Бойко Борисов честити по телефона избора на премиерския пост в Румъния на своя колега Михай Тудосе.
След разговор на Борисов с Тудосе отваряме пункта Кайнарджа-Липница

Кабинетът обсъжда диверсификацията на общи заседания с Румъния и Гърция

Агенция Монитор - понеделник, 17-07-2017 - 16:26

Теми от общ интерес, сред които енергйната диверсификация и изграждането на пътища в региона, ще обсъжда кабинетът на с правителствата на Румъния и Гърция на съвместни заседания, които ще се проведат през есента. Днес в телефонен разговор с румънския си колега Михай Тудосе, който зае поста преди борени дни, премиерът Бойко Борисов се договори през септември двамата да седнат на една маса заедно с министрите си. Пред октомври пък се планира такова заседание у нас с кабинета на Алексис Ципрас, като тепърва ще се уточняват конкретните дати.

В разговора си с Тудосе Борисов запознал своя румънски колега с резултатите от срещата в Триест и с визитата си в Солун, където успя да разговаря именно с Ципрас, както и със сръбския президент Александър Вучич, а впоследствие стана ясно, че жп коридор ще свързва река Дунав с Бяло море, като влакът ще минава през няколко речни и морски пристанища – Русе, Варна, Бургас, Александруполис, Кавала и ще стига до Солун.

Премиерите на България и Румъния са изразили увереност, че ще продължат активно да работят за реализацията на проекти от взаимен интерес, съобщиха от пресслужбата на МС. Бил поставен и въпросът за граничния пункт Кайнарджа – Липница, който е инфраструктурно изграден, но не работи вече няколко години. Тудосе поел ангажимент да направи нужните проверки и проблемът да бъде решен.

Седемкилометровата отсечка между Кайнарджа и Липница струва около 6 млн. лв. и е изградена с евросредства. Строежът й започна през 2010 година и бе завършена само две години по-късно. През март МС одобри проект за изменение на споразумението между двете държави, според който се определя работното време и се поставя ограничение за автомобилите над три тона и половина. Искането е по предложение на Румъния и причината е, че прилежащата инфраструктура не позволява преминаването на тежкотоварни превозни средства. По неофициална информация именно заради румънците пунктът не работи вече пета година, тъй като не мога да намерят нужния персонал за него.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.