С-образните LED дневни светлини са интегрирани в бронята с характерни напречни лайсни.
Снимки Volkswagen

Volkswagen Passat GTE харчи само ток в града

Денислав Стоянов - понеделник, 24-07-2017 - 08:33

Хибридният седан комбинира силата на турбодвигател и електромотор

Нарастващото търсене на хибриди и електромобили наложи бързото обогатяване на гамата на Volkswagen с модели, задвижвани от чиста енергия. След хибрида Golf GTE и електрическите модели e-Golf и e-up!, сега Volkswagen представи у нас най-новия си „зелен” автомобил Passat GTE. Новият екологичен модел е Plug-In хибрид и e адресиран към активните предприемачи, мениджъри и професионалисти, които искат да се присъединят към модерната тенденция на електрификацията и да добавят стойност към изживяването си зад волана. В града Passat GTE може да се движи изцяло на ток. В същото време на пътя или на магистралата, хибридът може да бъде и динамичен, благодарение на комбинацията от бензинов турбодвигател и електромотор, които осигуряват системна мощност от 218 к.с. и ускоряват седана от място до 100 км/ч за 7,4 секунди. Новият Passat GTE доказва, че за безшумно и екологично придвижване трябва само да имате гараж или поне да разполагате с контакт на мястото за паркиране.

Сините надписи GTE на предните странични панели и отзад подсказват за ефективната технология.

В електрически режим Volkswagen Passat GTE изминава до 50 км на ток и може да се зарежда в електрическата мрежа през буксата зад предната решетка. В хибриден режим електромоторът работи заедно с мощен 1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател, като предава сумарната тяга към предните колела чрез 6-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. В режим E-Mode, хибридният Passat GTE се движи почти безшумно, като хищник на лов. Всичко, което се чува от водача и околните е едва забележим шум от гумите. И в това тихо състояние Passat GTE е способен да измине до 50 км пробег. В града често се използва движението по инерция и по този начин се зарежда батерията, така че може да се акумулира енергия. На магистралата и при динамично ускорение, зарядът в батерията свършва по-бързо и започва да работи 1,4-литровият бензинов турбодвигател със 156 к.с.

Салонът е луксозен с удобни предни седалки с големи странични опори и скосен в долната част волан.

Ако искате пъргаво да се ускорите, трябва само да активирате режима GTE от бутона на централния тунел. Тогава бензиновият двигател и електрическият мотор дават системна мощност от 218 к.с. и ускоряват Passat GTE светкавично до максималната скорост от 225 км/ч. Динамиката не е толкова силно изразена, колкото при Passat 2.0 BiTDI с мощност 240 к.с., но хибридът е много близо до своя дизелов брат и издава по-приятен звук. Седанът описва прецизно завоите, типично за Passat, а добавените килограми от разположените под задните седалки батерии са понижили центъра на тежестта и подобряват стабилността. Благодарение на ефективната работа на двата агрегата, средният разход на бензин е 5,0 л/100 км. Това означава, че ако карате равномерно и без рязко подаване на газ, с един пълен 50-литров резервоар на Volkswagen Passat GTE можете да изминете автономен пробег до 1000 км.

Passat GTE може да се зарежда в електрическата мрежа през буксата зад предната решетка със синя лайсна.

Електрическият мотор добавя мощност за динамично ускорение, а от друга страна позволява да се пести гориво в града. Но всички тези предимства са достъпни само след няколко часа зареждане на батерията с енергия чрез контакт у дома или обществени зарядни станции. Под част от предната решетка на Volkswagen Passat GTE е разположено гнездото за зареждане, което при „пълнене” е свързано посредством съответния кабел. След максимум 4 часа и 15 минути течно охлажданата литиево-йонна батерия е напълно заредена. Използвайки обществените станции за заряд, ще можете да презаредите в рамките на 2 часа и 30 минути.

Хибридът с мощност от 218 к.с. спринтира от място до 100 км/ч за 7,4 секунди и се ускорява до 225 км/ч.

Новият Volkswagen Passat GTE вече се продава в България като седан и комби Variant. Цената на седана е 78 895 лева, а комбито струва минимум 81 355 лева с ДДС. В Западна Европа това е съвсем разумна сума за начало на трансформацията към електрическото бъдеще, но у нас цената е доста по-висока от стандартния Passat 1.4 TSI, което показва, че който иска да е едновременно бърз и чист, трябва да плати повече. Разбира се хибридният Passat GTE не прави компромиси с луксозното изживяване, сигурността и удобствата в сегмента. Новият модел е оборудван стандартно с екстри като специални луксозни решения в интериора и екстериора. Сред най-важните удобства са амбиентно осветление, LED светлини, безконтактно заключване, отопление на седалките, преден и заден парктроник, голям цветен дисплей, система за рекуперация на спирачната енергия и много други.

Под предния капак заедно работят мощният бензинов турбодвигател 1.4 TSI и електромоторът.

Volkswagen Passat GTE

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател и електромотор

6-степенна автоматична трансмисия DSG

218 к.с. системна максимална мощност

400 Нм системен въртящ момент

7,4 секунди ускорение от 0-100 км/ч

225 км/ч максимална скорост

13,1 кВч/100 км консумация на ток

1,7 л/100 км среден разход на бензин

39 г/км емисии на СО2

78 895 лева цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.