Дневните LED светлини вече не са между логото и фаровете, а са интегрирани в тях.
Снимки Renault

Renault Clio смени усмивката с нов грим

Денислав Стоянов - четвъртък, 17-11-2016 - 08:45

Френският бестселър впечатлява с по-приятни покрития в интериора

За своята 26-годишна история Renault Clio се превърна в един от най-успешните модели на френската марка. От старта на производството до днес, моделът е реализиран в над 13 милиона екземпляра. Сегашното, четвърто поколение на Renault Clio беше представено през есента на 2012 г. Точно 4 години по-късно французите показаха и рестилизираната версия на Renault Clio, оборудвана с по-качествени материали и покрития. Обновеният хечбек изглежда все така динамично, като сега е с още по-спортно излъчване. Той запазва формата и пропорциите си със заострена предна част и дръжки на задните врати, скрити в рамките на задните прозорци. Предницата е позната, макар и леко променена. Новата предна решетка напомня усмивка, а в средата е голямото лого на Renault.

Задното стъкло е покрито със спойлер, а в долния ръб на багажната врата е поставена хромирана лайсна.

Дневните LED светлини вече не са между логото и фаровете, а са интегрирани в тях. Фаровете са станали по-големи, като могат да бъдат напълно светодиодни. Отворът за въздух в бронята също е пораснал на размер. Профилните стени са украсени със стилни хромирани лайсни, а линията на прозорците прави елегантна извивка. Разширените задни калници са подчертани с нови тонирани светлини. Задното стъкло е покрито със спойлер, а в долния ръб на багажната врата е поставена хромирана лайсна. Променен е и дизайнът на задната броня. За Renault Clio се предлагат три нови външни цвята, а също и нови 17-инчови алуминиеви джанти и тасове, както и по-широка програма за персонализация.

На централната конзола е разположен 7-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система R-Link Evolution.

В салона на обновеното Renault Clio правят впечатление подобрените материали и покрития. Пластмасовите детайли са станали по-приятни на допир, има повече хромирани елементи, а седалките са покрити с велур. Централната конзола е покрита с черна лакирана пластмаса. Предният панел може да бъде боядисан в цвета на купето, на разположение са и многоцветни декоративни елементи по волана с три лъча и вентилационните отвори. Централно място сред инструментите заема цифровият скоростомер в елипсовидна рамка, оградена от отделните аналогови циферблати на оборотомера и индикатора за горивото в резервоара. Предвиден е и показател за икономично шофиране. В най-високата версия на оборудване на централната конзола е разположен 7-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система R-Link Evolution, която включва приложения за мобилни телефони, както и гласово управление. Бутоните за контрол на аудиосистемата и климатика са по-малко и с тях се борави по-лесно. Във всички версии на освеженото Clio кормилната колона се регулира в дълбочина и по ъгъл на наклон.

Задните седалки са поставени ниско, което освобождава повече пространство за главите на високите пътници.

Седалката на водача се мести в широки интервали, така че зад волана да могат да седнат удобно хора с всякакъв ръст. Обзорът напред и настрани е добър, а за видимостта назад е много полезна камерата за задно виждане, предлагана като опция. Задните седалки са поставени ниско, което освобождава повече пространство за главите на високите пътници. Мястото за краката също е доста добро за стандартите на малкия сегмент. В областта на раменете обаче салонът е по-скоро тесен, така по-удобно отзад ще пътуват двама пътници, отколкото трима. Обемът на багажника е 300 литра в нормално състояние, а със сгънати задни седалки нараства до 1146 литра.

Обемът на багажника е 300 литра в нормално състояние, а със сгънати задни седалки нараства до 1146 литра.

Базовата версия на Renault Clio е оборудвана с 1,2-литров 4-цилиндров бензинов мотор с мощност 75 к.с. В гамата е запазен 0,9-литровият 3-цилиндров турбодвигател TCe 90 с мощност 90 к.с. Най-интересен е 1,2-литровият 4-цилиндров бензинов турбомотор TCe 120 със 120 к.с. Той е бодър и се проявява много добре в средния интервал на оборотите. Максималният въртящ момент от 205 Нм е на разположение при 2000 об/мин, което дава възможност на водача да извършва бързи изпреварвания при ограничена видимост. Двигателят работи тихо и без вибрации. Ускорението от място до 100 км/ч отнема малко над 9 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч. Благодарение на технологията за гасене на двигателя при спиране, хечбекът харчи 6,8 л/100 км в градски цикъл и 4,5 л на извънградско. Двигателят е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия EDC с два съединителя, която се справя отлично със своята работа в града, но при желание за по-динамично шофиране, предавките могат да се превключват и ръчно от селектора на режимите в посока напред и назад. Обновеното Clio се предлага и с познатия 1,5-литров турбодизелов двигател във варианти със 75, 90 и 110 к.с.

1,2-литровият бензинов турбомотор TCe 120 с мощност 120 к.с. бодро ускорява Renault Clio на пътя.

Renault Clio е фокусирано върху комфорта. Неговото окачване е много меко, затова неравностите на пътя не се усещат от пътниците, дори и със 17-цоловите нископрофилни гуми. Разширената следа и пониженият център на тежестта са направили хечбека по-стабилен в завоите, като може да ги вземате с висока скорост, а страничните наклонявания са минимални. Кормилното управление е изострено, благодарение на което колата се шофира доста по-прецизно и лесно. Новото Renault Clio вече се предлага у нас, а цените започват от 21 990 лева.

Разширената следа и пониженият център на тежестта са направили хечбека по-стабилен в завоите.

Renault Clio Energy TCe 120 EDC

1,2-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор

6-степенна автоматична кутия с два съединителя

120 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

205 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин

9,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

199 км/ч максимална скорост

5,4 л/100 км среден разход на гориво

120 г/км емисии на СО2

33 490 лева цена на модела

Тагове:  RenaultClio

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.