Новата A-класа на Mercedes-Benz беше представена на специално събитие в Амстердам.
Снимки Daimler

Новата А-класата взе функции от големите братя

Денислав Стоянов - сряда, 07-02-2018 - 18:59

Компактният модел на Mercedes-Benz ще се движи полуавтономно

Новата A-класа на Mercedes-Benz блесна под прожекторите на специално събитие в Амстердам. Четвъртото поколение на компактния модел на германската марка се отличава с динамична външност и е един по-зрял и удобен автомобил. Новата A-класа на Mercedes-Benz пренася модерния лукс в компактния клас и демонстрира абсолютно нов интериор на купето.

Новият модел не само заема първо място по отношение на технологиите, но и предлага редица функции, които преди това бяха запазени само за луксозния клас на марката. При определени ситуации на шофиране, автомобилът може да се движи полуавтономно за първи път в историята на марката, а като допълнително оборудване могат да бъдат поръчани интелигентни LED фарове, които не заслепяват насрещно движещите се автомобили. С коефициент на челно съпротивление Cd от 0,25, новата A-класа е аеродинамичният лидер в своя сегмент.

Ефектната радиаторна решетка с трилъчевата емблема подчертава спортния характер на новата A-класа.

Дизайнерите на Mercedes-Benz са запазили спортната външност на автомобила, като в същото време функционалността и удобствата в салона са увеличени многократно. Новата А-класа може да бъде поръчана от март, а представянето на пазара започва през пролетта, като по същото време автомобилът ще бъде наличен и в България.

Във вътрешния дизайн марката Mercedes-Benz е възприела изцяло нов подход, който прави революция в компактния клас с ново усещане за простор. Бордното табло е разделено на две триизмерни хоризонтални секции, като долната секция е визуално отделена от същинската част на приборното табло чрез канал и изглежда така, сякаш плува пред таблото. Интериорното осветление с 64 цвята като допълнително оборудване предлага пет пъти повече цветове отпреди. На таблото пред водача е поставен двоен екран, който се предлага в три варианта - с два 7-инчови дисплея, с един 7-инчов и един 10,25-инчов дисплей и с два 10,25-инчови дисплея.

На таблото пред водача е поставен двоен екран, който се предлага дори и с два 10,25-инчови дисплея.

Новата A-класа е първият модел на Mercedes-Benz, който предлага изцяло новата мултимедийна система Mercedes-Benz User Experience (MBUX). Системата може да се адаптира към нуждите на потребителя, като по този начин се създава емоционална връзка между превозното средство, водача и пътниците.

Въпреки спортния си дух, новата A-класа предлага значително повече функционалност и по-голямо удобство, което я прави по-зряла. Обемът на багажното отделение зад задните седалки е 370 литра или с 29 литра повече в сравнение с предходния модел. Благодарение на задните светлини, товарният отвор е с 20 см по-широк отпреди, а подът на багажното отделение е с 11,5 см по-дълъг. В същото време са достъпни и екстри от по-високия клас автомобили, свързани с комфорта. За първи път в този клас модели като опционално оборудване се предлага не само отопление на предните седалки, но и вентилация, както и система с функция за масаж.

Главният дизайнер на Mercedes-Benz - проф. д-р Горден Вагенер, позира зад волана на новата А-класа.

Новата А-класа дебютира с напълно нови бензинови и дизелови двигатели. Моделът А 200 се задвижва от 1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 163 к.с. и въртящ момент 250 Нм, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия или опционалната 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя 7G-DCT. Благодарение на системата за изключване на два от цилиндрите, комбинираният разход на гориво е 5,1 л/100 км.

По-мощният вариант А 250 се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 224 к.с. и 350 Нм, комбиниран със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя 7G-DCT и среден разход на гориво 6,0 л/100 км.

Във варианта А 180 d, новата А-класа се задвижва от 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат, който развива мощност 116 к.с. и въртящ момент от 260 Нм. Моторът е съчетан със 7-степенна трансмисия с два съединителя 7G-DCT, а комбинираният разход на гориво е едва 4,1 л/100 км. На по-късен етап през годината ще бъдат представени още няколко нови двигатели. Стандартният резервоар за гориво е с обем 43 литра, а като опция се предлага и 51-литров.

Предната част е с нисък преден капак, плоски LED фарове и дневни светлини с хромирани елементи.

Новата A-класа разполага с най-новите системи за подпомагане на шофирането, включително активна безжична комуникация с пътната среда, което осигурява на модела най-високото ниво на активна безопасност в този сегмент чрез функции, заимствани от S‑класата. За първи път А-класата може да се движи полуавтономно в определени ситуации. За тази цел автомобилът следи внимателно ситуацията на пътя чрез усъвършенстваните камери и радарни системи, които му позволяват да вижда до 500 метра напред. А-класата също така използва пътни карти и навигационни данни за функциите за подпомагане на шофирането. Активният асистент за дистанция може да помага на водача в множество специфични за маршрута ситуации, като удобно регулира скоростта на придвижване, преди завои, пресечки или кръгови кръстовища.

С коефициент на челно съпротивление Cd от 0,25, новата A-класа е аеродинамичният лидер в своя сегмент.

Оборудването включва и функции, като активен асистент за аварийно спиране и интуитивния активен асистент за смяна на платната. Новата A-класа се предлага стандартно и с разширения активен спирачен асистент. В зависимост от ситуацията той може да смекчи или изцяло да предотврати сблъсък с по-бавно движещи се, спиращи или спрели превозни средства и дори с пресичащи пешеходци и велосипедисти. Ако системата разпознае неизбежен сблъсък отзад, тя активира спирачките на автомобила дори в спряло състояние, за да намали риска от наранявания, като ограничи тласъка, възникващ при удар отзад.

Основният елемент на концепцията за безопасност на човешкото тяло е повишената здравина на конструкцията на пътническия отсек. Високата устойчивост на конструкцията на въздействия, предизвикани от пътнотранспортни произшествия, например при предни, странични или задни сблъсъци и преобръщане, се дължи най-вече на по-широкото използване на високоякостна, ултраякостна и пресована стомана.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.