Решетката е във формата на усмивка, а фаровете с дневни светлини се врязват в калниците.
Снимки Христо Петров и Suzuki

Suzuki Baleno се прероди за града

Денислав Стоянов - събота, 30-07-2016 - 17:00

Новият модел е с компактни размери и голямо вътрешно пространство

Японската компания Suzuki винаги е обръщала внимание на компактните модели. Досега в гамата на марката имаше два малки хечбека - Swift и Celerio, но явно това не е достатъчно за японците. Наскоро към тях се присъедини новото Suzuki Baleno. Името не е ново, тъй като модел със същото име вече се произвеждаше от 1995 до 2002 г. Японците съживиха Baleno, но той не е наследник на стария модел. Новият компактен хечбек е изграден върху изцяло нова платформа, която скоро ще се използва в по-голямата част от моделите на Suzuki. Дължината му достига 3995 мм, ширината му е 1745 мм, височината - 1470 мм, а междуосието е 2520 мм. Със своите компактни размери Baleno е идеалният градски автомобил, който предлага най-голямото вътрешно пространство в класа си.

На багажната врата има два спойлера, като този в основата е изцяло хромиран и свързва задните светлини.

На външен вид новото Suzuki Baleno се отличава със стилен и стегнат дизайн. Предната решетка във формата на усмивка отличава модела на фона на всички останали автомобили. Продълговатите фарове са разпънати към калниците, а в тях се виждат дневните LED светлини. В бронята е интегриран голям въздухозаборник. Арките на колелата са леко разширени, а линията на прозорците е доста висока. На багажната врата има два спойлера – един на най-горния ръб на стъклото и един в основата, който е  изцяло хромиран и свързва големите задни светлини. Най-високото ниво на оборудване е с 16-инчови алуминиеви джанти.

В централната конзола е интегриран 7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система с навигация.

Салонът на Suzuki Baleno изглежда доста стилен и подреден. Черните пластмасови детайли са украсени с много сребристи и алуминиеви акценти. Воланът е с три лъча, като в най-високото ниво на оборудване на него има бутони за управление на аудиосистемата и круйз-контрола. Скалите на скоростомера и оборотомера са осветени в синьо, а между тях е цветният екран на бордовия компютър. Централната конзола е с компактен V-образен панел, в който е интегриран 7,0-инчовият сензорен екран на мултимедийната система с навигация и възможност за синхронизация на смартфон. Към този екран е свързана и камерата за задно виждане, която прави паркирането и движението на заден ход по-лесно и безопасно.

Позицията на седене е висока, седалките имат странични опори и поддържат добре тялото в завоите.

Новото Baleno е единственият модел в класа на малките автомобили, който предлага система с адаптивен круйз-контрол с ограничител на скоростта в най-високото оборудване. Бутоните не са много, а оригиналният блок на климатичната система е допълнен с малък кръгъл екран. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина, а седалката на водача има възможност за широк интервал от корекции. Позицията на седене в Baleno е висока, което осигурява добра видимост напред и настрани. Седалките имат странични опори и поддържат добре тялото в завоите.

На втория ред седалки е комфортно за двама, но ако е необходимо, могат да седнат и трима възрастни.

На втория ред колата е доста просторна за стандартите на B-сегмента. Има достатъчно място за главите на пътници с ръст до 1,90 м, а и пространството за краката е доста голямо. Отзад е комфортно за двама, но ако е необходимо, могат да седнат и трима възрастни. По отношение на багажника Baleno заема водеща позиция пред своите конкуренти, като разполага с багажно пространство с обем от 355 до 1085 л при сгънати задни седалки.

Багажното отделение е с обем от 355 л, като при сгънати задни седалки нараства до 1085 литра.

В гамата на новото Suzuki Baleno има два изцяло нови двигателя, които постигат по-добри динамични характеристики и по-добра горивна ефективност, като запазват напълно удоволствието от шофирането. Новият 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор с директно впръскване BoosterJet e с максимална мощност от 112 к.с. и максимален въртящ момент от 170 Нм. Двигателят се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия или 6-степенна автоматична трансмисия. Благодарение на турбокомпресора, над 94% от тягата е на разположение още от 1500 об/мин, което предлага динамично ускорение още при ниски обороти.

Новото Baleno вози много комфортно по българските пътища и дори по павираните булеварди.

С ръчната скоростна кутия двигателят е доста пъргав, а ускорението от 0 до 50 км/ч отнема само 3,5 секунди. Все пак имайте предвид, че предавателните отношения в 5-степенната скоростна кутия са избрани по такъв начин, че след 120 км/ч ускорението не е много бързо. Двигателят е смайващо икономичен. Данните на производителя за консумацията на гориво напълно отговарят на действителността. При поддържане на скорост от около 90 км/ч на равен път колата харчи около 3,7-3,9 литра на 100 км, а в града разходът е в рамките на 5,5 л/100 км. В смесен цикъл средният разход е точно 4,4 литра на сто.

Кормилното управление е много леко и не толкова информативно, но сцеплението с пътя е много добро.

Новото Suzuki Baleno вози много комфортно по българските пътища и дори по павираните булеварди. Неговото меко и еластично окачване с лекота поглъща повечето пътни неравности. Въпреки комфортните настройки, малкият хечбек не се наклонява осезаемо при вземане на остър завой с висока скорост. Кормилното управление е много леко и не толкова информативно, но сцеплението с пътя е много добро. Моделът е доста маневрен с диаметър на завой от 9,8 метра. Колата има добра шумоизолация и дори при висока скорост се чува само леко вятъра.

Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

5-степенна механична скоростна кутия

112 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

170 Нм въртящ момент при 2000-3500 об/мин

10,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

4,4 л/100 км среден разход на бензин

103 г/км емисии на СО2

22 490 лева базова цена на модела

30 290 лева цена на тествания модел

Тагове:  SuzukiBaleno

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.