Пропорционалният силует и по-агресивното „лице” на модела загатва за спортния характер.
Снимки Honda

Honda Civic стана по-силна от всякога

Денислав Стоянов - вторник, 20-09-2016 - 19:07

Десетото поколение на хечбека е с агресивен дизайн и увеличени размери

Японската марка Honda прави огромна крачка напред с десетото поколение на хечбека Civic. Това е най-мащабно разработвания модел, който компанията е произвеждала някога. Пропорционалният силует на модела загатва за спортния характер на автомобила. Освен това новият Civic е с подчертано по-агресивно „лице”, изразени арки на калниците и добре оформени предна и задна част. Новият Civic е по-дълъг със 130 мм от предшественика си и дължината му достига 4497 мм. На широчина хечбекът е пораснал с 30 мм до 1800 мм, а височината е намалена с 20 мм до 1424 мм. Увеличеното с 30 мм междуосие от 2700 мм е осигурило повече пространство за пътниците на втория ред седалки. Десетото поколение на Civic ще бъде произвеждано в завода на Honda в Сундън, Великобритания, като оттам моделът ще бъде доставян за всички пазари.

Новият Civic е с подчертано изразени арки на калниците и добре оформена задна част.

Още от самото начало новият Civic е проектиран така, че да бъде пъргав и динамичен. Хечбекът разполага с олекотена конструкция, здраво купе, по-нисък център на тежестта и нова система на окачването. Резервоарът за гориво е преместен, благодарение на което подът е по-нисък, отколкото при актуалния модел. Центърът на тежестта е понижен с 10 мм, най-ниската точка на страничните хълбоци е изтеглена с 35 мм по-надолу, така че усещането за Civic да става още по-спортно. Десетото поколение е по-леко с 16 кг спрямо предишното, за сметка на това то е с 52% по-устойчиво към усукване. В резултат на всички подобрения цялостната твърдост на каросерията е пораснала с 65% спрямо предишното поколение. Предното окачване тип McPherson с понижени рамена осигурява висока странична устойчивост при управление. Задното е истински Multilink с нова твърда подрама, която подобрява стабилността и комфорта.

В горната част на централната конзола е разположен 7-инчовият цветен дисплей на системата Honda Connect.

Интериорът на новата Honda Civic също е подобрен, материалите са с високо качество, а по-ниската позиция на седалките ще даде на шофьора още по-добро усещане за връзка с автомобила. Централната конзола е решена в черен пиано лак и е проектирана да бъде своеобразен технологичен център. Долната секция пред скоростния лост е конфигурирана като място с две отделни нива за съхранение на вещи и най-вече на лични електронни устройства. При по-високите версии на оборудване първата секция на тази ниша е с вградено зарядно за смартфони. Специален отвор в централната конзола отвежда всички кабели на умните устройства от едното ниво на нишата към другото. В горната част на централната конзола е разположен 7-инчовият цветен тактилен дисплей на системата Honda Connect.

Информационната системата Honda Connect вече е съвместима и с Apple CarPlay и Android Auto.

Информационната системата Honda Connect вече е съвместима и с Apple CarPlay и Android Auto, така че всички функции на мобилния телефон на водача могат да бъдат пренесени и в автомобила. Шофьорите могат да получават навигационни инструкции, да се обаждат или да получават съобщения и да слушат музика само с едно докосване на сензорния екран на автомобила или с помощта на гласови команди. Поддържаните от CarPlay приложения включват телефон, съобщения, карти, музика и др. CarPlay е съвместима с iOS 8.4, или следващи версии, както и с iPhone 5 и следващите поколения. Благодарение на Android Auto шофьорите могат да ползват смартфоните си по един доста интуитивен начин на борда на Civic. Системата Honda Connect може да бъде поръчана и с навигация Garmin. Опциите за музикална система в автомобила варират от 160-ватова с 4 говорителя, 180-ватова с 8 говорителя до 465-ватова с 11.

Обемът на багажника е 478 л, а задните седалки са сгъваеми и делими в отношение 60:40.

Новият Civic утвърждава репутацията на модела като лидер в С-сегмента по отношение на вътрешното пространство и мястото за багаж благодарение на увеличеното с 30 мм междуосие. Подобрена е и видимостта, като А-колоната е стеснена с 9 мм и така се получа водещ в класа 84,3-градусов ъгъл на зрителното поле. Предните облегалки са пораснали с 10 мм, а разстоянието между предните седалки се е увеличило с 30 мм. Пасажерите от втория ред се радват 20 мм повече пространство за раменете и 95 мм повече разстояние за краката. Усещането за простор и светлина е увеличено и от наличието на панорамен покрив, достъпен при по-високите нива на оборудване. Обемът на багажника също е водещ в класа – 478 л. Задните седалки са сгъваеми и делими в отношение 60:40, което дава възможност за превоз на товари с нестандартен размер. Скрит участък под пода на автомобила осигурява допълнително място за съхранение, с изключение на версиите Sport.

Новият Civic е по-дълъг със 130 мм от предшественика си и дължината му достига 4497 мм.

Десетото поколение на Honda Civic идва с два напълно нови бензинови двигателя от семейството VTEC Turbo, специално разработени за икономично и динамично шофиране. Единият от тях е 1,0-литров 3-цилиндров мотор, а другият е 1,5-литров 4-цилиндров. Хечбекът ще е първият модел, който Honda ще предложи  с тях в Европа. И двата силови агрегата могат да бъдат съчетани или с 6-степенна механична скоростна кутия или с безстепенна автоматична трансмисия CVT със 7 симулирани предавки. С механичната предавателна кутия 3-цилиндровият 1,0-литров мотор разполага с въртящ момент от 200 Нм при 2250 об/мин, а със CVT той е съответно 180 Нм в интервала 1700-4500 об/мин. Максималната му мощност е 129 к.с., достъпна при 5500 об/мин. 4-цилиндровият 1,5-литров силов агрегат надминава показателите на актуалния 1,8-литров VTEC. Максималната му мощност е 182 к.с. при 5500 об/мин. Аналогично максималният въртящ момент при него е 240 Нм в диапазона 1900-5000 об/мин при версията с механична трансмисия и 220 Нм в интервала 1700-5500 об/мин когато е със CVT. По-късно в двигателната гама ще се появи и 1,6-литров 4-цилиндров турбодизел със 120 к.с.

На широчина хечбекът е пораснал с 30 мм до 1800 мм, а височината е намалена с 20 мм до 1424 мм.

Очаква се новият Civic да получи максимална оценка по безопасност на тестовете на Euro NCAP не само заради устойчивостта на конструкцията си. Стандартно всички версии ще бъдат оборудвани със системата за пасивна и активна безопасност Honda Sensing, ползваща информацията от камери, радари и сензори, за да алармира шофьора или да коригира негова грешка с помощта на различни асистенти за сигурност. Тя включва редица подсистеми като такава за предотвратяването на сблъсък, сигнализация за напускане на лентата без да е подаден мигач, сигнализация за напускане на пътя, асистент за позициониране в средата на лентата, адаптивен круйз-контрол, система за разпознаване на пътни знаци, интелигентен асистент за скорост, интелигентен адаптивен круйз-контрол, който реагира не само спрямо автомобила отпред, но и при наличието на такива в съседните ленти.

Двойните ауспухови тръби на изпускателната система и спойлерът издават спортния нрав на хечбека.

Тагове:  HondaCivicхечбек

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.