Отпред изпъква масивната решетка, оригиналните LED светлини и релефният капак.
Снимки Suzuki
Двойно задвижване и висок просвет помагат на пътя и извън него

Suzuki SX4 S-Cross се преобрази на джип

Денислав Стоянов - неделя, 12-02-2017 - 20:30

Обновеният кросоувър получи солидна предна част и подобрен салон

С появата на второто поколение на Suzuki SX4 през 2013 г. моделът получи добавката S-Cross, с която става все по-популярен напоследък. В края на миналата година Suzuki показа обновения SX4 S-Cross, който изпъква със солидна предна част, напомняща на всъдеход. Външността на обновения S-Cross наистина се оказа ярка и привлекателна. При това в действителност изглежда още по-добре, отколкото на снимката. Масивната и мощна нова хромирана радиаторна предна решетка според някой наподобява на Jeep, а други дори намират прилика с Maserati Levante, но не може да се отрече, че така кросоувърът изглежда много по-добре и вече се приема като истински всъдеход. За коренно различната предна част голяма роля играят и новите оригинални фарове със светодиоди, напълно различната броня и предният капак с нова по-релефна форма. Всички тези елементи заедно правят SX4 S-Cross с привлекателно лице. В задната част и профила промените са минимални, като се забелязват само леко коригираните LED светлини. Въпреки това новата предница напълно променя лицето на Suzuki SX4 S-Cross.

След фейслифта има нова мултимедийна система със 7-инчов сензорен екран на централната конзола.

В интериора на обновения S-Cross на пръв поглед също няма особени промени. Хубаво е, че материалите са станали по-качествени и наистина сега таблото и предният панел са много хубави на вид и приятни на допир. След фейслифта има нова мултимедийна система със 7-инчов сензорен екран на централната конзола, познат от Suzuki Vitara. Той има ясни и четливи графики, висока функционалност с поддръжка на MirrorLink и Apple CarPlay. Голямо предимство на интериора на обновения S-Cross е рационалното разпределение на пространството. В салона има място за високи хора както отпред, така и отзад. Седалките са удобни, има много ниши и джобове, като се усеща грижата за пътниците. Обемът на багажника е един от най-добрите в класа с 430 л в стандартната конфигурация и 1269 л със сгънати задни облегалки.

В салона материалите са по-качествени, таблото и предният панел са хубави на вид и приятни на допир.

Обновеното Suzuki SX4 S-Cross се предлага с три различни двигателя. Най-малкият е 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор BoosterJet с максимална мощност 112 к.с. Следва 1,4-литров 4-цилиндров бензинов мотор BoosterJet с директно впръскване с мощност 140 к.с., познат от Vitara S. Благодарение на технологията за директно впръскване и при двата двигателя на разположение е съчетание от висок въртящ момент с нисък разход на гориво. Новият 1,0-литров двигател работи в комбинация с 5-степенна механична скоростна кутия, а при по-големия агрегат има избор между 6-степенна механична и 6-степенна автоматична трансмисия. Ако пътувате повече и обичате пъргавото ускорение и динамичното шофиране, най-много ще ви допадне 1,6-литровият турбодизелов двигател тип Common-Rail с мощност 120 к.с., комбиниран с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Този 1,6-литров двигател е много икономичен и в същото време предлага чудесна динамика за семейните пътувания. Максималният въртящ момент от 320 Нм е на разположение още от 1750 об/мин, което осигурява бързо ускорение от място и ефективен тласък напред при изпреварване. Моторът се разгръща пъргаво и е еластичен, което е характерно за по-големи двигатели. За модела с 4х4, средният разход на дизел е само 4,4 л/100 км, което напълно отговоря на действителността.

Системата за задвижване на четирите колела AllGrip подобрява сцеплението на мокри и хлъзгави настилки.

Зад волана на обновеното Suzuki SX4 S-Cross няма да чакате снегорините, а ще си проправите път с цялото семейство на борда, радвайки се на предимствата на повишения просвет от 180 мм и системата за задвижване на четирите колела AllGrip. Двойното предаване, както и преди има няколко режима на работа - Auto, Sport, Snow и Lock. Първият включва задния мост само когато предните колела приплъзват, в режим Lock съединителят принудително може да се блокира при скорост до 60 км/ч, а в режим Snow двойното задвижване се активира, реагирайки на сензорите при въртенето на волана, а системата ESP много активно участва в процеса на управление. Режимът Sport променя не само начина на робота на двойното задвижване, но също така и реакцията на педала на газта, който става по-отзивчив, тъй като моторът поддържа по-високи обороти. Японците от Suzuki са поработили и над шумоизолацията в интериора на SX4 S-Cross, така че в салона е станало по-тихо. Звукът от дизеловия двигател не дразни слуха дори при достигане на 4000 об/мин.

В профил и отзад промените са минимални, като се забелязват леко коригираните форми на LED светлините.

Японските инженери са ревизирали настройките на задното окачване и са направили колата така, че сега вози значително по-комфортно, като преминава през неравностите със завидна лекота и без почти никакви сътресения. Много важна е и промяната в кормилното управление. Преди фейслифта S-Cross имаше проблем с точността на волана, докато сега този недостатък е отстранен и управлението на колата е много по-приятно. Обновеното Suzuki SX4 S-Cross доказва, че минималните промени в настройките на шасито и кормилното управление могат да имат значително въздействие върху удоволствието от шофирането. В сравнение с модела от 2013 година, обновената версия определено се управлява по-интересно и предизвиква повече емоции, като прави стъпка в правилната посока по пътя към бъдещото поколение кросоувър.

Обемът на багажника варира от 430 литра до 1269 литра със сгънати облегалки на задните седалки.

Обновеното по-стилно Suzuki SX4 S-Cross се предлага у нас на много атрактивна цена, започваща от 31 790 лева с ДДС с богато стандартно оборудване, което включва всички системи за активна и пасивна безопасност на водача и пътниците, асистент при потегляне при наклон, автоматично гасене и стартиране на двигателя при спиране и тръгване, електрически предни и задни прозорци, централно заключване с дистанционно управление, климатик, Radio/CD/MP3 и Bluetooth със система за управление от волана, електрически външни огледала и подлакътник за водача. В най-богатото ниво на оборудване GLX и с дизелов мотор с ръчна скоростна кутия и с 4х4, моделът струва 53 690 лева и разполага с навигационна система, 7-инчов функционален сензорен екран, адаптивен круйз-контрол, система за аварийно спиране, алуминиеви джанти, сензори за паркиране отпред и отзад, панорамен покрив и кожен салон.

У нас обновеното Suzuki SX4 S-Cross може да се разгледа и изпробва при дилъра на марката „Миркат”.

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

120 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

320 Нм макс. въртящ момент при 1750 об/мин

13,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

175 км/ч максимална скорост

4,4 л/100 км среден разход на дизел

114 г/км емисии на СО2

31 790 лева базова цена на модела

Тагове:  SuzukiSX4-S-Cross

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.