На външен вид новият Ford Fiesta не се различава революционно от предшественика си.
Снимки Тони Тончев
Бензиновият отличник EcoBoost тегли колата динамично и икономично

Новият Ford Fiesta остава лидер в класа си с още по-силни качества

Денислав Стоянов - четвъртък, 14-12-2017 - 08:48

Турбодизелов двигател за голям пробег, 6-степенен автоматик за града

Fiesta е един от най-важните модели за марката Ford. Колата вече е надминала по популярност легендарния модел Ford T. От 1976 г. насам са произведени повече от 18 милиона коли от шест поколения. Компактният хечбек беше оценен дори в САЩ, където традиционно се харесват големи автомобили. В над 40-годишната история на модела, Ford Fiesta е бил няколко пъти лидер в сегмента си, а у нас Fiesta заема първо място по продажби в класа си. Сегашното поколение на модела е вече над 8 години и дойде време за очаквана смяна.

На автосалона в София през октомври за първи път у нас беше представено новото седмо поколение на Ford Fiesta. Новият модел е подобрен, но е запазил качествата си, които го превърнаха в лидер в сегмента. Новият Ford Fiesta вече е наличен у нас в търговските центрове на „Мото-Пфое”, а цените започват от 23 000 лева.

Хромираната радиаторна решетка е по-голяма, а новите фарове с LED светлини са впечатляващи.

Новият Ford Fiesta е построен на платформата на предшественика, но е нараснал до 4040 мм на дължина, 1735 мм на широчина и 1476 мм на височина, а междуосието му е увеличено до 2493 мм. Твърдостта на каросерията се е увеличила с цели 40%. Новите варианти на Ford Fiesta с 3 и 5 врати предоставят безупречно качество и рафиниран характер, като се отличават със стилен нов екстериорен и революционен интериорен дизайн с повече опции за персонализация.

На външен вид новата Fiesta не се различава драстично от предшественика си. Дизайнерите на Ford са избрали еволюционния път, тъй като стилът на модела е много ярък и привлекателен.

Високите триъгълни стопове в задната част са отстъпили място на новите големи хоризонтални светлини.

Малкият хечбек е запазил познатия силует с голям ъгъл на наклона на предното стъкло и леко повдигната задна част. В същото време колата е станала по-солидна и зряла на външен вид. Продълговатата радиаторна решетка е малко по-голяма и с различен дизайн, в зависимост от версията, а новите фарове са скосени. Капакът на двигателя и страничните стени вече не са толкова релефни. Най-забележителните разлики от предшественика си в задната част, където новите големи хоризонтални светлини са заменили високите триъгълни стопове. Предлагат се няколко опционални варианта, като ST Line включва аеродинамичен пакет с по-голям спойлер на покрива и 17-инчови колела, а Fiesta Active се различава с повишен пътен просвет и защитни пластмасови панели в долната част на каросерията.

Към централния панел е прикрепен 8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система SYNC 3.

Промените в салона на новия Ford Fiesta са значително по-забележими. Материите и детайлите в интериора са доста подобрени, сглобката е прецизна, виждат се повече черни лакови покрития. Предният панел е напълно променен, а новият волан е по-голям от предишното поколение на модела. В по-скъпите версии циферблатите на приборите са разделени от цветния дисплей на бордовия компютър. Към централния панел е прикрепен 8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система SYNC 3. В ниските нива на оборудване той е 6,5-инчов. Благодарение на него, бутоните за аудиосистемата и климатика са значително по-малко.

Широчината на задната седалка позволява отзад да седнат трима пътници, но по-комфортно ще бъде за двама.

Кормилната колона на Ford Fiesta се регулира по наклон и в дълбочина, а височината на седалката на водача се настройва във височина още в базовата версия. Предните седалки са удобни и имат отлична странична опора. На втория ред мястото за краката е увеличено с 16 мм, а за главите е непроменено. Широчината на задната седалка позволява отзад да седнат трима възрастни пътници, но по-комфортно ще бъде за двама. Обемът на багажника на новата Fiesta е увеличен до 303 литра в нормално състояние и достига 1093 литра при сгънати задни седалки.

Обемът на багажника е увеличен до 303 л в нормално състояние и 1093 л при сгънати задни седалки.

Двигателната гама за новата Fiesta е малко променена. Базовият мотор сега е 1,1-литровият бензинов 4-цилиндров атмосферен агрегат с мощност 70 или 85 к.с. Най-голямо внимание заслужава 3-цилиндровият 1,0-литров турбодвигател EcoBoost, признат за най-добър агрегат в класа си шест поредни години. Той се предлага в три варианта на мощност със 100, 125 и 140 к.с. Дори и най-малкият вариант със 100 к.с. има бодър характер и ускорява пъргаво при старта. В комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия, двигателят развива максимален въртящ момент от 170 Нм в широкия интервал от 1500 до 4000 об/мин, което му дава достатъчно теглителна сила и при ниските и при средните обороти. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 10,5 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. Новата технология за изключване на един цилиндър при ниско натоварване намалява консумацията на гориво до 5,4 л/100 км в градския цикъл и 3,6 л/100 км на извънградско. Ford Fiesta е получил нова 6-степенна механична скоростна кутия, която работи по-точно и ходът на лоста е кратък. Като опция се предлага 6-степенна автоматична скоростна кутия, която превключва предавките гладко и неусетно. С автоматик новата Fiesta е истинско блаженство при шофиране в града.

Окачването е по-меко и колата вози значително по-комфортно от предшественика си на лоши пътища.

Ако пътувате повече навъртате пробег основно извън градовете, по-подходяща за вас ще бъде новата Fiesta с 1,5-литровия турбодизелов двигател с мощност 85 к.с. Той не отстъпва по тяга на бензиновия мотор, а при висока скорост харчи доста по-малко. Дизеловият мотор впечатлява с динамиката си и ако не сте запознати с техническите му характеристики ще предположите, че мощността му е поне 100 коня, а в същност е 85 к.с. Голям принос за динамиката има въртящият момент от 215 Нм, наличен от 1750 до 2500 об/мин. Благодарение на еластичния турбодизел, изпреварванията се извършват с лекота дори и на шеста предавка. Максималната скорост на дизеловата Fiesta е 175 км/ч, което е напълно достатъчно. При спокойно каране с един резервоар от 42 литра можете да изминете над 1000 км преди повторно зареждане.

С автоматична трансмисия Fiesta е много приятна за шофиране, което особено ще оценят младите дами.

Инженерите от Ford допълнително са подобрили всепризнатото удоволствие от шофирането на Fiesta. Малкият хечбек винаги е радвал с перфектно настроената ходова част и директното управление. Новият модел не е изключение от правилото. Кормилното управление е прецизно и се втвърдява приятно с увеличаването на скоростта. Разширената следа допринася за по-добрата стабилност в завоите. Колата се чувства великолепно по пътища с остри завои, а недозавиване практически няма, благодарение на технологията за електронно векторно разпределение на тягата, която симулира диференциал с повишено триене. Както и преди, Ford Fiesta се наклонява съвсем малко в завои, въпреки че окачването е малко по-меко от предшественика и колата вози значително по-комфортно и на лоши пътища. Шумоизолацията е подобрена, което се забелязва при висока скорост.

3-цилиндровият 1,0-литров турбодвигател EcoBoost е признат за най-добър агрегат в класа си 6 поредни години.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

100 к.с. максимална мощност при 6500 об/мин

170 Нм максимален въртящ момент при 1500-4000 об/мин

12,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

5,2 л/100 км среден разход на бензин

118 г/км емисии на СО2

34 900 лева цена на тествания модел

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.