Тестовете на сняг се проведоха с различни коли, като между тях имаше с предно и задно предаване, и с 4х4.

Коли вместо скиори се развихриха в Лапландия

Денислав Стоянов - сряда, 10-02-2016 - 12:00

Новата зимна гума WinterContact TS 860 подобрява сцеплението върху сняг и лед

Зимите в Централна Европа обикновено са много студени и мокри като във всеки месец от октомври до март има около 10 дъждовни дни. Температурите обикновено са около нулата, което увеличава риска от „черен” лед. Статистиката показва, че един на всеки четири инцидента на пътя, който включва и наранявания е заради хлъзгава настилка. Ето защо всеки автомобил трябва да бъде оборудван с нови и добри зимни гуми, за да може да посрещне безопасно предизвикателствата на студения сезон. Зимните гуми на Continental предлагат възможно най-добро сцепление върху сухи, мокри, заледени и заснежени пътища. В най-големия финландски ски курорт Леви в провинция Лапландия, на 170 км от Северния полярен кръг, германският производител на гуми и доставчик на технологии за автомобилната индустрия Continental представи новото поколение на своята зимна гума WinterContact TS 860 за автомобили от компактния и среден клас. Компанията представи новата гума, като проведе тестове на сняг и лед, с които демонстрира предимствата на новата зимна гума с оборудвани за целта автомобили BMW 1-ва серия, BMW 318ti Compact и Audi A3 Sportback.

Спирачният път на мокри и заснежени пътища е с 5% по-къс, а на заледени настилки – с 4%

Характеристиките на новата гума WinterContact TS 860 са фокусирани върху предоставянето на максимална безопасност специално върху мокри и заледени повърхности. Според Continental, докато търсенето на 14-инчови гуми намалява, а пазарът на 15-инчови е достигнал максималното си ниво, търсенето за 16- и 17-инчови гуми ще продължава да нараства през следващите години. Новата гума се представя значително по-добре върху сняг от своя предшественик ContiWinterContact TS 850, като сцеплението и комфортът при пътуване са подобрени. Спирачният път на мокри и заснежени пътища е с 5% по-къс, а върху лед разстоянието за спиране е с 4% по-късо.

От есента на 2016 година в търговската мрежа ще бъдат налични 21 размера от 14 до 17 инча.

Новият модел на Continental е проектиран специално за европейските пътища, като WinterContact TS 860 ще е наличен в търговската мрежа от есента на 2016 г. В началото ще бъдат представени 36 модела в 21 размера от 14 до 17 инча. През 2017 година към гамата да бъдат добавени още 20 модела. Върху европейския етикет новата гума на Continental има оценка „C” за съпротивление при търкаляне и оценка „B” за сцепление върху мокра настилка. От следващата есен новата зимна гума на Continental постепенно ще измести успешния си предшественик ContiWinterContact TS 850, който през последните 4 години победи в поне 47 сравнителни теста, проведени от европейски специализирани издания, автомобилни клубове и потребителски организации. Така до днешна дата този модел е най-успешната гума в зимната гама на Continental.

С новата гума WinterContact TS 860 сцеплението и комфортът при пътуване върху сняг са значително подобрени.

Подобренията в новата зимна гума модел TS 860 са възможни благодарение на комбинирането на нова смес на протектора заедно с нов дизайн. Новата смес е наречена Cool Chili и има високо съдържание на силиций, който намалява спирачния път върху мокра настилка благодарение на специалната му характеристика да намалява влажността. Гъвкавата полимерна матрица дава видими подобрения в задвижващата сила върху всички зимни пътни повърхности, като по този начин осигурява допълнително сцепление. Нови за модела са също и специалните смоли, които поддържат гъвкавостта на сместа дори и при много ниски температури. Това води до по-къс спирачен път върху студени, мокри, заледени и покрити със сняг повърхности.

Новата зимна гума е много по-ефективна дори при употребявани автомобили като това BMW 318ti Compact.

За да бъде възможно ефективното спиране дори и върху заледени повърхности, инженерите на Continental са създали специален дренажен слой, наречен Liquid Layer Drainage. Новата технология, която включва допълнителен дренажен канал в блока на протектора, позволява на водата да се оттича много по-бързо от преди и така спирането е по-ефективно и късо при заледени пътища. Новост при V-образната шарка на гумата е и технологията SnowCurve с триизмерна структура на каналите на стената. За по-добро сцепление върху заснежени повърхности технологията увеличава сцеплението със снега, който се компресира в каналите над протектора с допълнителен канал в стената на протекторния блок.

Новост при V-образната шарка на гумата е и технологията SnowCurve с триизмерна структура на каналите на стената.

 
Тагове:  зимаContinental

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.