Радиаторната решетка е украсена с много хром, а в продълговатите фарове са добавени извити светлини.

Малкото братче на Hyundai Santa Fe

Денислав Стоянов - неделя, 08-11-2015 - 08:11

Новият кросоувър Tucson е красив, пълен с екстри и се кара като лека кола

Компанията Hyundai влезе в сегмента на компактните всъдеходи през 2004 г. с модела си Tucson (Тусон). Той се представи доста добре за времето си, а второто му поколение беше преименувано на ix35, в съответствие с новата фирмена номерация. На някои пазари, като в САЩ например, моделът запази предишното си име. И ето, че сега Hyundai се връща към първото име на модела, представяйки по целия свят третото поколение на изцяло новия всъдеход Hyundai Tucson. Моделът е изграден върху нова платформа и е станал по-голям от предшественика си. Той добавил на дължина 65 мм до 4475 мм, а междуосието е пораснало с 30 мм до 2670 мм. Широчината също се увеличава с 30 мм до 1850 мм, а височината е намалена до 1645 мм. Благодарение на добрата аеродинамика, коефициентът на въздушно съпротивление е намален до 0,33.

Дизайнът на новия Hyundai Tucson е толкова модерен и зашеметяващ, че автомобилът прави страхотно впечатление и предизвиква погледите на почти всички участници в движението. Третото поколение на всъдехода е станало по-мускулесто и сега Tucson напомня на по-големия си „брат” Hyundai Santa Fe.

Каросерията е защитена с пластмасови панели на броните, около арките на калниците и праговете.

 

Агресивният дизайн заимства доста от по-големия модел. Широката шестоъгълна радиаторна решетка е украсена с хром, а продълговатите фарове са допълнени с извити светлини. В най-високите версии фаровете могат да бъдат изцяло светодиодни. Капакът и стените са станали още по-профилирани, а арките на калниците са разширени. Колата е запазила високата линия на прозорците и разполага със защитни пластмасови панели на броните, калниците и праговете на каросерията. Най-високото ниво на оборудване Premier Plus GT се отличава с 19-инчови алуминиеви джанти, панорамен стъклен покрив с електрическо задвижване, изцяло LED фарове и хромирани дръжки на вратите.

В салона са използвани приятни на допир материали, таблото е изцяло ново с елегантен скоростен лост.

Интериорът на Hyundai Tucson също е впечатляващ и има с какво да зарадва шофьора и пътниците. Използвани са приятни на допир меки пластмаси, а скоростният лост е с елегантна форма. Диаметърът на волана е намален. Централният панел е леко насочен към водача, като най-отгоре е 8-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система. Бутоните за управление на електронния климатик и аудиосистемата са по-големи, така че да са по-лесни за ползване. Воланът се регулира по височината и в дълбочината в големи интервали. Предните седалки са меки и удобни, с изразени странични опори. В най-високата версия Premier Plus GT електрическите предни седалки са електрически и са оборудвани с подгряване и вентилация. Воланът също е с отопление. Високата позиция на сядане осигурява добра видимост напред и встрани, а назад е ограничена от масивните колони. Затова Tucson е оборудван с камера за заден ход.

Облегалките на задните седалки се делят в отношение 60:40 и се регулират по ъгъл на наклон.

 

Отзад пространство за краката е увеличено. Над главите има достатъчно пространство за пътниците с височина до 1,85 м. Облегалките на задните седалки са с регулиране на ъгъла на наклон. Салонът е достатъчно широк, но двама пътници на втория ред ще се чувстват по-удобно, отколкото трима. Сериозно е увеличен обемът на багажника и сега той е 513 литра в нормално състояние и 1503 л със сгънати задни седалки. Товарният отвор е станал още по-голям, а петата врата вече може да се отваря с електрическо задвижване и само докосване, ако ключът е в джоба. Най-високото ниво включва още двузонов климатроник, асистент за самостоятелно успоредно и перпендикулярно паркиране, навигационна система, отопление на задните седалки, адаптивен автопилот, системи за поддържане на лентата на движение и наблюдение на слепите зони. Сред опциите е и система за автономно аварийно спиране.

 

Обемът на багажника е 513 литра в нормално състояние и нараства до 1503 л със сгънати задни седалки.

Гамата от двигатели за новия Hyundai Tucson е претърпяла големи промени. Напълно нов е 1,6-литровият 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 177 к.с. Той е с бодър маниер при тръгване и демонстрира отлични способности в средния работен режим. Максималният въртящ момент от 265 Нм е на разположение още от 1500 об/мин. Единствено след 2500 об/мин двигателят става по-шумен. Новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител бързо сменя предавките и допринася за отлична динамика. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,1 секунди, а максималната скорост е 201 км/ч. Консумацията на бензин в града е 9,2 л/100 км, а на междуградски път – 6,5 л/100 км. Новият Hyundai Tucson е оборудван със задвижване на четирите колела. През повечето време тягата се предава към предните колела, но когато е необходимо, се свързва и задната ос. В режим на Lock можете принудително да задействате задвижването на всички колела при скорост до 40 км/ч. Системата за векторно разпределение на тягата помага да се преодолее недозавиването. За движение извън пътя много полезен е асистентът за спускане по стръмен наклон.

 

Новият Hyundai Tucson се чувства по-уверен на асфалт и се държи стабилно като лека кола.

Новият Hyundai Tucson се чувства по-уверен на асфалт и се държи стабилно като лека кола. Неговото окачване е станало по-меко, което му помага лесно да се справи с по-голямата част от неравностите по пътя, дори и с 19-инчови джанти. Благодарение на това страничните наклонявания в завоите са напълно умерени. Кормилното управление с електрически сервоусилвател на волана е леко с ниски скорости в града, но се стяга пропорционално с увеличаване на скоростта. Системата за поддържане на лентата на движение се стреми постоянно да коригира траекторията на Tucson. Подобрена е и изолацията на салона и затова при високи скорости вътре е забележимо по-тихо, отколкото в ix35. В спортен режим трансмисията превключва по-късно предавките нагоре, а воланът става по-директен и осигурява по-спортно кормилно управление.

Технически характеристики

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI

1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор

7-степенна автоматична скоростна кутия DCT

177 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

265 Нм въртящ момент при 1500-4250 об/мин

9,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

201 км/ч максимална скорост

7,5 л/100 км среден разход на бензин

175 г/км емисии на СО2

46 990 лева базова цена на модела

77 990 лева цена на тествания модел