Новият F-PACE се отличава с широката радиаторна решетка и тесните LED светлини, като присвити очи на хищник.
Снимки Тони Тончев и Jaguar

Jaguar F-PACE се впуска със скок напред

Денислав Стоянов - четвъртък, 28-04-2016 - 21:00

Първият кросоувър на марката е пъргав и грациозен като хищник

През последните две десетилетия сегментът на кросоувърите не само се разшири, но и стана много по-разнообразен. Постепенно всички марки се впуснаха в производството на високопроходими модели. Британците от Jaguar малко се забавиха, но имаха време да направят уникалния F-PACE – първият високопроходим модел на марката, която носи името на най-бързия хищник. Новият F-PACE е мощен кросоувър, проектиран и конструиран да осигурява пъргавината, реакциите и финеса, характерни за всички автомобили Jaguar, заедно с ненадмината динамика и ежедневна практичност.

Новият кросоувър е построен на новата модулна платформа, която се използва от седаните XE и XF. Моделът е с дължина 4,73 м, широчина 2,07 м и височина 1,65 м, а междуосието е 2,87 м. Почти всички детайли на каросерията са изработени от алуминиева сплав, в конструкцията е използван и магнезий, а багажната врата е изработена от композитни материали. Базовата версия тежи 1665 кг, а коефициентът на челно съпротивление от 0,34 е доста нисък за автомобил с повишена проходимост. Новият Jaguar F-PACE вече е в продажба и у нас, като първоначалната версия струва 85 070 лева с ДДС.

В задните калници изпъкват тесните светлини в стила на Jaguar F-TYPE, а на покрива има голям спойлер.

Още на пръв поглед е ясно, че пред нас е един истински Jaguar. Новият F-PACE веднага привлича вниманието с широката радиаторна решетка и тесните LED светлини, като присвити очи на хищник. Дизайнът е елегантен и стремителен, с дълъг и изпъкнал преден капак, къси надвеси и силно наклонени колони на покрива. Отстрани изпъкват малките вентилационни отвори. Задните калници са широки и в тях изпъкват тесните светлини в стила на Jaguar F-TYPE. В края на покрива прави впечатление големият спойлер, характерен за спортните модели, а от бронята се показват изпускателните тръби. Спортната версия S се отличава по аеродинамичния бодикит и 20-инчовите алуминиеви джанти, вместо стандартните 18-инчови.

Пред водача е 12,3-инчов LCD дисплей, а на централната конзола е поставен 10,2-инчовият сензорен екран.

В салона на Jaguar F-PACE са съчетани кожа и полиран алуминий, а в по-скъпите версии има и фино дърво. Осветлението се осъществява с помощта на светодиоди и може да променя цвета си. Оформлението на салона е характерно за най-висок клас премиум автомобил. Воланът с три лъча е с малък диаметър и е много удобен за динамично шофиране. По-високите версии са оборудвани с 12,3-инчов LCD дисплей пред водача, на който са скоростомерът и оборотомерът. Срещу доплащане се предлага и система, която прожектира най-важните данни на предното стъкло. В средата на наклонената централна конзола е поставен 10,2-инчовият сензорен екран на мултимедийната система InControl Touch Pro. Бутоните на аудиосистемата и климатроника са малко и са разположени удобно. Вместо лост на автоматичната скоростна кутия е поставен корпоративният кръгъл селектор, който се подава нагоре при стар на мотора. Позицията зад волана е достатъчно висока, за да се осигури добра видимост за водача.

Предните седалки с интегрирани подглавници и изразени странични опори са с електрическа корекция.

Седалките на първия ред са удобни и в същото време осигуряват много правилна позиция на гръбнака. Версията S е оборудвана със спортни седалки с интегрирани подглавници, както и по-добре изразени странични опори. Те са с електрическа корекция и с отопление. Задните седалки са разположени малко по-високо, отколкото предните. Въпреки това свободното пространство над главите е много прилично и пътниците с ръст под 2 метра няма да бъдат ограничени. Има достатъчно място за краката на всички, а салонът е толкова широк, че на втория ред удобно да седнат трима възрастни със средно телосложение. Багажникът на F-PACE е най-големият в класа си с обем от 650 литра в нормално състояние и 1740 литра със сгънати задни седалки, които могат да се сгъват автоматично. Багажното отделение е широко 1255 мм, а петата врата е с електрическо задвижване и може да се отваря с размахване на крак под задната броня.

Багажникът е с обем от 650 л в нормално състояние и 1740 л със сгънати задни седалки.

На първо време новият Jaguar F-PACE се предлага у нас с избор от три двигателя. Най-малкият е 2,0-литров 4-цилиндров турбодизел с мощност 180 к.с. Той е идеален избор за хората, търсещи добра динамика и нисък разход на гориво, тъй като с 8-степенната автоматична скоростна кутия ускорява колата от място до 100 км/ч за 8,7 секунди, а изразходва средно едва 5,3 л/100 км. Доста по-привлекателен е 3,0-литровият дизелов V6 с две турбини. Той развива мощност от 300 к.с. и има огромен въртящ момент от 700 Нм на разположение при 2000 об/мин. Тягата при ниските обороти е в изобилие, но в същото време характерът на двигателя е спокоен и тих. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 6,2 секунди, а разходът на гориво на 100 км е 6,9 л в града и 5,6 л извън него. Единственият бензинов двигател в момента е познатият от F-TYPE 3,0-литров компресорен V6 с мощност от 340 или 380 к.с. във версията S. Автоматичната 8-степенна скоростна кутия работи гладко, а за спортно шофиране има възможност за ръчно превключване с планки на волана. С тях Jaguar F-PACE върви много агресивно, няма паузи по време на ускорение, а тягата е на разположение от самото начало.

На пътя F-PACE доставя истинско удоволствие от шофирането с точно и прецизно управление.

Новият Jaguar F-PACE има версия със задвижване на задните колела, но по всяка вероятност тя няма да бъде популярна у нас. Всички останали модели са с двойно предаване 4х4, макар че във версиите със задвижване на всички колела предната ос се свързва основно по пътища с лошо сцепление. На сух асфалт новият F-PACE е един вълнуващ автомобил, който изпълва водача със страст и емоция. Неговото точно и прецизно управление доставя удоволствие от шофирането по път с остри завои, като подтиква водача постоянно да увеличава скоростта, тъй като се чувства сигурно зад волана. Задното задвижване и новото интегрално задно окачване допринасят за стабилно поведение по планинските пътища. Системата за векторно управление на въртящия момент подпомага стабилността и само при деактивиране на системата за стабилизация се отключват дивите нрави на хищника и не е трудно да подхлъзнете колата. Високият кросоувър се наклонява изненадващо малко в завоите, но не вози много твърдо, особено с опционалните адаптивни амортисьори, които подобряват комфорта.

При намалено сцепление се задейства системата 4х4, а с просвет от 213 мм F-PACE е проходим извън пътя.

Новият Jaguar F-PACE има отличен пътен просвет от 213 мм и е в състояние да преодолее водно препятствие с дълбочина половин метър. Технологията Adaptive Surface Response променя настройките на стабилизиращата система в зависимост от типа на пътната настилка. Предвиден е и круйз-контрол за всякакъв терен All-Surface Progress Control, който позволява да се преодолеят сложните участъци с по-бавна скорост до 30 км/ч. Функцията Low-Friction Launch прави педала на газта по-малко чувствителен, което е полезно извън пътя или през зимата.

Jaguar F-PACE 2.0 i4D

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

180 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

430 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

8,7 секунди ускорение от 0-100 км/ч

208 км/ч максимална скорост

5,3 л/100 км среден разход на дизел

129 г/км емисии на СО2

95 990 лева цена на модела с ДДС

Jaguar F-PACE 3.0 TDV6

3,0-литров 6-цилиндров битурбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

300 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

700 Нм въртящ момент при 2000 об/мин

6,2 секунди ускорение от 0-100 км/ч

241 км/ч максимална скорост

6,0 л/100 км среден разход на дизел

159 г/км емисии на СО2

116 920 лева цена модела с ДДС

 
Тагове:  Jaguar

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.