При X1 xLine се разкрива пълния офроуд характер с матово сребриста защита на дъното.
Снимки BMW

Всъдеход, комби и спортист в едно

Денислав Стоянов - четвъртък, 05-01-2017 - 16:15

Второто поколение на BMW Х1 се промени и стана още по-универсален

Компактните кросоувъри стават все по-популярни в Европа и у нас, тъй като предлагат съчетание от повишената проходимост на всъдеходите, простора на семейните комбита или ванове, като в същото време са икономични и динамични. Едно от най-интересните модели в този сегмент е второто поколение на кросоувъра BMW Х1, който промени концепцията си и стана още по-универсален. Още на пръв поглед се вижда, че новото BMW X1 е приобщено към стила на по-големите братя X3 и X5. Това се отнася както за дизайна на отделните елементи като светлините, линията на страничните прозорци и каросерията, така и за общите пропорции.

Джантите са 18-инчови алуминиеви с Y-образни спици, а лайсните на страничните прагове са матово сребристи.

Въпреки че второто поколение на Х1 е по-късо от своя предшественик, то е по-високо и по-широко от него. Моделът е получил изразителна външност на всъдеход и към нея може да се добави екстериор с акценти на всъдеход xLine или максимално да се засили спортния стил чрез пакета M Sport. При модела X1 xLine се разкрива пълния офроуд характер на кросоувъра с матово сребриста защита на дъното. Джантите са 18-инчови алуминиеви с Y-образни спици, а лайсните на страничните прагове са матово сребристи.

Вътре атмосферата наподобява Серия 2 Active Tourer, като вниманието е фокусирано върху мястото на водача.

Вътре в новото BMW X1 атмосферата наподобява семейния ван Серия 2 Active Tourer. На върха на централната конзола е широкият опционален 8,8-инчов екран на мултимедийната система с навигация. Множеството функции на модела и настройките на информационно-развлекателната система iDrive традиционно се управляват с кръгъл контролер и няколко бутона около него. Седалките в новото X1 се намират по-високо в сравнение със стандартните пътнически автомобили и по-ниско, отколкото в големите кросоувъри, така че качването и слизането е лесно и естествено. Типично за BMW, вниманието е фокусирано върху мястото на водача.

Седалките са по-високо в сравнение със стандартните леки коли и по-ниско от големите кросоувъри.

Въпреки, че междуосието е намалено с 90 мм до 2670 мм, конструкторите са предвидили повече пространство за краката на пътниците отзад и корекция на наклона на облегалката, като вече има опция за регулиране на задния диван по дължина в интервал от 130 мм. Стандартно обемът на багажника е увеличен до 505 л, а при сгъване на задните облегалки в съотношение 40:20:40, максималната вместимост нараства до 1550 л. При сгъване на облегалката на предната пътническа седалка, в салона могат да се превозят товари с дължина до 2,50 метра.

На втория ред седалки в салона има повече пространство за главите и краката на трима възрастни пътници.

Ако по отношение на външния вид BMW X1 е станал по-близък до своите по-големи братя, от техническа гледна точка моделът се доближава до BMW Серия 2 Active Tourer. Под предния капак двигателят е разположен напречно. Модификацията BMW X1 xDrive18d се задвижва от 2,0-литров турбодизелов мотор, който развива мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент 330 Нм в широкия интервал от 1750 до 2750 об/мин. Цялата тази тяга се разпределя към четирите колела посредством 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic и системата за двойно задвижване xDrive под надзора на интелигентна електроника.

Под предния капак е разположен напречно 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател.

Задвижващият агрегат е добре познат, защото в различна степен на форсиране се използва в голяма част от гамата на BMW. Новото X1 изящно набира скорост и до 100 км/ч се ускорява за 9,3 секунди, като се наема бързо и при изпреварване. Достатъчно е да натиснете леко педала на газта и кросоувърът плавно, но уверено се ускорява на текущата предавка. В този момент при средни обороти звукът на двигателя е почти недоловим в салона, което допринася за високия комфорт при движение. Стандартният превключвател дава възможност да изберете режими на работа на двигателя и трансмисията. В най-икономичния режим скоростната кутия може да изключи връзката с двигателя при движение по инерция.

BMW X1 минава с лекота през калните коловози и големите локви извън пътя, без да опира в бронята.

Дори и в режим Comfort компактният кросоувър не вози толкова меко, колкото някои конкуренти. За сметка на това BMW X1 винаги реагира адекватно, бързо и точно на подадените команди. Воланът винаги е директен и реагира с приятно реактивно усилие, като не напряга шофирането със своята твърдост, а позволява да почувствате добре колата. Еластичното окачване не прикрива недостатъците, но ги предава само като отдалечени и безшумни еластични удари. Комфортът през този сезон до голяма степен страда от 18-инчовите зимни гуми Run flat, които не омекотяват ударите от неравностите и дупките по пътищата.

Слизането от високи хълмове е лесно, благодарение на асистента за помощ при стръмно спускане.

Въпреки, че пътният просвет на новото BMW X1 е намален от 194 до 183 мм, моделът си остава все така подходящ за приключения извън пътя. Струваше си да се измъкнем от гладката настилка и да изпробваме кросоувъра на офроуд. Новата платформа на BMW X1 е променила принципа на системата за задвижване на четирите колела xDrive, но всичко това се е отразило положително върху проходимостта на модела. Феновете на марката BMW ще трябва да свикнат с необичайно разпределение на въртящия момент между осите с приоритет на предните колела. В нормален режим тягата е разделена в съотношение 60:40. Веднага след като предните или задните колела изгубят сцепление с пътя, съотношението се промени до 20:80 или 80:20 съответно. Но ако предният мост загуби сцепление, BMW X1 става кола със задно задвижване.

Второто поколение на Х1 е по-късо от своя предшественик, но е по-високо и по-широко от него.

Като кола с двойно предаване, кросоувърът се справя с лекота с калните коловози, големите локви и неравностите извън пътя, без да се опира в предната броня и праговете за защита. Изненадващо е колко стръмни възвишения BMW Х1 щурмува с лекота и преминава доста дълбоки дупки без усилие, дори спира в момент, когато колата попада на диагонално възвишение. От поведението личи, че на системата xDrive и на електрониката им е необходима само секунда за да възстановят сцеплението на колелата и да придвижат колата напред и нагоре. Слизането от високи хълмове е лесно като детска игра, благодарение на асистента за помощ при стръмно спускане. Зад волана на BMW X1 получавате всички качества на големите братя от Х-семейството, което го прави пълноценен високопроходим модел.

Цената на BMW X1 xDrive18d xLine е точно 68 000 лева, но с добавянето на опциите като автоматичната скоростна кутия, електронното управление на амортисьорите, асистентите за шофиране и паркиране, навигационната система и други глезотии, цената съществено набъбва до 93 500 лева, което превръща Х1 в скъпа покупка.

BMW X1 xDrive18d xLine Steptronic

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

330 Нм въртящ момент при 1750-2750 об/мин

9,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

204 км/ч максимална скорост

4,7 л/100 км среден разход на гориво

124 г/км емисии на СО2

68 000 лева цена на модела

Тагове:  BMWX1кросоувър

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.