Elantra е запазила познатия профил с аркообразна форма и леко повдигната задна част.
Снимки Hyundai

Hyundai Elantra се цели в по-високия клас

Денислав Стоянов - сряда, 24-08-2016 - 21:00

Новият корейски седан е с лице на кросоувър и салон на лимузина

Един от първите модели, с който корейската марка Hyundai дебютира на българския пазар в началото на 90-те години на миналия век, беше седанът Lantra. Второто поколение на модела се появи през 1995 г., а при смяната му през 2000 г. седанът дойде с новото име Elantra. Четвъртото поколение на Elantra не се предлагаше на български пазар, а през 2011 г. у нас беше представено петото поколение, което се отличаваше с много по-елегантен външен вид и разполагаше с просторен интериор, удобен за дълги пътешествия. За цялото това време корейците от Hyundai са произвели над 10 милиона от моделите Lantra и Elantra. Съвсем отскоро у нас вече се предлага и новото, шесто поред поколение на седана Hyundai Elantra.

В капака на багажника е интегриран спойлер, а задните светлини вече са по-тесни.

Новият модел използва модифицирана платформа на предшественика, така че междуосието е останало същото – 2,70 м. Общата дължина се е увеличила с 30 мм до 4,57 метра, а пропорциите на колата са станали по-хармонични чрез увеличаване на ширината с 25 мм до 1,80 метра, което създава по-атлетичен вид. Височината на автомобила е намалена с 5 мм до 1,44 м. Коефициентът на челно съпротивление е намален на 0,27.

На външен вид новият Hyundai Elantra е запазил познатия профил с аркообразен покрив и леко повдигната задна част. В същото време Elantra е оформена в стила на новия кросоувър Tucson.

В предната част доминира шестоъгълната хромирана радиаторна решетка в стила на новия кросоувър Tucson.

В предната част доминира шестоъгълната хромирана радиаторна решетка с по-висока линия на капака, който има нова форма и така допълнително разширява и подчертава масивната предна част. Продълговатите фарове са допълнени от извити светодиодни дневни светлини. Ниско разположените и хлътнали дълбоко фарове за мъгла с хромирани пръстени са интегрирани във вентилационните отвори с L-образна структура. Новата Elantra има чиста странична линя, която подчертава наклонения силует на страничните прозорци и атрактивния профил на колата. В капака на багажника е интегриран спойлер, а задните светлини вече са по-тесни.

Централният панел е леко обърнат към водача, а в най-горната част е разположен 8-инчов сензорен дисплей.

В основните контактни зони от салона на новата Elantra са използвани меки материи, както и високотехнологични детайли, които създават комфортна атмосфера за всички пътници. Материалите в интериора са подобрени в сравнение с предишното поколение на модела. Воланът сега е с леко намален диаметър. Централният панел е значително по-широк и леко е обърнат към водача, а в най-горната част е разположен 8-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система. През нощта таблото и уредите светят в синьо.

Предните седалки са с деликатни странични опори и не изморяват тялото по време на дълго пътуване.

Седалката на водача вече може да бъде оборудвана не само с електрически корекции, но също така и със запаметяване на настройките. Седанът има внушителен вътрешен обем с увеличена височина и пространство за краката. В сравнение с предишното поколение, новата Elantra има по-просторен интериор, сравним по размер със салона на автомобил от по-висок клас.

Elantra има по-просторен интериор отзад, сравним по размер със салона на автомобил от по-висок клас.

Списъкът с опции също е разширен с адаптивен круйз-контрол със система с автоматично намаляване на скоростта, технология за спазване на платното на движение и сензорно отваряне на капака на багажника, което се задейства при приближаване към колата с ключа в ръката или в джоба. За да се намали шумът от двигателя е предвидена звукоизолация на моторния отсек. Използвани са по-дебели стъкла на предните врати и са добавени различни абсорбиращи звука материали в колоните, покрива и каросерията.

Кормилното управление има три режима на работа, но дори и в спортен остава еластично, но не остро.

На първо време Hyundai Elantra се предлага у нас с два двигателя. Бензиновият 1,6-литров 4-цилиндров мотор развива 128 к.с. и може да се комбинира с 6-степенна механична или с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Новият турбодизелов двигател 1.6 CRDi с мощност 136 к.с. може да се съчетае с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DCT. Новият 1,6-литров турбодизел разполага с максимален въртящ момент от 300 Нм и работи отлично в тандем с новия автоматик.

Благодарение на еластичното си окачване новата Elantra вози меко и комфортно, като кола от по-висок клас.

Шофирането на корейския седан е много приятно и не изморява при продължително пътуване. Новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител сменя своевременно предавките и осигурява завидна динамика при ускорение. Новата трансмисия не увеличава разхода на гориво. По магистралата разходът на гориво е около 6,0 л/100 км, но по обикновен междуградски път с постоянна скорост ще свалите консумацията на дизел под 5 литра.

Новият турбодизелов двигател 1.6 CRDi е с мощност 136 к.с. и максимален въртящ момент от 300 Нм.

За комфортното пътуване основна заслуга имат добре уплътнената кабина и адекватното окачване, което смело се справя с неравностите по пътя. Дори по настилки с неравности новият Hyundai Elantra вози меко и комфортно, като автомобил от по-висок клас. Кормилното управление Flex Steer има три режима на работа, но дори и в спортен остава еластично, а не остро. Всичко това, заедно с приемливата цена, прави Hyundai Elantra предпочитан избор от клиентите, нуждаещи се от универсален автомобил за дълги пътешествия.

Hyundai Elantra 1.6 CRDi

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DCT

136 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

300 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

10,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

190 км/ч максимална скорост

4,1 л/100 км среден разход на гориво

109 г/км емисии на СО2

34 990 лева цена на базовия модел

52 990 лева цена на тествания модел

Тагове:  HyundaiElantra

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.