Логото с лъва е централно разположено в радиаторна решетка с хоризонтални и вертикални линии.
Монитор Архив

Завръщане към традициите

Денислав Стоянов - вторник, 28-04-2015 - 20:08

Peugeot 308 GT комбинира спортно пътно поведение и комфортно возене

Дълго време французите от Peugeot се бяха съсредоточили в производството на практични семейни модели с дизелови двигатели, но без емоционален заряд, какъвто носеше някогашното 205 GTi от 1984 година. След успеха на юбилейното 208 GTi 30th, марката Peugeot отново се върна към славните традиции и разшири гамата си от спортни модели. След успеха на второто поколение 308, спечелило титлата „Автомобил на годината на Европа” за 2014 година, сега идва и неговата спортна версия 308 GT.

Моделът е най-вълнуващият и завладяващ вариант на 308, предлаган до момента, като съчетава оптимално съотношение на спортно пътно поведение и комфортно возене.

На външен вид Peugeot 308 GT се различава от стандартната версия по новата радиаторна решетка с три хоризонтални и осем вертикални линии, при която логото с лъва е централно разположено в нея. В горната част на фаровете се открояват светодиодни светлини, а страничните мигачи светят с динамична линия, която започва от купето навън. Те са разположени над допълнителните странични решетки за охлаждане на двигателя. Страничните огледала са лакирани в черно. Новото Peugeot 308 GT е стъпило върху 18-цолови алуминиеви джанти с двойни елементи, обути с гуми Michelin Pilot Sport 3, които подчертават по-ниското със 7 мм в предната част и 10 мм в задната част купе. В задната си част 308 GT впечатлява с

двете хромирани тръби на ауспуха

Надписът GT е разположен върху предната решетка, задния капак и предните калници. Новото Peugeot 308 GT се предлага в ексклузивния син цвят Magnetic, който напомня историческото синьо на френските състезателни автомобили.

В купето водачът на Peugeot 308 GT е посрещнат от характерното за последните модели на марката шофьорско място, наречено i-Cockpit. Водачът лесно може да намери най-удобното положение чрез настройване във височина и дълбочина на волана, облицован с перфорирана кожа и емблема GT. Бордното табло е разположено на нивото на очите, за да не отклонява погледа от пътя, като е с нов фон с мотиви на шахматна дъска. Екранът свети преобладаващо в червено. Тапицерията на седалките е комбинация между кожа и Nappa с червени декоративни шевове, които акцентират и върху арматурното табло и висококачествените стелки. Алуминиевите елементи като топката на скоростния лост, педалите и праговете на вратите изразяват спортната идентичност на автомобила. Стъкленият покрив на тавана с електрическа щора допуска светлината.

Задвижването на Peugeot 308 GT е поверено на 1,6-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател 1.6 THP с директно впръскване на бензина с мощност 205 к.с. Моторът е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Максималният въртящ момент от 285 Нм в интервала от 1750 до 4500 об/мин обещава еластичност и добра динамика. Още с потеглянето се усеща спортният характер на 308 GT. „Лъвът” се нуждае само от 7,5 секунди за да ускори от място до 100 км/ч. Малкият волан прави около три оборота от край до край, но ръцете се движат с по-малък радиус и управлението на колата е още по-лесно. Предницата послушно описва кривата на завоя и дава усещане за сигурност. На централния тунел е

бутонът за активиране на режим Sport при който се увеличава чувствителността на педала на газта и реакцията на волана, бордното табло се осветява в червено, а звукът на двигателя става по-дрезгав, макар да идва от високоговорителите на аудиосистемата. На централния дисплей между скоростомера и оборотомера се изписва информация за динамичната експлоатация на автомобила, а именно нивата на предоставяна мощност, налягане на турбокомпресора, надлъжно и напречно ускорение. В нормален режим „лъвът” се прибира в клетката и звукът от двигателя почти не се чува. Въпреки високата динамика, средният разход на бензин е само 5,6 л/100 км, за което допринася и системата Stop&Start.Окачването на Peugeot 308 GT е получило специфични настройки, адаптирани към спортния дух на автомобила. Параметрите са регулирани от инженерите така, че да осигурят по-комфортно пътно поведение на модела на всякакви пътища, със сигурно и прецизно взимане на завоите. В резултат на това 308 GT вози без да друса и да се клати, отработва меко неравностите на пътя, запазвайки постоянен контакта с пътното платно. Ефективната спирачна система осигурява къс спирачен път и постоянен контрол на скоростта. Серийната система за контрол на траекторията ESP може да се деактивира.В помощ на водача е пакетът Driver Assistance, който чрез радар в предната част на автомобила, регулира активно скоростта и я поддържа автоматично спрямо тази на автомобила отпред. Ако водачът наближи колата отпред, се задейства визуален и звуков сигнал за риск от сблъсък, който подканва шофьора да намали скоростта. За да избегне сблъсък или да се намалят последствията от такъв, се задейства автоматично аварийно спиране. Системата за наблюдение на мъртвата зона предупреждава водача за наличието на автомобил в мъртвата зона на видимостта чрез светлини в стъклата на страничните огледала. Пакетът Park Assist включва активна система за паркиране, позволяваща автоматичното и безопасно позициониране на автомобила.