На писта „Дракон” Mustang атакува завоите с висока скорост и запазва стабилно положение.
Снимки Тони Тончев и Мото-Пфое

Легендарният жребец препуска с турбодвигател

Денислав Стоянов - вторник, 06-09-2016 - 23:00

2,3-литровият 4-цилиндров EcoBoost върви прилично и харчи по-малко

За първи път в историята на Ford Mustang, новият модел се предлага с 4-цилиндров 2,3-литров бензинов двигател EcoBoost с директно впръскване и турбокомпресор. Той развива цели 317 конски сили, а приличният въртящ момент от 434 Нм вече е на разположение при 3000 об/мин, което осигурява чудесна динамика в средната част на оборотите. Интересно е, че тягата се увеличава постепенно, което не е характерно за турбодвигателите. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 5,6 секунди, а максималната скорост е 234 км/ч. Все пак звукът на двигателя не е много сочен, особено в сравнение с 5,0-литровия V8, но разходът на гориво е значително по-малък и в смесен цикъл е 8,0 л/100 км.

На пистата пилотът на EcoBoost не успява да развие толкова висока скорост на правата, колкото с V8.

Новата 6-степенна механична скоростна кутия Getrag работи точно и отчетливо, като първите три предавки са кратки, третата и четвъртата са твърде близо, а на пета Mustang може да се ускори до над 200 км/ч. Шестата предавка е много дълга, като е предназначена за магистралите, за да може в салона да бъде тихо и колата да консумира умерено количество бензин. Новият Ford Mustang не се затруднява и при състезателно темпо на пистата. Макар и да не е кола за надпревари на затворено трасе, на писта „Дракон” Mustang се показа в целия си блясък. Той е в състояние да влиза в завоите с висока скорост, като слабо поднасяне се усеща само на изхода от завоя и затова има заслуга самоблокиращият се диференциал.

По-мощният V8 двигател дава известно предимство на правите, където Mustang се ускорява до 160 км/ч.

По-мощният V8 двигател дава известно предимство на правите, където Mustang се ускорява до 160 км/ч, следва интензивно спиране и остро влизане в първия ляв завой. При версията с EcoBoost пилотът не успява да развие толкова висока скорост на правата, следователно спирането е по-кратко и бързо, а и от там подхода към завоя се осъществява по друга траектория. В крайна сметка Mustang V8 GT записва по-добро време за една обиколка на пистата, но 2.3 EcoBoost не отстъпва с много на затвореното трасе и върви плътно зад по-мощния си брат. Електрическото сервоуправление е остро и точно, давайки отлична обратна връзка с пътя. Моделът 2.3 EcoBoost се държи по-добре в завоите, защото е с по-лека предница отколкото варианта с V8.

Mustang V8 GT записва по-добро време за една обиколка на пистата, но EcoBoost не отстъпва с много.

Сцеплението с пътя и стабилността са типични за спортно купе, а ако искате да вземате завоите с плъзване на задната ос, трябва да изключите системата за стабилизация. Вътрешната изолация на салона също е подобрена. Многораменното задно окачване работи великолепно на пистата и се справя отлично при висока скорост. Дори при агресивно атакуване на някой от завоите, купето стриктно следва зададената траектория и внушава на пилота чувство на увереност. Ако системата за стабилизация трябва да се намеси, тя си върши работата бързо, прецизно и почти незабележимо, за да може Mustang да използва потенциала си възможно най-ефективно.

Неповторимо удоволствие доставя кабриолетът Mustang заради шофирането под открито небе.

Особено голямо удоволствие при шофиране доставя открития Ford Mustang Convertible, който подсилва звука на мотора и увеличава дозата адреналин заради пряката връзка с природата под небето. Електрическият текстилен покрив се сгъва само за 8 секунди и предизвиква водача и спътничката му да се отправят на дълго и романтично пътешествие.

Под капака на този Mustang е 2,3-литровият 4-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost.

Ford Mustang 2.3 EcoBoost

2,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

317 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

434 Нм максимален въртящ момент при 3000 об/мин

5,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

234 км/ч максимална скорост

8,0 л/100 км среден разход на бензин

179 г/км емисии на СО2

79 200 лева цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.