Упражненията не трябва да напрягат
Yandex
Разходките подобряват кръвообращението

Гимнастика без уреди сваля отоците по краката

Монитор - четвъртък, 24-08-2017 - 09:00

Тренировките са полезни, но ако докторът ги разреши

Движението е задължителен елемент при нормална бременност и за леко раждане. То подобрява кръвообращението, от което организмът се обогатява на кислород. От своя страна то подобрява и кожата на бъдещата майка, която в този момент претърпява различни хормонални смущения.Според едни лекари жената трябва да се движи 1,5 – 2 км пеша така, както се е движела и преди да забременее. Според други, тя не бива да се натоварва, да ограничи движението до 1 км дневно. Затова, преди да започнете каквито и да е занимания, свързани с физическо натоварване, дори с упражнения у дома, се консултирайте с наблюдаващия акушер–гинеколог.

Ако общото ви здравословно състояние и това на бебето позволяват, можете да правите всекидневно гимнастика за уреди у дома. Те ще помогнат за премахване на болките в гърба и кръста, ще раздвижат лимфата и отоците в глезените ще намалеят. Проучвания показват, че бебетата родени от трениращи майки имат по-малка вероятност да развият диабет и да са с наднормено тегло.

Освен това, тренировката подобрява настроението, зарежда с енергия и помагат за редовното ходене до тоалетната. По време на упражненията не бива да се задържа дъха. Ако по време на изпълнението им бременната се чувства затруднена да говори, се нуждае от почивка. В никакъв случай не бива тя да си налага някакъв рекорд – колкото изпълни за деня, толкова. Важно е бъдещата майка да не прегрява. Усети ли, че й е горещо, трябва да спре. Физическите упражнения носят много ползи за майката и бебето, но трябва да се слуша тялото.

Първо упражнение: Застанете прави с ръце до тялото. Повдигнете ги встрани и нагоре и вдишайте. Свалете ръцете и издишайте. Повторете 6-7 пъти.

Второ упражнение: Застанете прави с ръце до тялото. Отстъпете малка крачка назад с десния крак, повдигнете ръцете назад и нагоре и вдишайте. В крайното положение трябва да усещате леко изтегляне на гръбначния стълб. Издишайте и се върнете до изходно положение. Повторете 6-8 пъти, редувайки краката.

Трето упражнение: Използвайте същото изходно положение – стоеж. Изтеглете ръцете назад, повдигнете гърдите и вдишайте. Наведете се напред и надолу, доколкото ви е възможно, и издишайте. Повторете 3-6 пъти.

Четвърто упражнение: Застанете прави с една ръка на хълбока, а другата свободно до тялото. Наведете се леко встрани. Направете 5 повторения във всяка посока.

Пето упражнение: Застанете прави и сложете ръце зад тила. Изпънете ръцете и бавно наклонете тялото напред. Върнете се в изходното положение. Повторете 4-6 пъти.

Шесто упражнение: Застанете прави и се хванете за облегалката на стол пред вас.

Клекнете на 1/3 и се върнете в изходно положение. Повторете 5 пъти.

Седмо упражнение: Застанете прави с ръце на кръста. Направете крачка напреди в страни първо с единия, а после и с другия крак. Повторете 5-7 пъти.

Осмо упражнение: Застанете прави с ръце хванати над главата. Леко изтеглете гърба и наклонете тялото първо в едната, а после и в другата посока. Повторете 6-8 пъти.

Девето упражнение: Застанете прави и с лявата ръка се хванете за облегалката на стол. Повдигнете леко десния крак и ръка, като прехвърлите тежестта на левия крак.

Повторете 4-6 пъти. Направете същото и за левите крак и ръка.

Десето упражнение: Застанете прави и използвайте за опора облегалката на стол пред вас. Изтеглете последователно единия, а след това и другия крак назад.

Направете по 6-8 повторения за всеки крак.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.