Широчината на Astra TCR е увеличена до 1,95 м, а броните, калниците и страничните панели са модифицирани.
Снимки Opel

Opel Astra TCR стана шампион по аеродинамика

Денислав Стоянов - четвъртък, 17-03-2016 - 09:00

Работата във въздушния тунел е подобрила обтекаемостта на състезателната машина

Аеродинамиката стана изключително важен фактор в моторните спортове. В миналото проблемите с въздушното съпротивление често се компенсираха просто с увеличаване на мощността на двигателя. В момента ефективността на каросерията е ключов показател за успеха в моторните спортове, подобно на автомобилите в серийното производство. Отличната аеродинамика е била една от най-важните цели при разработването на състезателния Opel Astra TCR, създаден да се надпреварва в Сериите за туристически автомобили Touring Car Racer (TCR). Аеродинамичната ефективност е резултат от добре балансирано съотношение от сила на притискане и аеродинамично съпротивление. За да се постигне перфектната комбинация от висока скорост в завоите и на правите, инженерите се стремят да създадат колкото може повече сила на притискане, като едновременно намаляват аеродинамичното съпротивление. Новият туристически състезателен автомобил Opel Astra TCR е направен на базата на серийната Astra, която беше избрана за „Автомобил на годината 2016” на Европа. Моделът има изключително нисък за хечбек коефициент на обтекаемост от 0,272.

Предният сплитер и задното крило са основните елементи създаващи значителна сила на притискане.

За да се достигне максимално близо до висока аеродинамична ефективност, от самото начало развойният екип на Opel Motorsport с ръководител Дитмар Метрих направи множество тестове на Astra TCR. Екипът реши да използва въздушния тунел на Университета в Щутгарт за тестове. Подът му е ролков стенд и може да симулира скорости до 250 км/ч. Широчината на Opel Astra TCR е била увеличена до 1950 мм или максимално разрешената от правилата. Броните, калниците и страничните панели са модифицирани. Предният сплитер и задното крило са основните елементи създаващи значителна сила на притискане. И двата са дефинирани като стандартни компоненти според регламентите, за да се запазят ниски цените. По този начин производителите не трябва да променят формата и структурата на елементите, а да направят прецизна настройка на монтажната позиция.

Развойният екип на Opel Motorsport с ръководител Дитмар Метрих направи множество тестове на Astra TCR във въздушен тунел.

Съгласно регламента не е позволено задното крило да се извисява над линията на покрива. Освен това то не трябва да излиза извън рамките на автомобила с над 1050 мм, измерено спрямо центъра на  главините на задните колела. Силата на притискане генерирана от задното крило се увеличава с въздушния натиск. Това обаче води до незабавно увеличаване на въздушното съпротивление, което е определящо за максималната скорост. Следователно трябва да бъде намерен компромис между съпротивление и сила на притискане. Установеният ъгъл на предния сплитер трябва да бъде поставен колкото може по-хоризонтално и едновременно да е достатъчно наклонен, за да поддържа предният мост стабилен при спиране, което спомага за предотвратяване на недозавиването в завоите.

Тагове:  OpelAstra

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.