Volkswagen Golf VI е оборудван с 48-волтова хибридна система Continental 48 Volt Eco Drive и може да спести с до 21% повече гориво.
Снимки Continental

Германци намаляват разхода на хибридите

Денислав Стоянов - вторник, 05-01-2016 - 11:00

CEM помага на водача да постигне с до 21% по-ниско потребление на гориво

По време на най-голямото изложение за електронни технологии CES в Лас Вегас германският производител на гуми и доставчик за автомобилната индустрия Continental ще представи за първи път най-новата система за управление на енергийното потребление в автомобила. Иновативната технология е наречена Connected Energy Management (CEM) и помага на водача да постигне по-ниско потребление на гориво и по-висок комфорт при шофиране. Системата използва данни в реално време за ситуацията на пътя, динамиката на автомобила, картографски данни и широкообхватен радар за постигане на оптимално управление на енергийното потребление в хибридния автомобил. В сравнение с 1,2-литровия бензинов двигател TSI на Volkswagen Golf VI оборудван с 12-волтова старт-стоп система, представения в Лас Вегас автомобил Golf е оборудван с 48-волтова хибридна система Continental 48 Volt Eco Drive и може да спести с до 21% повече гориво. При използване на технологията в хибридния автомобил може да постигне още 3-4% икономия без да се променя архитектурата на колата.

Чрез анализиране на данни за ситуацията на пътя, CEМ предлага на шофьора кога трябва да пусне педала на газта. Ако се приближавате към светофар, който скоро ще стане червен, CEM ще информира водача и когато той освободи педала на газта, автомобилът автоматично ще активира оптималната комбинация от движение по инерция и регенеративни спирачки. Функцията за асистиране при светофари знае кога те ще станат червени, независимо дали водачът ги вижда. Сигнал от специалния педал на газта заедно с визуална информация в инструменталния панел напомнят на водача да намали. Всичко, което той трябва да направи е да махне крака си от педала и СEM ще направи така, че автомобилът да пристигне до мястото на спиране с минимално спирачно усилие.

Интелигентният асистент за намаляване на скоростта дава насоки на водача, когато скоростта на автомобила трябва да бъде намалена.

Обикновено когато наближавате червен светофар, там вече има няколко автомобила. Когато радарът ги засече, СEM знае, че точката ви на спиране е по-близо от самия светофар. За да спести максимално количество енергия, системата за помощ ще активира движение по инерция и възстановяване на енергия малко по-рано.

Хибридните автомобили предлагат най-доброто от двата свята – двигателят с вътрешно горене им дава оптималния обсег, а електрификацията драстично подобрява разхода на гориво. В основата на това са моментите, когато двигателят не работи. В зависимост от стила на шофиране и релефа на пътя, двигателят може да не бъде нужен за задвижване на автомобила за около 25% от времето. Докато моторът не работи, кинетичната енергия може да бъде използвана или за преобразуването ѝ в електрическа, или за движение по инерция, или и за двете. Connected Energy Management заедно с динамичните данни може да използва пълния потенциал на тези хибридни стратегии. СEM ще уведоми водача кога е най-ефикасно да пусне педала на газта и да остави автомобила по инерция или регенеративни спирачки докато спре.

В зависимост от стила на шофиране и релефа на пътя, двигателят може да не се използва за задвижване на автомобила за около 25% от времето.

Друга от способностите на СEM, която ще бъде демонстрирана в Лас Вегас се нарича Intelligent Deceleration Assistant – Интелигентен асистент за намаляване на скоростта. Тази функционалност дава насоки на водача в множество ситуации, когато скоростта на автомобила трябва да бъде намалена. Когато наближавате зона с ограничение на скоростта, СEM ще ви уведоми навреме за да освободите педала на газта още преди вие да сте видели ограничението за скорост и вашият автомобил ще се адаптира автоматично към приближаващото ограничение. Целта е да намалим нуждата от използване на спирачките, защото те губят енергия. Водачът винаги може да избере да не се подчини на препоръките на СEM. В този случай двигателят ще продължи да работи. От друга страна, ако водачът реши да последва препоръките на системата на Continental, пътуването може да бъде не само комфортно, както при професионален водач, но и с нисък разход на гориво.