Микс от витамини ни гарантира бодрост и отлична кондиция

Пролетната умора удря потентността

Силвия Николова - събота, 13-05-2017 - 15:25

Покачването на температурата намалява интелекта


Пролетната умора, освен депресии и неврози, удря тежко и потентността, предупреждават американски сексолози. Преходът от зимните месеци към пролетта поставя организма под допълнително напрежение. Недостигът на витамини и сезонното хормонално пренастройване, особено когато времето е променливо, правят повечето хора апатични, раздразнителни и изтощени. Именно това състояние се нарича пролетна умора. Тя може да бъде придружена с главоболие или неустойчиво кръвно налягане, както и със снижена работоспособност,, намалена концентрация и потентност. Мъжете определено
загубват сексуален интерес
 към партньорката си и дори не извръщат с интерес глави след красивите жени на улицата. При хората с понижена имунна система пролетната умора може да предизвика косопад, проблеми с ноктите, кървене на венците и проблеми със зрението.
Дори да сме здрави и да не страдаме от хронични болежки, напълно възможно е тя да приспи интелекта и да намали паметта ни, да ни направи раздразнителни без причина или да ни хвърли в пълна апатия.
Независимо, че не можем да избегнем промените в организма, можем да си помогнем да преодолеем дискомфорта, като засилим приема на витамини през пролетта. Така ще си осигурим бодрост, интелектът ни ще е на ниво, паметта - силна, а потентността няма да намалее. Лекарите препоръчват по-голямата част от витамините да са под формата на храна – плодове и зеленчуци, но да подпомагаме организма си и с
подходящи хранителни добавки,
които изобилстват в аптечната мрежа.  Независимо от натрупаните килограми през зимата не бива със затоплянето на времето веднага да се слагаме на диета. Когато пък, я предприемем, трябва да балансираме загубите също с хранителни добавки.
С промяната на сезона организмът ни се нуждае от достатъчни количества мазнини, белтъчини и въглехидрати. За целта е необходимо да се спазва разнообразен хранителен режим, включващ плодове, зеленчуци, ядки, пълнозърнести продукти, нетлъсти меса, яйца, млечни продукти с ниско мастно съдържание, риба (най-малко два пъти седмично) и други храни, бедни на мазнини и богати на витамини и минерали. Нормалните функции на имунната система се поддържат от витамините и минералните вещества. Намаленият им прием води до авитаминоза. Ако я развиете, можете да я преборите с допълнителен прием на витамините от група В, С, А, Д и Е.

Риба, боб и леща подсилват имунитета

Когато се говори, най-общо, за витамин В, всъщност се имат предвид витамините В – комплекс, които са в основата на силния имунитет. Обилно количество от тях се съдържат в рибата, бобът, лещата, картофите, бананите, ядките, яйцата, овесените ядки, лютите чушки, пилешките гърди и доматения сок.  Всички В витамини работят заедно, за да ни осигурят здрава телесна система. Пазновидностите са В1 - тиамин, отговаря за добрата работа на сърдечния мускул; В2 -рибофлавин, гарантира добър метаболизъм; В3 - ниацин, регулира нивата на холестерола и подобрява кожата; В5 - пантотенична киселина, отговаря за синтеза и обвяната на веществата; В6 – пиридоксин, регулира обмяната на протеини, В7 – биотин, гарантира здрава кожа и коса; В9 - фолиева киселина, необходима е за клетъчното деление и растеж, като участва в биосинтезата на нуклеиновите киселини. При недостиг у бременна жена плодът е с малформации; В12 - цианокобаламин, при дефицит се нарушава синтеза на ДНК. Заедно, тези витамини ти осигуряват по-силна имунна система, по-добра функционалност на нервната ти система, поддръжката на метаболизма, увеличават растежа на клетките и тяхното делене в тялото.

С 4 трика се събуждаме бодри и усмихнати

Умората през деня се появява често и обикновено се дължи на некачествен нощен сън. Причините са различни, но във всички случаи довеждат до отпадналост, неефективност в работата и дори риск от конфликти с околните. Същест-вуват обаче четири лесни трика, които помагат да се събуждаме бодри и усмихнати.
Пийте кафето си
по-късно сутринта
Не посягайте рано сутрин към чашата с кафе, започнете деня с чаша чай или сок. Кофеинът, със сигурност, може да ни събуди, но не и когато го консумираме веднага след ставане от сън. Кафето работи като частично блокира ефекта на аденозина. Това е веществото в мозъка, което отразява естественото желание за сън през деня. Нивата му са  ниски сутринта, но високи през втората половина на деня. Затова е препоръчително да запазим кафето за 11. 00 часа. Така то ще ни ободри, а ефектът ще е по-продължителен.
Дремнете си
следобед
Ако е възможно да си осигурим 20-ина минути дрямка, след като сме обядвали, тя може да направи чудеса за тонуса в следобедните часове.
Ако обаче превишите 20 минути, по-дългият сън  има точно противоположен ефект - оставя усещането за умора. Според проучване подремвания през деня могат да подобрят двигателните умения и когнитивните функции.
Да се раздвижим
Най-тежките часове на деня са между 13,00 и 15,00 часа. Тогава прозявките са чести, а очите все се затварят независимо от усилието да ги държим отворени. това е моментът, когато трябва да станем и да се раздвижим. Ако има възможност, може да потичаме или да изкачим стълбите. По този начин мозъкът се освежава и започва да работи на по-добри обороти.
Легнете си по-рано
Според специалистите, ако в продължение на 2 седмици спим по-малко от 6 часа всяка нощ, се понижава бдителността до еквивалента на липса на сън за 24 часа. Това е една сериозна причина да си набавяме достатъчно време сън. Затова си лягайте по-рано и се старайте да спите поне 7 часа.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.