Визуално plug-in хибридната версия XC90 T8 не се отличава от стандартния модел.
Снимки Volvo и Авторът
Най-динамичният и екологичен хибрид тръгна по пътищата у нас

Volvo XC90 T8 зарежда ток от контакта

Денислав Стоянов - неделя, 10-04-2016 - 12:00

Всъдеходът съчетава силата на мощен бензинов двигател и чистотата на електромотор

Второто поколение на всъдехода Volvo XC90 вече успя да спечели много награди и отличия в различни индустрии и категории. Сред тях са призовете Connected Car Innovation и Car With Best Innovation за своите електронни асистенти, наградата Red Dot - за дизайн, 4х4 на годината в България, най-добър европейски семеен автомобил на годината, Кола на годината в Исландия, Франция и Великобритания. Дизеловата версия на Volvo XC90 вече стана много популярна у нас, а сега официалният вносител на Volvo у нас „Мото-Пфое” представя и plug-in хибридната версия на модела. Визуално хибридът не се отличава от стандартния модел, само най-наблюдателните ще забележат табелката с надпис T8 Twin Engine отзад, както и кръглия капак на гнездото за зареждане на електричество в предния ляв калник.

Най-наблюдателните ще забележат табелката с надпис T8 Twin Engine отзад.

Шведските инженери успяха да съчетаят в хибридното Volvo XC90 на пръв поглед несъвместими неща - комфорт, мощност, динамика, пространство, надеждност и опазване на околната среда. Но това далеч не е всичко. Новото Volvo XC90 T8 не прави компромис с контрола на управление и ефективността на хибридната система, като доказва, че един голям всъдеход може да се преобразява според желанието на водача и да бъде спортен и икономичен, без да замърсява въздуха. Под капака на хибридното Volvo XC90 Т8 има 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с механичен компресор и турбокомпресор, от който са „изстискани” цели 318 к.с. и въртящ момент от 400 Нм. Електрическият мотор е с мощност 82 к.с. и 240 Нм въртящ момент и задвижва задните колела в електрически режим и при ускорение. Общата мощност на двигателите е 400 к.с., а въртящият момент достига 640 Нм.

Хибридното ХС90 толкова добре държи пътя, че не се налага водачът да отпуска газта преди завой.

Новата 8-степенна автоматична скоростна кутия Geartronic е специално адаптирана за хибрида. Един луксозен щрих е селекторът за превключване на режимите на трансмисията, направен от ръчно изработен шведски кристал. Стартирането на мотора във Volvo XC90 се осъществява чрез завъртане на кубче на централния тунел, наподобяващо диамант. При запалване на двигателя автомобилът използва електрическия мотор, докато агрегатът с вътрешно горене набере скорост. С натискане на бутона Drive Mode или от екрана можете да изберете един от петте режима на движение. Режимът Hybrid е подходящ за ежедневно шофиране. При него се редуват черпенето на мощност от бензиновия двигател и от електрическия мотор, за да постигне най-добрия общ разход на гориво.

В разкошния салон е светло и уютно, чистите линии и меката светла кожа създават прекрасна атмосфера.

Режимът Pure е изцяло електрически и при него, ако батерията с високо напрежение е напълно заредена, тя служи като единственият източник на енергия на автомобила, като захранва електрическия мотор над задната ос. XC90 T8 може да измине над 40 км като използва само електричество, което е общото разстояние, изминато от повечето хора с автомобил за един ден. Благодарение на регенеративната спирачна система, този режим е супер ефективен в градския трафик на постоянно спиране и потегляне на автомобила. Ако е нужна повече мощност, двигателят с вътрешно горене се включва автоматично. В режим Power водачът получава комбинираната динамика на двигателя с вътрешно горене и електрическия мотор. Благодарение на синергията на двата силови агрегата, Volvo XC90 T8 ускорява от място до 100 км/ч за 5,9 секунди.

Селекторът за превключване на режимите на трансмисията е изработен ръчно от шведски кристал.

Съчетанието от бензиновия двигател и електромотора предоставя по-добър въртящ момент при по-ниски обороти, равен на този на двигател с голям работен обем като този на V8. Режимът AWD предлага постоянно задвижване на всички колела при нужда. Режимът Save е за икономия на заряда на батерията. При заредена батерия този режим позволява на водача да „замрази” нивото на батерията и да я запази за по-късна употреба при режим на изцяло електрическо задвижване. От друга страна, ако батерията е изтощена, водачът може да използва двигателя с вътрешно горене, за да зареди батерията до определено ниво за по-късна употреба при режим на изцяло електрическо задвижване.

Ток се зарежда от стандартен контакт на електрическата мрежа, но може и от чистата енергия на слънчеви батерии.

Маршрутът от комплекса на „Мото-Пфое” на бул. „Сливница” в столицата през площад „Александър Невски” и оттам през селата Бистрица и Железница до град Дупница и обратно по магистралата към София се оказа идеален за разнообразния тест на Volvo XC90 T8. В града хибридът се движеше изцяло на ток в режим Pure, през селата най-ефективен беше режимът Hybrid, а по планинските пътища и на магистралата с висока скорост се редуваха режимите Power и Save. Средният разход на бензин в края на теста се оказа 6,2 л/100 км, което е отличен показател за мощния и тежък всъдеход.

Хибридът има кръгъл капак на гнездото за зареждане на електричество в предния ляв калник.

Технологията Twin Engine, която се използва за хибрида Volvo XC90 е абсолютно нова. Тя е разработена специално за луксозния Т8 в сътрудничество със Siemens. Вредните емисии в атмосферата при XC90 са на такова ниско ниво, което все още се опитват да постигнат много малки градски хибриди. Минималното време за зареждане е 2 часа и половина. Ако някъде в планините не можете да намерите специална станция за зареждане, можете да заредите ток от стандартен контакт на електрическата мрежа (или да почерпите чиста енергия от слънчеви батерии) и мълчаливо да преминете на ток повече от 40 км. В името на околната среда при XC90 T8 не са пожертвани нито динамиката, нито комфортът и дори обемът на багажника. В салона има място за три реда седалки и 7 места, а товарният обем е 640 литра.

Специалният кабел за зареждане се съхранява в обособена за него ниша под кората на багажника.

Всичко това е постигнато благодарение на новата модулна архитектура на каросерията SPA. Освен това акумулаторните батерии с напрежение 270-400V са поставени в средата на централния тунел на автомобила. Това дава по-нисък и симетричен център на тежестта. Поставеният отзад електромотор завършва доброто разпределение на теглото и осигурява отличен баланс. Хибридното ХС90 толкова добре държи пътя, че водачът може да не отпуска газта преди завой, а напротив – дори леко да подава газ. Електрическият сервоусилвател във Volvo XC90 Т8 осигурява прецизно управление и отлична обратна връзка с пътя. В зависимост от скоростта усилието на волана се увеличава или намалява автоматично, което прави хибрида по-лесен за управление и по-безопасен за шофиране.

Volvo XC90 T8 AWD

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор

8-степенна автоматична трансмисия

400 к.с. сумарна максимална мощност

640 Нм сумарен максимален въртящ момент

5,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

2,1 л/100 км среден разход на бензин

49 г/км емисии на СО2

153 250 лева базова цена на модела

Тагове:  Volvo

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.