Широката радиаторна решетка е като усмивка, а фаровете са във формата на остриета.
Снимки Honda
Японците създадоха наследник на спрения преди 10 години градски SUV

Honda HR-V се завърна като глобален кросоувър

Денислав Стоянов - сряда, 10-08-2016 - 14:00

Новият модел съчетава типичните характеристики на всъдеход и купе

Появилата се през 1999 година Honda HR-V стана един от първите компактни градски кросоувъри, но през 2006 г. моделът беше спрян от производство и негов наследник така и не се появи. През последните компактните кросоувъри стават все по-популярни, което промени ситуацията и накара японците от Honda да върнат в гамата си HR-V. Новият градски кросоувър е позициониран като глобален модел и вече се предлага в Европа, Азия и Америка. Новата Honda HR-V запазва компактните размери на своя предшественик с дължина 4,29 м, широчина 1,77 м, височина 1,61 м и междуосие 2,61 метра. Базовата версия тежи 1324 кг. Предшественикът имаше много интересен дизайн и дори се предлагаше във версия с три врати. Новата Honda HR-V съчетава типичните характеристики на всъдеход и купе.

На багажната врата има голям спойлер, а оригиналните задни светлини са с интересна триъгълна форма.

От една страна моделът е с увеличен пътен просвет и пластмасови защитни панели по периметъра на каросерията, а от друга - покривът е с формата на арка и дръжките за отваряне на задните врати са скрити в рамките на прозорците, което създава визуално впечатление, че HR-V е само с три врати. Широката радиаторна решетка наподобява усмивка, като в двата края са интегрирани фаровете във формата на остриета, допълнени от дневни LED светлини.

Арките на калниците са разширени, а профилните стените са декорирани с оригинални извити линии.

Капакът е релефен, а арките на калниците са разширени. Страничните повърхности са декорирани с оригинални щамповани извити линии. На върха на багажната врата има голям спойлер, а оригиналните задни светлини се отличават с интересна триъгълна форма.

В салона има много детайли, покрити с черен лак, а централната конзола е леко обърната към водача.

Интериорът е издържан в традиционния стил на Honda. В салона има много черни лакирани детайли, а централната конзола е леко обърната към водача. Най-отгоре е поставен 7-инчов сензорен екран на мултимедийната система, а под него се намират сензорните бутони за управление на климатичната система, които също реагират само при леко докосване. Под тях има ниша за малки предмети. От лявата страна на волана има бутона ECO за икономичен режим на шофиране. Срещу пътника на предната седалка са разположени цял ред вентилационни дюзи. Воланът се регулира в дълбочина и по ъгъл на наклон, а седалката на водача се настройва по височина още в базовото ниво на оборудване.

Мястото за краката на пътниците отзад е голямо, но полегатият покрив ограничава пространството над главите.

Предните седалки са удобни, разделени са от тунела на трансмисията, върху който е разположен подлакътник с отделения вътре. Всички модификации на Honda HR-V са оборудвани с електромеханична ръчна спирачка. Високата позиция на седене осигурява добра видимост напред и настрани, но задното стъкло не е много голямо, което е неудобно при паркиране, но затова път моделът е оборудван с камера за заден ход.

Благодарение на технологията Magic Seat можете да фиксирате задните седалки във вертикално положение.

Пространството за краката на втория ред седалки е доста голямо за стандартите на този клас, но полегатият покрив ограничава мястото над главите, което ще почувстват хората с ръст над средния. Отзад не е твърде широко, така че тук ще е по-удобно за двама, отколкото за трима. Обемът на багажника в нормално състояние е цели 470 л, а със сгънати задни седалки достига 1533 л. Новата Honda HR-V получи технологията Magic Seat, благодарение на която можете да вдигнете отделно седалките и да ги фиксирате във вертикално положение.

Обемът на багажника в нормално състояние е цели 470 л, а със сгънати задни седалки достига 1533 л.

Още в базовата версия Comfort новата Honda HR-V е много богато оборудвана с пълен електрически пакет, климатик, сензор за светлина, радио със CD-плейър, връзка с Bluetooth, круйз-контрол и др. В най-високата версия Executive има 17-инчови алуминиеви джанти, тапицерия от кожа и алкантара, двузонов климатроник, безключов достъп, навигация, безжичен Интернет, сензор за дъжд, панорамен покрив, отопляеми предни седалки и др. Водачът е подпомогнат с технология за автоматично намаляване на скоростта при опасност, система за следене на лентата за движение, мониторинг на „слепите” зони и разпознаване на знаците.

Много приятен за шофиране е автомобилът с 1,6-литров турбодизелов агрегат с мощност 120 к.с.

Новата Honda HR-V се предлага у нас с два двигателя. Бензиновата версия се задвижва от 1,5-литров 4-цилиндров мотор i-VTEC със система за регулиране на фазите на газоразпределение, който развива мощност 130 к.с. Бензиновият двигател се съчетава с 6-степенна механична или с безстепенна автоматична трансмисия CVT. Много приятен за шофиране е автомобилът с 1,6-литров турбодизелов агрегат с мощност 120 к.с. Благодарение на приличния въртящ момент от 300 Нм при 2000 об/мин, тягата е напълно достатъчно още с потеглянето. Двигателят е еластичен, като е способен бързо да ускори HR-V от място и да достигне до скорост 100 км/ч за 10 секунди. Освен че е доста динамичен, дизеловият агрегат е и много икономичен. При шофиране на междуселищен път разходът пада под 4 л/100 км, а в града достига до 5 на сто. Ръчната 6-степенна скоростна кутия радва с късия ход на лоста и прецизното превключване.

Мекото окачване без проблем се справя с по-голямата част от дупките по пътя и колата вози комфортно.

Новата Honda HR-V е много приятна за шофиране. Точното и прецизно управление ще се харесат на всички водачи, които обичат да карат по-динамично. Сцеплението с пътя е добро и въпреки, че колата е само с предно предаване, може с лекота да се движи по черни пътища. Мекото окачване без проблем се справя с по-голямата част от дупките по пътя и вози комфортно. В същото време HR-V много малко се наклонява в завой. По магистрала шумът от вятъра и гумите е почти недоловим. Спирачната система също е отлична и осигурява спирачен път от 100 км/ч в рамките на 38,7 м. Новата Honda HR-V вече се предлага и от двете страни на Океана, а у нас цената започва от 38 990 лева с ДДС.

Новата Honda HR-V вече се предлага у нас и може да се изпробва при дилърите. Снимка Христо Петров

Honda HR-V 1.6 i-DTEC

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

120 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

300 Нм макс. въртящ момент при 2000 об/мин

10,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

192 км/ч максимална скорост

4,0 л/100 км среден разход на дизел

104 г/км емисии на СО2

38 990 лева базова цена на модела

53 190 лева цена на тествания модел

Тагове:  HondaHR-Vкросоувър

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.