Свалиха летвата за тройка на миниматурата с две точки

Всеки трети седмокласник с двойка по математика (ОБНОВЕНА+ГРАФИКИ)

Мила Мишева - петък, 03-06-2016 - 10:58

Слабите бележки са на лесна част от изпита по алгерра и геометрия

Близо всеки трети седмокласник е изкарал двойка на лесната част на националното външно оценяване (НВО) по математика за седми клас. Слабите оценки са 17 983 от общо 53 212 явили се. Данните важат за тези ученици, които са държали първия модул от изпита, който е задължителен за всички. Вторият модул е от по-сложни задачи и увеличава шанса за място в гимназия, като на него са се явили 32 044 седмокласници. Това стана ясно от обобщените резултати на изпитите след седми клас. От образователното министерство обясниха, че част от тези 17 983 ученици, които имат слаба бележка на първия модул, са показали добри резултати на втория и

така общата им оценка не била двойка

От ведомството обаче не бяха готови с информация какъв е броят на учениците, които реално попадат в тази група.
3881 пък са седмокласниците, които са участвали и в двата модула и имат средна слаба бележка, отчете заместник – министърът на образованието Диян Стаматов. Анализът на МОН показват, че постиженията на випуск 2016 по математика включващи и двата модула  са най-слабите от 2010 година насам. В същото време тази година дори  е паднала летвата за тройка – до 16 точки, при 18 за миналата година. Обяснението за занижените критерии на МОН е, че задачите били по – сложни. Средният брой точки на тазгодишните седмокласници  е 40,88 от общо 100 и за двата модула.

Средната оценка на випуска по математика е Добър

Наблюденията показват, че все повече деца умеят да използват и анализират информация, получена от графики, чертежи , таблици и др. Отново обаче се откроява проблема с недоброто справяне със задачи, изискващи моделиране на дадена алгебрична или геометрична  ситуация.

Двойките на лесната част от изпита по български език и литература за седми клас пък са 9481 от общо 53 579 явили се. Слабите оценки на учениците, които са се трудили и по двата модула пък са 759.
На вторият модул на изпита по български език и литература учениците трябваше да направят преразказ по разказа „Родителска среща“ на Михаил Вешим. По него са писали 39 306 ученици.
Също както и по математика, така и по български език седмокласниците тази година са показали най-слаби постижения на обобщените резултати от двата модула на изпита. Заместник – министър Стаматов коментира пред „Монитор“, че една от причините за слабите резултати е нарастващата миграция на родителите на учениците. Заминавайки за чужбина, децата им остават без надзор, а понякога дори и те заминават за известен период при майките и татковците си зад граница, което се отразявало на образователните им резултати.  Средният им резултат е 57, 82 точки от общо 100. Превърнато в оценка по шестобалната система средният резултат е „Добър“. Седмокласниците обаче са на косъм от петицата, от която ги делят само няколко стотни. Анализът на МОН показва, че седмикласниците все по-успешно изпълняват дидактическите задачи, но срещат трудности при съвместяване на глаголните времена и наклонения.

 

Само 38 пълни шестици

38 са пълните шестици на националните външни оценявания по математика и български език за седми клас. Толкова ученици са изкарали 100 от 100 точки. Пълните отличници по математика са 37, а по български език само един. Отличните оценки от 5,5 нагоре пък са общо 3650, като 2523 от тях са по български език и литература, а 1127 по математика. Четирима пък са седмокласниците, които не са изкарали нито една точка  на националното външно оценяване по математика.

 

Външното оценяване за 4-и клас става вход за гимназия

Резултатите от националните външни оценявания за 4-и клас да служат за отсяване на учениците, които кандидатстват за прием в 5-и клас в математическите и природоматематическите гимназии. Ранният прием в гимназия вече е официално разписан в Закона за предучилищно и училищно образование. Тази идея представиха вчера от образователното министерство при представяне на обобщените резултати от националните изпити за 4-и и 7-и клас. В момента НВО за 4-и клас служи само за анализ за образователните постижения на учениците.  Тазгодишните четвъртокласници са показали по-високи резултати по „Човек и общество“ спрямо предишния випуск и по-ниски по математика и български език. Изводът на Министерството на образованието и науката, че няма значими различия при оценяването на учениците при външно и вътрешно оценяване.

 

София, Смолян и Търговище в топ 3 по успех по български

София-град е лидер по най-високи постижения на националното външно оценяването по български език и литература за седми клас с общ среден резултат от близо 40 точки. На второ място в класацията е Смолян, следван от Търговище. Това показват средните резултатите от изпита по български на 28-те региона в страната. Най-слаби образователни резултатите са показали учениците в Сливен. В последните пет места влизат още  Враца, Плевен, Монтана и Ямбол. София-град е лидер и на изпита по математика, следвана от Варна и Търговище. Тук последното място е за Шумен, предшестван от Враца, Видин и Перник.
С най-слаби постижения на изпитите след четвърти клас са децата от Сливен. Градът е на дъното в класациите по всички предмети, по които четвъртокласниците полагат изпит – български език и литература, математика, човек и природа и човек и общество. Вицепремиерът и министър на образованието Меглена Кунева коментира, че едно от обясненията за  слабите резултати в региона е ромското население. По думите й  интеграция им обаче не е само проблем в частност на образователната система, а на цялата държава.

 
 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.