Новият турбодизелов двигател EcoBlue дебютира в моделите Transit и Transit Custom.
Снимки Ford

Ford сложи ново дизелово сърце в Transit

Денислав Стоянов - сряда, 11-05-2016 - 16:00

Двигателят EcoBlue е по-чист, по-ефективен, по-мощен и по-динамичен

Световният гигант Ford представи новия си дизелов двигател EcoBlue, който предлага оптимизирана икономичност и намалени емисии на СО2 и NOx, като използва високи технологии и иновативен дизайн. Новият 2,0-литров 4-цилиндров двигател EcoBlue дебютира в новите модели Ford Transit и Ford Transit Custom, осигурявайки ненадмината комбинация от икономичност, динамика и ефективност. Гамата от дизелови агрегати EcoBlue ще задвижва леките и лекотоварни автомобили на марката с мощност между 100 и 240 к.с. Управляемостта е подобрена посредством 20% повече въртящ момент в сравнение с досегашния 2,2-литров дизелов двигател и помага на водачите на лекотоварни автомобили без усилие да посрещат ежедневните предизвикателства като пълзене в трафика или изпреварване на по-бавно движещи се автомобили. Новият двигател осигурява и рафинираността на лека кола в сегмента на лекотоварните автомобили, намалявайки шума с 4 децибела при празен ход.

Новият турбодизелов мотор EcoBlue ще се съчетава и с 6-степенна автоматична трансмисия.

Изцяло новата архитектура на мотора осигурява намалено триене и чист горивен процес. Сложната последваща обработка на изгорелите газове прави възможни ултраниските емисии съгласно нормите Евро 6, които ще се въведат през септември 2016 г., според които се налага 55% намаление на емисиите на NOx в сравнение с Евро 5. Новият и гъвкав 2,0-литров мотор EcoBlue е разработен от инженерните екипи на Ford във Великобритания и Германия, и първоначално ще се предлага с мощност 105, 130 и 170 к.с. за лекотоварните модели. Двигателят е способен да осигурява мощност над 200 к.с. и ще се влага и в леките автомобили на марката, както и в други модификации. Разработеният изцяло наново дизайн на новия 2,0-литров двигател се отличава с множество иновации, които намаляват триенето и постигат до 13% подобрение на икономичността. Изцяло новият компактен турбокомпресор е специално проектиран да осигурява повече въздух при по-ниски обороти на двигателя в сравнение с досегашния 2.2 TDCi за пъргаво и незабавно усещане при всякакви обороти и до 340 Нм въртящ момент при 1250 об/мин.

Изместеният с 10 мм дизайн на разпределителния вал минимизира страничното натоварване на буталата.

Новият 2,0-литров турбодизелов двигател EcoBlue на Ford ще е първият дизелов агрегат в лекотоварен автомобил, който покрива критериите за шум, вибрации и твърдост на лек автомобил, осигурявайки подобрено управление. Новият двигател отговаря на строгите глобални стандарти на Ford за издръжливост при екстремна употреба на толкова различни пазари, каквито са Европа, САЩ и Китай. Работата на двигателя е била подложена на изпитания, равняващи се на 5,5 милиона километра продължителни тестове, от които 400 000 км в реални условия, подробен анализ в лаборатории и в изпитателните центрове на Ford и компютърно оценяване на всеки етап от разработката му.

Тагове:  FordTransit

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.