Тая кола кой я е правил?

Боян Димитров - понеделник, 17-07-2017 - 18:07

Летен ден. Наближава отпуската. А колата се разваля. Първата реплика, която повечето шофьори чуват в сервиза, е „Тая кола кой я е правил?“. Майсторите са като лекарите. Все колегата преди тях е объркал нещата. Направил е каквото не трябва или не е направил нищо. Всеки е майстор и всеки е по-добър от другия. А всички са едни и същи мърлячи. Могат да побългаряват. Да ремонтират с тел и стотинка. Един такъв майстор приключи дузина пенсионери на Бакаджика преди години. Другите просто дават на късо, изолират, махат. То това не трябва, казват. И ако сложат камери в сервизите, не е сигурно дали ще спрат автомафията, но поне ще спрат автомърлячите. Защото крадците не режат колите в работилниците. Режат ги в скрити селски гаражи. А не там, където има камери, хора и движение. Но поне камерите може малко да култивират майсторите, на които им се вижда касичката, когато клекнат. Тези, които пият бира и се секнат. Които сядат в колата с мазния гащеризон и пипат всичко с омазаните си с масло ръце. Камерите не спряха пунктовете за годишен технически преглед, които прекарват колите само на документи, а се очаква, че ще спрат автокрадците, които, за разлика от монтьорите ни, са признати специалисти в цял свят. Но нека да се похарчат още малко държавни пари. Такива имаме в изобилие. Особено за поръчки за камери. Дано само не стане като с новите полицейски коли, през чиито стъкла не можеше да се снима. Най-вероятно сега техниката ще е по-добре подбрана. След някой и друг месец пък ще бъде „свързана“ с МВР, с някоя община, а може би и дори с НАП. Че данъчните да броят колко коли се правят и колко пари се отчитат. Може пък и да има ефект от поредния Биг брадър. Ако не друго, поне сеир ще има. Ще ги видим всички монтьори по бели гащи, как се почесват по пакетите. И няма да се налага да ни питат „Тая кола кой я е правил“, защото видеорегистраторът ще го е заснел. Ще се знае кой е поредният доктор, научил се да поправя москвич и преквалифицирал се на западни автомобили. Може пък и да заловят някой автокрадец, който е отишъл в кварталния сервиз с крадената кола, качил я е на подемника и е започнал собственоръчно да я разглобява на части, докато се усмихва пред обектива. Както се казва, поне от един ще се отървем. И ще знаем „тая кола кой я е правил“. Видеонаблюдението е дало резултат в Европа, ще даде и в България, която е в Европа, но е все някъде по тъч линията. Все е прецедент. Дано камерите вкарат топката обратно в полето на България, където да се играе един честен мач. Майсторите да работят качествено, колите да не се разглобяват, а малките пениси зад големите двигатели да не предизвикват катастрофи.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.