Широката радиаторна решетка на А8 дава началото на елегантните форми на каросерията.
Снимки Audi

Audi прави три стъпки към автономното шофиране

Денислав Стоянов - вторник, 26-09-2017 - 08:41

Марката с четири кръга показа новият флагман A8 и два прототипа на ток

На автомобилното изложение във Франкфурт компанията Audi демонстрира своите технологии в сферата на автономното управление. Прогресът е изразен в три стъпки чрез новия флагман Audi A8, който привежда автономното придвижване от ниво 3 в серийно производство. Освен това с помощта на двата концептуални автомобила Elaine и Aicon, компанията от Инголщат показва визията си и за ниво 4 и 5. Новите прототипи позволяват да надникнем в бъдещите технологии на марката, носещи общото наименование Audi AI. Тези системи следват стратегията на изкуствения интелект и самообучаващите се машини. Изложбената експозиция на марката с четирите кръга се допълва от ключовия сериен спортен модел Audi RS 4 Avant.

Четвъртата генерация на спортното комби RS4 Avant изглежда поразяващо и развива мощност 450 к.с.

Новото Audi A8 е първият сериен автомобил в света, който отговаря на стандартите за автономно шофиране ниво 3. На магистрали, както и по многолентови пътища с физическа преграда между платната на движение при скорост до 60 км/ч, автопилотът за движение в задръстване Audi AI напълно автоматично поема контрола върху A8. Системата отговаря за потеглянето, ускоряването, завиването и спирането в рамките на лентата на движение. Достатъчно е водачът само да натисне бутон на централната конзола, за да активира технологията AI и оттам насетне може да отнеме крак от газта и ръце от волана. За разлика от ниво 2, тук водачът не е необходимо непрекъснато да следи работата на системата и може да се заеме с някоя от дейностите, предлагани от бордната система.

Балансираните пропорции на А8 подчертават спортния дух с мускулестите форми над арките на калниците.

Независимо от това обаче, водачът трябва да бъде винаги готов отново да поеме управлението на колата в свои ръце, веднага щом бъде предупреден от системата за такава необходимост. Автопилотът за движение в задръстване Audi AI работи на основата на две системи, като едната от тях е централното устройство за управление на асистиращите системи, което с помощта на целия комплекс от данни на всички сензори непрекъснато прави преценка на ситуацията. Наред с това се събира сериозно количество данни и с помощта на радарна система. Втората иновация е специален лазерен скенер, който следи за отстоянието спрямо останалите участници в движението, както и за особеностите на конкретния пътен участък. Въвеждането на автопилота за движение в задръстване Audi AI наред със специфичните за всяка отделна държава законови рамки изисква напасване и настройване на системата.

Прототипът Aicon е позициониран в D-сегмента и може да измине между 700 и 800 км с едно зареждане.

Концептуалният автомобил Audi Aicon очертава пътя към напълно автономното шофиране, като предлага на пасажерите си пълна свобода по време на движение, без да е необходима концентрация върху трафика. Вместо това пътниците могат да прекарват времето си според нуждите и предпочитанията си. Дизайнът на интериора и екстериора на тази студия е впечатляващ и вдъхновяващ. Моделът Aicon дава на дизайнерите свободата да подходят по напълно нов начин към създаването на един електрически, автономно управляван модел.

Задвижването е поверено на четири електродвигателя. Моделът е позициониран в D-сегмента и може да измине между 700 и 800 км с едно зареждане. Освен това студията Aicon съчетава в себе си множество иновации в области като свързаност, комуникации и ергономия, които правят пътуването особено комфортно. Благодарение на Audi AI всички тези системи са интелигентни и мислят с няколко хода напред. Новата концептуална разработка на компанията от Инголщат е замислена предимно за пътуване на дълги разстояния.

Новите технологии, които показват визията за бъдещите технологии на марката, се наричат Audi AI за автономност от ниво 4 и 5. Студията Audi Elaine и е във формата на масивно SUV-Coupe с дължина на каросерията 4,90 метра. Тя е изградена на базата на Audi e-tron Sportback Concept. Именно оттам са заимствани динамичните линии на каросерията, прогресивната технология на светлините, функционалният и елегантен интериор и електрическото задвижване Quattro с три електродвигателя и пикова мощност 370 кВт. В студията са внедрени технологии, които улесняват работата на водача и му помагат да прекара своето време на борда на автомобила по приятен и ползотворен начин. Високопроходимото купе се движи автономно, като на магистрала при скорост до 130 км/ч автопилотът изцяло поема управлението на Elaine и може самостоятелно да извършва смяна на лентата.

Elaine е във формата на масивно SUV-Coupe с динамичните линии на каросерията и дължина 4,90 метра.

Тагове:  AudiA8AiconElaine

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.