Моделът QX30 се отличава с визия на всъдеход и увеличен пътен просвет до 202 мм.
Снимки Infiniti

Infiniti QX30 – компактен хечбек с визия на всъдеход

Денислав Стоянов - неделя, 05-02-2017 - 17:36

Кросоувърът се различава от Q30 с офроуд излъчване и увеличен просвет

Японската премиум марка Infiniti стана популярна най-вече със спортните си седани и големите луксозни всъдеходи. През 2015 година видяхме първия в света компактен модел на Infiniti - Q30. Безспорно той е най-красивият компактен модел в премиум сегмента и се хареса на хиляди потребители в Европа и у нас. През миналата година Infiniti показа още една версия на компактния си модел – QX30, който се отличава с визия на всъдеход и увеличен до 202 мм пътен просвет. Отдалеч новото Infiniti QX30 много прилича на Q30, като има същия силует с висок преден капак и оригинално извити задни стойки на покрива. В дизайна има множество плавни повърхности. Фирмената трапецовидна радиаторна решетка е с масивна рамка от хром и образува малки вежди над тесните LED фарове, наподобяващи присвити очи на хищник.

QX30 се различава от Q30 по защитните протектори на броните, праговете и релсите за багажник на покрива.

Дизайнът на новото Infiniti QX30 изпъква с мускулестите си предни калници и елегантните вълнообразни линии на страничните стени, а линията на прозорците е доста висока. Най-лесно QX30 се различава от Q30 по защитните протектори на броните, праговете и арките на колелата. Високопроходимият модел се отличава с пластини за защита под двигателя и монтирани релси на покрива за багажник. Стандартни за модела са 18-инчовите алуминиеви джанти. Наклоненото задно стъкло е покрито с доста голям спойлер, а стреловидните светлини са свързани с хромирана лайсна. Новото Infiniti QX30 може да се похвали с доста сериозно междуосие от 2700 мм, като дължината е 4425 мм, широчината 1815 мм, а височината е 1530 мм.

В салона ухае на лукс, благодарение на тапицериите от естествена кожа, алкантара и детайлите от алуминий.

Влизайки в салона на Infiniti QX30 съм заобиколен от истински лукс, който в компактния сегмент е голяма рядкост. В интериора преобладават плавните линии, като таблото и воланът са облицовани със скъпа естествена кожа, таванът е колоните са покрити с алкантара, има много лакирани повърхности и сребристи детайли от алуминий, а фините елементи са направени от приятно на допир дърво. Вертикалната централна конзола е леко обърната към водача. Най-отгоре се намира 7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система InTouch.

На втория ред има прилично пространство над главите и за коленете, като е по-удобно за двама пътници.

Навигацията се управлява от кръгъл джойстик, разположен в близост до компактния селектор на трансмисията, има и функция за гласов контрол. Предните седалки са меки и удобни, с отопление, като са проектирани така, че да се намали натоварването на гърба и водачът да не се уморява при дълги пътувания. Позицията на седене в Infiniti QX30 е доста висока, което осигурява добър обзор напред и настрани. Видимостта назад е подпомогната от камера за заден ход. На втория ред има прилично свободното пространство над главите и за коленете, като е по-удобно за двама пътници, но при необходимост могат да седнат и трима. Обемът на багажника е 430 литра, но при сгъване на задните облегалки се увеличава.

Кросоувърът се отличава с пластини за защита под двигателя и монтирани релси на покрива за багажник.

Първоначално Infiniti QX30 се предлага с 2,2-литров турбодизелов двигател с мощност 170 к.с. Моторът е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Максималният въртящ момент от 350 Нм е наличен в широкия интервал от 1400 до 3400 об/мин, което прави компактният хечбек много динамичен при ускорение, както от място, така и при изпреварване. Колата е в състояние да достигне 100 км/ч за 8,5 секунди. В същото време разходът на гориво е малък – 6,0 л/100 км в града и 4,3 л/100 км – извън него.

Новото Infiniti QX30 много прилича на Q30, като има същия силует с висок преден капак и оригинални извивки.

Новото Infiniti QX30 се предлага само със задвижване на всички колела AWD, което осигурява лесно придвижване по непочистените улици със снежни коловози през зимата. В сравнение с Q30, новото QX30 има увеличен ход на окачването и по-меки пружини. Поради това автомобилът вози по-комфортно и лесно се справя с по-голямата част от неравностите на пътя. При това страничните наклонявания в завоите не са големи. Задвижването на всички колела осигурява отлично сцепление с пътя. Управлението е прецизно и става по-остро с увеличаване на скоростта. При висока скорост се чува лек шум от вятъра и гумите, но с тях се упорито се бори опционалната система за активно потискане на звуковата намеса.

Двойното задвижване осигурява отлично сцепление в завой, а страничните наклонявания не са големи.

Новото Infiniti QX30 вече е на разположение за продажба в Европа и у нас. Основната версия Premium струва 75 400 лева и включва електрически стъкла и огледала, двузонов климатроник, сензор за светлини, връзка Bluetooth, навигационна система, адаптивен круйз-контрол с ограничител на скоростта, 7 въздушни възглавници, системи за стабилизация и контрол на налягането в гумите, технология за автоматично намаляване на скоростта и спазване на лентата на движение. Версията Premium Tech за 84 750 лева добавя безключов достъп, електрически предни седалки с регулиране и памет, камера за обратно виждане със система за подпомагане на паркирането на преден и заден ход, навигационна система InTouch. Списъкът от опции включва панорамен покрив, автопилот за паркиране, камери с 360-градусов изглед отгоре, система за проследяване на „слепите” зони и др.

Infiniti QX30 2.2d AWD

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DCT

170 к.с. максимална мощност при 3400-4000 об/мин

350 Нм въртящ момент при 1400-3400 об/мин

8,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

215 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на дизел

128 г/км емисии на СО2

75 400 лева цена на модела

Тагове:  InfinitiQX30

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.