Пространството и въздушният поток между гумите и калниците са оптимизирани.
Снимки Volvo Trucks

Камионите Volvo FH пестят гориво с нови технологии

Денислав Стоянов - сряда, 03-08-2016 - 10:00

Подобрения по двигателите, трансмисиите и аеродинамиката понижават разхода

Камионите Volvo FH, извършващи транспорт на дълги разстояния, могат да бъдат още по-икономични и да пестят пари на собствениците им, благодарение на новите двигатели и технологии, внедрени през последната година. Подобренията включват използването на последното поколение двигатели D13 тип Common-rail, вградената интелигентна автоматизирана скоростна кутия I-Shift и по-ефективна аеродинамика на кабината. Благодарение на съвкупността от тези иновации, разходът на гориво на камионите Volvo може да бъде намален с до 3%. Точното количество гориво, което може да се спести чрез последните подобрения, зависи от спецификацията на товарния автомобил и областта му на приложение.

Дефлекторите са адаптирани, за да създават по-добър въздушен поток между влекача и ремаркето.

Двете най-значими подобрения са повишеното съотношение на компресия на познатите 13-литрови дизелови двигатели D13 при версиите с мощност 420 и 460 к.с. и новият оптимизиран турбокомпресор на агрегатите D13 при вариантите с 500 и 540 к.с. Подобренията включват още намалено вътрешно триене с новите бутала и семеринг на колянов вал, актуализиран софтуер и управление на двигателя, както и намаляване на теглото на агрегата.

Спойлерът на предната броня помага за оптимално разпределяне на въздуха под и около камиона.

От голямо значение за икономията на гориво е работата на интелигентната автоматизирана трансмисия I-Shift от Volvo Trucks. Трансмисията избира правилната предавка с прецизно синхронизиране във времето. В допълнение към стандартната версия на I-Shift, която се предлага във варианти за различни транспортни приложения, има и I-Shift Dual Clutch и I-Shift с предавки за бавен ход. Трансмисията I-Shift Dual Clutch е с два съединителя и осигурява плавна смяна на предавките. Въртящият момент се запазва между смените на предавките, което прави I-Shift Dual Clutch оптимална за транспортни курсове с високи изисквания към ефективността, висока средна скорост и честа смяна на предавките. I-Shift с предавки за бавен ход е разработена за превоз на тежки товари и курсове при тежки условия, като дава възможност за потегляне от спряло състояние при брутно тегло на композицията до 325 тона. Предавателните числа за бавен ход дават възможност за движение с изключително ниски скорости. При транспортиране на тежки товари, като дървен материал, икономиите могат да бъдат дори още по-големи, ако двигателят е комбиниран с автоматизирана трансмисия I-Shift с предавки за бавен ход и задвижващ заден мост с възможност за повдигане Tandem Axle Lift.

Калниците и калобраните са проектирани така, че да намалят въздушното съпротивление.

Другите важни фактори, които спомагат за намаляване на разхода на гориво, са аеродинамичните подобрения на кабината. Въздушното съпротивление се увеличава непропорционално на скоростта. При удвояване на скоростта например аеродинамичните сили се увеличават четири пъти, което оказва голямо влияние върху разхода на гориво при товарните автомобили. За да създаде по-плавен въздушен поток, Volvo Trucks направи фина настройка на спойлера на предната броня, панелите на въздушните дефлектори, калниците и калобраните, както и колесните ниши. Комбинацията от тези малки детайли осигурява по-големи ползи за клиентите.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.