Широката радиаторна решетка е допълнена с оригинална лайсна над удължените фарове.
Снимки Honda
Десетото поколение на японския бестселър идва с богато оборудване

Honda Civic порасна и се преобрази

Денислав Стоянов - петък, 05-05-2017 - 11:55

Бензинови турбодвигатели теглят новия модел пъргаво и икономично

От 1972 г. до сега се произведени над 20 милиона автомобила Honda Civic. За своята 45-годишна история компактният хечбек е преминал през най-различни етапи на развитие. Незабравими остават култовите модели от 80-те и 90-те години на миналия век, но най-голям принос в развитието на Civic има осмото поколение на хечбека от 2005 г., наричан не случайно „космически кораб” или „летяща чиния”, заради футуристичния си външен вид. Деветото поколение беше еволюция на извънземния Civic и не стана много популярно в Европа, затова през миналата година японците от Honda извадиха новото десето поколение на модела, който вече е един коренно различен автомобил. Той е с пораснали размери и вече е насочен към по-улегналите и семейни клиенти на Honda. Моделът ще се предлага както във версия хечбек, така и като седан, който в по-голямата си част от каросерията не се различава от хечбека.

Отзад има два спойлера – на горния ръб и в основата на стъклото, който свързва тесните С-образни светлини.

Новият стил на Honda Civic я прави много по-солиден и не толкава екстравагантен автомобил, както предходните два модела. Хечбекът има изразителен клиновиден профил с увеличен ъгъл на наклон на стойките на покрива и повдигната задна част. Широката радиаторна решетка е допълнена с оригинална лайсна, която образува своеобразни „вежди” над удължените фарове. Предната броня е с V-образна форма и е допълнена от широки отвори за въздух. Предните калници сега са по- мускулести. Отзад разширените плещи на раменете са подчертани с тесни С-образни светлини. Петата врата се допълва от два спойлера – на горния ръб и в основата на стъклото. Десетото поколение на Honda Civic е изградено върху изцяло нова платформа. Хечбекът е пораснал със 130 мм на дължина до 4497 мм, а междуосието се е увеличило до 2700 мм. Автомобилът е забележимо по-широк - 1798 мм и малко по-нисък – 1421 мм.

Инженерите са се отказали от двуетажно разположение на таблото, а воланът е с намален диаметър.

Първото нещо, което прави впечатление в интериора, са подобрените материали за облицовка на салона, като особено добре изглеждат сребристите детайли с цвят на алуминий. Воланът е с намален диаметър и е много удобен за въртене, като на него вече има по-малко бутони за дистанционно управление на функциите. Инженерите са се отказали от противоречивото двуетажно разположение на арматурното табло. В базовата версия са поставени традиционните циферблати, но в по-високите нива вместо аналогови уреди се показва цифров скоростомер на LCD дисплей. Той може също да показва информацията от бордовия компютър и да дублира данните на мултимедийната система.

Предните седалки имат изразени странични опори, а в ниво Sport Plus са кожени, електрически и отопляеми.

В наклонената централна конзола на новата Honda Civic е вграден 7-инчовият сензорен екран. Благодарение на него, бутоните за управление на аудиосистемата и контрола на климатика са много по-малко. Това е освободило място за ниша с контакт за зареждане на 12 волта, където може да се постави смартфон за презареждане. Воланът може да се регулира по височина и в дълбочина, а седалката на водача има разширен интервал от регулировки. Предните седалки на Honda Civic са удобни и имат изразени странични опори. Позицията на седене е по-ниска с 35 мм, но предното стъкло е леко наклонено, така че видимостта напред и настрани е подобрена.

На конзолата е 7-инчовият сензорен екран, а под него са бутоните за управление на климатичната система.

При движение на заден ход водачът е улеснен от камера за обратно виждане. Стандартно моделът е електромеханична ръчна спирачка. Това е освободило повече място за поставки за чаши и подлакътник с кутия вътре. На втория ред в Honda Civic място за краката е увеличено с 95 мм, но свободното пространство над главите е доста скромно и ще притесни хората с ръст над 1,90 м. Салонът е малко по-широк от този на предшественика, но все пак двама пътници на задните седалки ще пътуват много по-удобно от трима. Обемът на багажника е много приличен - 478 литра в стандартно състояние и 1245 литра при сгъване на облегалките на задните седалки.

Обемът на багажника е приличен - 478 литра в стандартно състояние и 1245 литра със сгънати седалки.

С десетото поколение на Honda Civic дебютират и новите двигатели за модела, оборудвани с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Инженерите от Honda са се отказали от атмосферните двигатели и са оборудвали новия Civic с динамични турбомотори. По-малкият е 1,0-литров 3-цилиндров турбодвигател с мощност 129 к.с. С него Civic не е особено динамичен, но е достатъчно пъргав за ежедневно придвижване в града и за по-умерено шофиране на междуселищен път и магистрала. Единствено спортните натури ще почувстват липса на тяга при динамично ускорение за краткотрайно изпреварване. За този тип водачи е предназначен 1,5-литровият 4-цилиндров турбодвигател с мощност 182 к.с. Той е много отзивчив и се развърта до 6500 об/мин, което не е типично за турбодвигателите. Освен това той разполага с приличен максимален въртящ момент от 240 Нм на разположение в интервала 1900-5500 об/мин при версията с механична трансмисия и 220 Нм при 1700-5500 об/мин, когато е със CVT.

Новият Civic се предлага с два изцяло нови бензинови турбомотора с обем 1,0 и 1,5 л и съответно 129 и 182 к.с.

Ускорението от място до 100 км/ч отнема 8,2 секунди, е максималната скорост е 220 км/ч. Моторът не е тих и ще се хареса на хората с бензин в кръвта, защото издава приятен звук, мечтан от мнозина почитатели на Honda. При спокойно шофиране разходът на гориво е в рамките на 5-6 л/100 км, а при интензивно ускорение и високи скорости се качва до около 10 на сто. По-късно двигателната гама ще бъде разширена с обновен 1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор със 120 к.с. Стандартно моторите са съчетани с 6-степенна механична скоростна кутия с кратък ход на лоста, която превключва прецизно предавките. Интересна новост е обновената безстепенна автоматична трансмисия CVT със 7 симулирани предавки. За първи път този тип скоростна кутия показва отличен синхрон с мотора и е способна да предаде тягата от двигателя без характерните загуби за този вид автоматични трансмисии.

Недозавиването се преодолява с технология, която симулира диференциал с ограничено приплъзване.

На пътя новата Honda Civic развива характерното поведение на спортен автомобил. Пониженият център на тежестта и по-малкото тегло имат положително въздействие върху управлението и стабилността на хечбека. Воланът е станал по-остър и прави само 2,2 завъртания от край до край. Той е прецизен и предоставя отлична обратна връзка. Недозавиването е избегнато благодарение на технологията Agile Handling Assist, която симулира диференциал с ограничено приплъзване. Новата Honda Civic вози по-комфортно, тъй като окачването е по-меко.

Пониженият център на тежестта помага за стабилното пътно поведение, характерно за спортен автомобил.

Десетото поколение на Honda Civic ще дебютира в България по време на изложение, което ще се проведе от 11 до 14 май в зала 5 на столичния Интер Експо Център. Цените Honda Civic започват от 38 990 лева, което изглежда високо за сегмента, но се дължи на богатото серийно оборудване и на стандартната система за сигурност Honda Sensing. Тя включва спирачна система за предотвратяване на удар, сигнализация за челен удар, асистент за спазване на пътното платно, предотвратяване на напускане на платното, разпознаване на пътните знаци, адаптивен автопилот, сигнализация за напречен трафик, камера за обратно виждане, контрол на налягането в гумите, електронна стабилизираща система и 6 въздушни възглавници. Освен това в базовото оборудване са включени система за достъп без ключ, електрически стъкла и огледала, климатроник, сензор за светлина, 160-вата аудиосистема, връзка Bluetooth. Най-високото ниво на оборудване Prestige добавя 17-инчови алуминиеви джанти, кожен салон, двузонов климатроник, електрически предни и задни седалки с отопление, люк на покрива, сензори за светлина и дъжд, сателитна навигационна система и наблюдение на „слепите” зони.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT Sport Plus

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

CVT автоматична кутия със 7 симулирани предавки

182 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

220 Нм въртящ момент при 1700-5500 об/мин

8,2 секунди ускорение от 0-100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

5,8 л/100 км среден разход на гориво

133 г/км емисии на СО2

62 190 лева цена на модела

Тагове:  HondaCivic

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.