С две гърди напред към рекламния бюджет

НАДЕЖДА ПОПОВА - четвъртък, 28-12-2017 - 20:00

Шест хиляди. Някои ги изкарват за три месеца, други убиват стотици нервни клетки, за да ги изкарат за година, а трети не са виждали толкова пари накуп никога през живота си. Родните популярни личности, оказва се, ги взимат за рекламна кампания от три поста в социалните мрежи. Разбира се, ако са особено оборотни. В тази графа у нас не влизат поети, бъркащи „Кекс“ като комедийна халтура или младежи, изобретили дрон за спасяване на пострадали при лавина, например. За да си звезда от А-групата по български стандарт трябва да си герой с абонамент за клюкарските колонки, да си афиширал поне веднъж връзка с бизнесмен или ММА боец и имплантите на гърдите ти да са по-високи от коефициента ти на интелигентност. Да построиш малка бизнесимперия върху зърната и овала на задните си части също е талант и Николета Лозанова доказва това като най-търсеното рекламно лице за продуктово позициониране в онлайн каналите за комуникация. По всички закони на маркетинга в социалните мрежи тя е „инфлуенсър“ - медийна личност, която с постиженията си генерира огромен интерес, колосална база последователи (560 000 са само в Инстаграм), а оттам и силата да оформя вкусове и нагласи. На практика тя е първата носителка на титлата Miss Playmate, чийто лайфстайл между две връзки с футболисти бе белязан от скъпи екскурзии, любовен триъгълник като в сапунен сериал и махленски интерес от страна на медиите в мащаб, който й донесе предаване в bTV. Вярно, то бе таблоидно и в него Ники полагаше усилие само за изразително четене на ауто кю, но безспорно беше и доста рейтингово. Лозанова може да напише докторат на тема „В какво се превръщат мечтите?“ за един еротичен модел, който умее да осребрява интереса към себе си с всеки кадър от лежанка за козметичка процедура, чакалня на летище или детски кът в столичен мол. Българската медийна среда я създаде и днес тя печели от три поста в социалните мрежи толкова, колкото една компания плаща за три рекламни спота в телевизионен прайм тайм.

С изключение на няколко изпълнителя от попа и фолка, тесен кръг актьори и поп-културни феномени като Наталия Кобилкина, плеймейтките са тези, които формират кликата на съвременните „модели“ и действат като магнит за рекламните бюджети на компании, лансиращи всичко – от обувки и бижута през изкуствени мигли и спрей за тен до аксесоари за кучешки гардероб. Фейсбук и Инстаграм вече обезсмислят в голяма степен наличието на пиар специалисти – известните опровергават от първа ръка с един пост публикуваните неистини за тях, генерират новини с една снимка и промотират по ефективен начин проектите си извън клишираните прессъобщения. Социалните мрежи са манифест на лесното, като набор от информация и гъдели за любопитството на воайора. Лесно е и да продаваш през тях, особено когато една от основните ти радости в живота е галерията с добре опесъчено дупе на Николета Лозанова от плажа на Малдивите.

 

 

 

 

 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.