни светлини и новата радиаторна решетка тип пчелна пита. Предлагат се нови алуминиеви джанти, а на страничните огледала във високите нива на оборудване са се появили мигачи. С обновяването е разширен списъкът с цветове за каросерията. Запазени характерните за Suzuki Swift елементи като равния покрив и черните предни и централни колони между прозорците.

Предлагат се нови алуминиеви джанти, а на страничните огледала добавени мигачи.

Обновеното Suzuki Swift е по-солиден и по-удобен градски автомобил. Салонът е по-съвременен и значително по-функционален с голям дисплей на аудиосистемата, ясен екран на климатичната инсталация, по-големи бутони и отчетливи прибори. Седалката на водача може да се регулира и по височина, а воланът се настройва по наклон и в дълбочина. В анатомичните седалки шофьорът се разполага удобно и се придържа в завоите от страничните опори. Дори и по-високи хора няма да опират главите си в тавана, тъй като в купето има достатъчно пространство. Задната седалка е удобна да седнат двама възрастни или три деца. Моделът се предлага с 5 врати, но ако рядко ползвате задните седалки можете да избере версията само с 3 врати.

Салонът е по-функционален с голям дисплей на аудиосистемата и по-отчетливи прибори.

 

Най-икономичният двигател за задвижването на Suzuki Swift е турбодизеловият мотор 1.3 DDiS, с който градският автомобил харчи в комбинира цикъл едва 3,9 л/100 км. Той се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия, а мощността му е 75 к.с. Най-подходящ за града обаче е моделът с 4-степенна автоматична скоростна кутия. Тя е съчетана с 1,2-литровия бензинов двигател с мощност 94 к.с. и въртящ момент 118 Нм. Ускорението до 100 км/ч отнема 13,5 секунди, но динамиката до 50 км/ч е напълно достатъчна за градски условия, където разходът на гориво е в рамките на 7 л/100 км. При спокойно каране скоростната кутия превключва плавно и е много удобна в задръстванията. Ако трябва да ускорите бързо, натиснете газта докрай и колата с минимално замисляне пъргаво се втурва напред. В нормален режим двигателят е много тих, а при високи скорости става шумен. Липсата на ръчен режим на автоматика се компенсира с възможност да се изключи най-високата степен с бутон на селектора за смяна на скоростите или да се ограничи броя на предавките до две, което позволява при спускане и при ниско сцепление двигателят да работи в зоната на високите обороти.

Кормилното управление е удобно за маневриране, а с увеличаване на скоростта се изостря.

 

На пътя обновеното Suzuki Swift вози по-комфортно от предишния модел и успява да прикрива неравностите по пътищата. Единствено дълбоките дупки с остри ръбове предизвикват по-сериозно сътресение на каросерията и неприятен шум в окачването. По гладка настилка Swift е стабилен в завоите, а страничните наклонявания са в рамките на допустимото. Кормилното управление е леко и удобно за маневриране в града, като с увеличаване на скоростта се изостря. Спирачната система работи добре и след краткия първоначален свободен ход на педала, дозирано намалява скоростта. Обновеното Suzuki Swift е оборудвано стандартно с ABS, стабилизираща система ESP и със 7 въздушни възглавници, като две от тях са за водача и пътника отпред, две са странични, две са завеси и една специална въздушна възглавница за коленете на водача.