Mazda RX-Vision идва с роторен двигател и задно задвижване

Денислав Стоянов - вторник, 08-03-2016 - 16:16

Концепцията показва как ще изглежда новия спортен модел на японската марка

На автомобилното изложение в Женева японците от Mazda представят опияняваща концепция за купе с роторен двигател RX-Vision, което олицетворява визията на марката за следващото поколение спортен автомобил. Прототипът е обявен за най-красивия концептуален автомобил на годината. Разработката на модела е започнала като свободен израз на въображението на дизайнерите, но в Женева стана ясно, че Mazda RX-Vision е предвестник на бъдещото спортно купе с предно разположен роторен двигател и задно задвижване. Концепцията Mazda RX-Vision е с красиви форми и с агресивни пропорции.

RX-Vision е предвестник на бъдещото спортно купе с предно разположен роторен двигател и задно задвижване.

Каросерията на RX-Vision е дълга 4,39 метра, широка 1,93 м и висока едва 1,16 м, има голямо междуосие и къси надвеси. Прототипът задава стила и на бъдещите модели на марката. Спортното купе е носител на нови идеи и се задвижва от роторен двигател, който винаги е бил важна част от имиджа на Mazda. Марката е единственият производител на коли в света, който е успял успешно да пусне в продажба серийно и в голям обем своя роторен двигател. Японските конструктори отбелязват, че никога не са прекратявали развитието на роторни двигатели и смятат творението на Феликс Ванкел за перспективен двигател с вътрешно горене.

RX-Vision изпъква с внушителните пропорции на спортен автомобил с височина едва 1,16 м и голямо междуосие.

Новото поколение ротационен двигател SkyActiv-R осигурява на внушителния спортен модел висока мощност и динамика, но в същото време е много икономичен. Все още не е взето окончателно решение каква ще бъде скоростната кутия, но според главния инженер на Mazda Киоши Фудживара, новият роторен мотор ще може да се съчетава както с механична, така и с автоматична трансмисия с двоен съединител. В процес на обмисляне е дали да се използва турбокомпресор.

В интериора има само приборно табло, волан, скоростен лост и ръчна спирачка, плюс два педала.

Очаква се серийното производство на купето да започне през 2017 година, когато се навършват 50 години от пускането на автомобилите Mazda с роторен двигател. През 1967 година Mazda за първи път на вгражда роторно-бутален диск в модела Mazda Cosmo Sport 110S, а след това на пазара са пуснати и някои други успешни модели.

Тагове:  Mazda

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.