Нови батерии предоставят по-голям обсег

Агенция Монитор - сряда, 03-05-2017 - 12:17

Една от основните пречки за масовата употреба на електрически автомобили е безпокойството породено от малкия им обсег. Със среден обсег от около 160 км с едно зареждане, електрическите автомобили все още не могат да се конкурират с петролните. С цел да промени това, института Fraunhofer работи върху нова батерия, която може да увеличи обхвата на електрическите автомобили до 1000 км.

Електрическите превозни средства нямат една батерия, а няколко батерии, съставени от стотици или хиляди отделни клетки, които са свързани заедно. Всяка от тези отделни клетки се нуждае от обвивка, клеми, кабели и електронен контролер, като всичко това заема половината пространство в комплекта батерии.

Партнирайки си с ThyssenKrupp System Engineering и IAV Automotive Engineering, института Fraunhofer (IKTS) в Дрезден разработва EMBATT, нов тип батерия, която намалява броя на тези компоненти опростявайки дизайн, което освобождава още място за съхранение на електроенергия.

EMBATT произхожда от друг източник на електроенергия, горивната клетка. Горивните клетки работят чрез комбиниране на кислород с газ, като водород или метан, през пропусклива мембрана, генерирайки електричество. Съществен компонент при тези клетки е така наречената биполярна пластина. Тази пластина покрива двете страни на клетката и изпълнява редица функции, но основната й цел е да действа като електрод за събиране на електричеството, произведено от клетката, като едната пластина действа като анод, а другата като катод.

Идеята на Fraunhofer е да замени обвивките и отделните свръзки в батериите с подобни плочи. Вместо да се нареждат клетките на батерията една до друга, те биват подредени директно една над друга върху голяма площ и покрити с плочи, които ще пренасят тока по цялата си повърхност. Това не само ще опрости дизайна, но значително ще намали съпротивлението и ще увеличи наличната енергия.
 

При дизайна на Fraunhofer тази биполярна плоча е под формата на метална лента, покрита от двете страни с прахообразна керамика, смесена с полимери и електропроводими материали. Керамиката има действие на съхраняваща енергия среда, като едната страна на лентата действа като анод, а другата като катод в зависимост от състава на покритието. От Fraunhofer заявяват, че това покритие ще прдостави лесно производство и дълъг експлоатационен живот.

Резултатът е, че електрическите автомобили ще може да имат по-големи батерии, които не заемат повече пространство или добавят тегло, предоставящи обсег от 1000 км.

Досега EMBATT са изпитвани само в лабораторни условия, но партньори работят за развиването на технологията, която да бъде монтирана в изпитателни превозни средства до 2020 г.

 
Тагове:  KFraunhoferEMBATT

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.