Широчината визуално е подчертана от елегантната решетка, разположена между фаровете.
Снимки Георги Павлов

Корейски кросоувър с италианско име

Денислав Стоянов - понеделник, 26-09-2016 - 13:28

SsangYong Tivoli комбинира дизелов двигател, автоматик и задвижване 4х4

Най-новият кросоувър в сегмента на компактните SUV идва от корейската компания SsangYong и носи името Tivoli в чест на града близо до Рим, известен със своите красиви местности и архитектура. За компанията SsangYong новият Tivoli стана олицетворение на вдъхновението и възхищението към стила и хармонията. Новият кросоувър с динамичен градски дизайн е за тези, които ценят индивидуалността, пространство и практичността. Той е удобен и надежден за града. Разработката му е продължила 42 месеца, а инвестициите в проекта възлизат на 280 милиона евро. През трите години на развитие прототипите са били тествани при температури от минус 42 до 50°С, а спирачната система е изпробвана при надморска височина от 4000 м.

Широките задни колони на новия SsangYong Tivoli олицетворяват сила и издръжливост.

Размерите на Tivoli са дължина 4202 мм, широчина 1798 мм, височина 1590 мм, а междуосието е 2600 мм. Пътният просвет е 167 мм. Tivoli е разработен на нова платформа, с нова каросерия, два нови двигателя - бензинов и дизелов, усъвършенствана система за сигурност, просторен салон, богат набор от стандартно и допълнително оборудване. Tivoli е преди всичко градски кросоувър и се предлага в най-търсената комбинация със задвижване на четирите колела 4х4, икономичен и динамичен турбодизелов двигател и автоматична скоростна кутия.

За Tivoli се предлага нова информационно-развлекателна система със 7-инчов дисплей и спортен волан.

Съвременният интериор на новия кросоувър с луксозни детайли изглежда много стилно и модерно. За Tivoli се предлага нова информационно-развлекателна система със 7-инчов дисплей с висока резолюция, както и функция за възпроизвеждане на MP3-формат. На екрана се показва картата на навигационната система Tom-Tom, както и изображението от камерата за обратно виждане. Входовете за USB и AUX позволяват да се възпроизвеждат записи от външни устройства, а връзката чрез Bluetooth осигурява използване на мобилен телефон. Спортният ергономичен волан с отопление е леко скосен отдолу и е облицован с висококачествена кожа, така че усещането е като в премиум автомобил.

Широчината на салона на Tivoli от 1795 мм го прави един от най-удобните и просторни в класа.

За първи път в класа се предлагат 6 цвята за осветление на инструментите - червено, синьо, небесно синьо, жълто, бяло и черно. Стилните ергономични седалки с две нива на твърдост осигуряват комфорт и надеждна странична опора по време на шофиране, особено в завоите. Седалката на водача се коригира в широки интервали, като има и вентилация с два режима на интензивност, която осигурява комфорт в горещо време.

Обемът на багажника е 423 л, като може да се увеличи до 1115 л при сгъване на задните седалки.

Обемът на багажното отделение от 423 литра позволява да се превозват три чанти за голф. Товарното пространство се увеличава до 1115 л чрез сгъване на облегалките на задните седалки в съотношение 60:40 образувайки равна площадка за товари. Облегалките на задните седалки се регулират по наклон в диапазона от 27,5 градуса, а равният под осигурява високо ниво на комфорт за пътниците на задната седалка дори при дълги пътувания. В салона на Tivoli са предвидени множество отделения за съхранение на дребни предмети, включително и на централната конзола, и жабка. Във всеки джоб на вратите може да се постави бутилка от 1,5 л.

Бензиновият двигател e-XGi160 е с мощност 128 к.с. и максимален въртящ момент от 160 Нм.

Заедно с Tivoli дебютират и два нови агрегата. Бензиновият двигател e-XGi160 е с мощност 128 к.с. при 6000 об/мин и максимален въртящ момент от 160 Нм при 4600 об/мин. Новият 1,6-литров турбодизел e-XDi160 развива 115 к.с. в диапазона от 3400-4000 об/мин, предоставяйки възможности за динамично шофиране и ускорение от 0 до 100 км/ч за 11 секунди. Благодарение на максималния въртящ момент от 300 Нм, наличен в интервала 1500-2500 об/мин, Tivoli е способен да се изстреля бързо при старт от място, да се ускори динамично за кратко изпреварване и уверено да се изкачва по тесни планински пътища. Предлагат се версии с 6-степенна механична и 6-степенна автоматична скоростна кутия Aisin. Динамиката на ускорение с автоматичната трансмисия е подобрена чрез функцията Quick Control Shift. Моделите с механична скоростна кутия са оборудвани със система старт-стоп.

Водачът може да избере чувствителността на волана в зависимост от условията на шофиране.

Освен че е доста динамичен, турбодизеловият агрегат е и много икономичен. При спокойно шофиране на междуселищен път разходът пада до 5 л/100 км, а в града достига до 8 л/100 км. Новият кросоувър Tivoli има най-високо ниво на безопасност в класа - 7 въздушни възглавници, включително и въздушна възглавница за коленете на водача. В Tivoli има система за стабилизация ESP, система за предотвратяване на преобръщане в случай на остър завой с висока скорост, система за аварийно спиране, система за помощ при потегляне по наклон, сигнал за аварийно спиране, системата за следене на налягането в гумите и др. Здравината на каросерията се дължи на използването на високоякостни стомани.

В автомобилите със задвижване на четирите колела задното окачване е многораменно.

Новият SsangYong Tivoli е оборудван с електромеханично сервоуправление, което позволява да се оптимизира усилието на волана и да се намали разхода на гориво. Интелигентната система Smart Steer дава възможност да избирате от три режима на работа на кормилното управление - нормален, комфортен и спортен. Водачът може да избере чувствителността на волана в зависимост от конкретните условия на шофиране. Тази система осигурява максимална безопасност и комфорт по време на маневриране и паркиране, при шофиране в града с ниска скорост и по магистралите. Предното окачване на Tivoli е тип McPherson. Задното окачване с торсионна греда осигурява плавен ход на возене. В автомобилите със задвижване на четирите колела задното окачване е многораменно.

При нормални условия 100% от тягата се предава към предните колела, за да се пести гориво.

Диференциалът с електронно управление автоматично разпределя въртящия момент между осите в зависимост от характера на пътната настилка и условията на шофиране. При нормални условия 100% от тягата се предава към предните колела, за да се намали разхода на гориво. Режимът на задвижване 4х4 се активира автоматично по хлъзгав път, на дъжд или сняг. Двойното предаване също използва системите ESP и ABS за да се подобри ефективността на спиране и безопасността. Пътният просвет на SsangYong Tivoli е 167 мм, предният ъгъл на атака е 20,8 градуса, задният ъгъл е 28,0 градуса, а ъгълът на рампата от 18,7 градуса гарантира добра геометрична проходимост на кросоувъра.

В профил изпъкват черните колони и покрив, както и 18-инчовите алуминиеви джанти с 10 спици.

Новият SsangYong Tivoli се превърна в олицетворение на новия дизайнерски език на SsangYong - ритмичен, динамичен и благороден. Кросоувърът е много хармоничен и балансиран. Tivoli в един чудесен автомобил както за ежедневно шофиране в града, за динамична езда във високопланински местности и за дълги магистрални преходи.

SsangYong Tivoli e-XDi160 4х4

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

115 к.с. максимална мощност при 3400-4000 об/мин

300 Нм макс. въртящ момент при 1500-2500 об/мин

11,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

172 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на гориво

156 г/км емисии на СО2

31 500 лева базова цена на модела

43 500 лева цена на тествания модел

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.