Товарен дрон с хибридно задвижване

Агенция Монитор - четвъртък, 23-11-2017 - 14:06

Вече съществува дрон, който може да носи товар с тегло от 250 кг и да лети до осем часа. Това е руският товарен дрон SKYF, използващ мощността и издръжливостта на бензинови двигатели за издигане и въртящия момент на електродвигатели за управление и стабилизиране.


Изглежда големите, електрически дронове ще имат ключова роля през следващите десетилетия, не само като летящи коли. По-прости, по-евтини и по-лесни за пилотиране от хеликоптери, големите дронове ще революционизират всички видове транспорт за доставки и товари. Все още това не е възможно поради същата причина, която пречи на електрическите коли, камиони и мотоциклети да са най-продавани, тъй като батериите все още са твърде скъпи, твърде бавни за зареждане и прекалено тежки за използване в самолетите.


Разбира се, бензиновите двигатели не изглеждат много ефективен заместител на този етап, но те могат да предоставят страхотна мощност, издръжливост и да позволят бързо зареждане с гориво. При дроновете използващи няколко ротора е необходимо извършването на много промени в скоростта на моторите в бърза последователност, за да останат стабилни във въздуха. Бензиновите двигатели реагират бавно и се управляват трудно, защото предоставят различна мощности, в зависимост от това колко бързо се въртят. Ето защо мултироторните дронове не могат да полетят, поне докато литиевите батерии не станат масови.


Всичко това прави използваните преходните технологии при SKYF още по-интересни. Руската компания ARDN Technology е изградила голяма мултироторна платформа, която използва хибридна система за задвижване, позволяваща преноса на тежки товари, издръжливост и дълъг полети, използвайки доказано оборудване.


SKYF се възползва от подемната мощност и издръжливостта на бензинов двигател за задвижване на двете основни перки за издигане и използва четири комплекта коаксиални двойни перки за електрическите мотори във всеки от ъглите, които осигуряват управление и стабилен полет. Отделянето на издигането от управлението демонстрира предимствата на двата двигателя.


Според ARDN тази комбинация позволява товарен капацитет от 250 кг и обсег до 350 км или осем часа във въздуха и е подходящ за извършването на различни промишлени задачи, от прецизно автоматизирано пръскане на насаждения, до гасене на пожари и работа с товари, където машините на колелата не могат да достигнат.
За сега, не може да превозва хора, но няма причина, в бъдеще, да не бъде оборудван с кабина, за да управляван от човек. Полетите на прототипа са автоматизирани, като дрона получава криптирани команди от център за контрол на полета.


Компанията твърди, че експлоатационните разходи на SKYF са около $ 150 на час, което е в пъти по-малко от разходите за хеликоптер. SKYF може да бъде сгънат при превоз, като два дрона се събират в товарен контейнер. Монтажа отнема около 10 минути, а размери му са 5.2 x 2.2 м. Оперативният таван на полета е около 3.000 м, а автономният контрол на полета работи с точност от около 30 см.


SKYF демонстрира новаторски подход при разработването на товарни дронове с голям обсег, докато останалата част от света чака развитието на батериите.

Тагове:  KSKYFARDN-Technology

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.