До края на годината

Ремонтират източната дъга и дострояват моста при Казичене

ВАСИЛ НАНЧЕВ - вторник, 05-01-2016 - 07:00

Чакат идейния проект за околовръстното от Бояна до АМ „Люлин“

До края на годината трябва да бъде изцяло обновена източната дъга на столичното Околовръстно шосе и да бъде изградена липсващата втора половина на моста при Казичене. Това сочат предварителните планове на строителното министерство и пътната агенция, научи „Монитор“.

На много места по трасето на тази отсечка от околовръстното

 

има дупки и напуквания по асфалта,

 

а западната половина на моста стои недостроена от десетилетия.

Въвеждането в експлоатацията на цялата Северна скоростна тангента на София, което се очаква да стане най-късно до средата на годината, прави ремонтаът на връзката й с автомагистрала „Тракия“ повече от належащ. Засега по новото съоръжение, от което може да се ползват в двете посоки само десетина километра от разклона за Световрачене до източната дъга, не се допуска движение на тирове. Част от пътните й възли не се използват заради недостроените до тях достъпи и

 

трафикът по нея все още е много слаб.

 

Пълноценната експлоатация на тангентата ще може да стане факт в момента, когато в западния й край завърши изграждането на втората част на западната дъга на околовръстното. Така целият трафик от Калотина и АМ „Люлин“ бързо ще отива към аутобаните „Хемус“ и „Тракия“.

За да може столицата да има модерен околовръстен магистрален пръстен, трябва да се довършат още няколко отсечки, част от които минават през самия град. От министерството на регионалното развитие и благоустройството все още очакват от Столичната община

 

окончателен вариант на идейния проект

 

за отсечката на околовръстното от резиденция „Бояна“ до източния край на автомагистрала „Люлин“. Другият недовършен участък е от жк „Младост” през Горубляне до детелината за автомагистрала „Тракия”. Има само предварително съгласуване на първата отсечка, за която ще трябват към 250 млн. лв. Този проект обаче ще се реализира след доста време и заради липса на пари, смятат от МРРБ.

След довършването на Северната скоростна тангента на дневен ред ще дойде и продължаването й на запад до Храбърско, където тя ще има директна връзка с бъдещата магистрала София-Калотина. За част от бъдещия аутобан между столицата и сръбската граница тепърва ще се търсят пари по инструмента „Свързана Европа“.