Хибридното BMW X5 се отличава по капака на буксата за зареждане на предния ляв калник.
Снимки BMW

BMW X5 тръгна на ток

Денислав Стоянов - събота, 02-04-2016 - 19:00

Plug-in хибридът комбинира мощен бензинов двигател и електромотор

Третото поколение на BMW X5 стана много популярен всъдеход в целия свят. Предлага се в три бензинови и четири дизелови модификации. Докато в САЩ, Китай и Русия основно се продават моделите с бензинови двигатели, в Европа и у нас доминират дизеловите версии. За да бъде в крак с модата и да предложи на почитателите си екологично чист модел за града, неотдавна BMW пусна на пазара хибридна версия на Х5, която проправя пътя към модерната форма на шофиране. Новото BMW X5 xDrive40e е първият сериен Plug-in хибрид на марката, който съчетава функционалността и луксозната атмосфера на голям всъдеход с увереното сцепление на двойното задвижване и хибридната технология за висока ефективност.

Изпускателната система е с трапецовидни накрайници на двете ауспухови тръби.

За задвижването на BMW X5 xDrive40e се грижат 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор с мощност 245 к.с., комбиниран с 8-степенната автоматична скоростна кутия, в която е интегриран синхронен електромотор с мощност 113 к.с. Общата мощност на хибридната система е 313 к.с. Тя позволява на BMW X5 xDrive40e да се ускорява динамично, като намали значително вредните емисии във всекидневието до едва 77 г/км СО2. Средният разход на гориво е 3,3 л/100 км, а средната консумация на електроенергия е 15,3 кВтч на 100 км. Електромоторът се захранва от високоволтова литиево-йонна батерия с капацитет 9 кВтч, която може да бъде зареждана както от обикновен домакински контакт на електрическата мрежа, от специална зарядна станция и от обществени станции за зареждане.

Когато батерията е заредена напълно светлината е зелена и колата е готова да върви на ток.

При свързване с конвенционален домакински контакт изтощената батерия се зарежда напълно за около 3 часа и 50 минути. Батерията и акумулаторът на 12-волтовата бордна мрежа са поставени на особено сигурно при сблъсъци място под пода на багажника. Товарният обем на BMW X5 xDrive40e е намален само със 150 л и в нормално състояние е 500 л, а при сгъване на задните седалки се увеличава до 1720 л. За съхранението на кабела за зареждане е предвидено сгъваемо отделение под пода на багажника.

На централната конзола е поставен 10,25-инчовият екран на мултимедийната система iDrive.

Благодарение на двата си двигателя, хибридното задвижване и двойното предаване 4х4, новото BMW X5 xDrive40e може да се движи максимално динамично, като в същото време не замърсява въздуха в градовете и пести средства на притежателя си. Според проучване на BMW по-голямата част от клиентите на Х5 в САЩ, Германия, Китай и Русия изминават по-малко от 30 км на ден и то основно в града. С новия хибрид те ще могат да извършват всекидневните си пътувания на кратки разстояния само на електричество при нулеви локални емисии. По този начин разходът на гориво в градски условия се понижава значително и варира в рамките от 0 до 3,0 литра на 100 км.

По време на шофиране чрез графика на контролния дисплей се показват енергийните потоци.

При по-дълги пътувания е необходима работата и на двата двигателя, но разходът на гориво е значително по-нисък, отколкото при автомобили със сравнима мощност. Така например при пробег във всекидневието от 50 до 60 км и напълно заредена батерия в зависимост от трасето може да бъде постигнат практически разход на гориво от 6,5 л/100 км. Освен това с вместимостта на резервоара си от 85 л и заредената високоволтова батерия BMW X5 xDrive40e осигурява обичайната пригодност за дълги пътувания, при които може да бъде постигнат разход на гориво под 11,0 л/100 км.

Чрез бутона eDrive могат да бъдат избрани различните режими на задвижване.

Контролът на шофирането и бутонът eDrive позволяват настройки на автомобила и управление на задвижването по избор. При стартиране на автомобила се активира режимът AUTO eDrive, при който двата двигателя си взаимодействат максимално ефективно. При нормално натоварване при потегляне се използва електромотора, а бензиновият двигател се включва при около 70 км/ч или при особено интензивно ускорение. С натискане на бутона може да бъде избран и режим на чисто електрическо движение MAX eDrive. При него автомобилът се задвижва само от електромотора. Този режим осигурява комфортно шофиране при нулеви локални емисии без включване на бензиновия мотор при пробег до 31 км и ограничена до 120 км/ч максимална скорост. Ако избере настройката е SAVE Battery, водачът може да запази съхранената в батерията енергия за по-късен етап. Така при пътуване по магистрала зарядът на акумулатора се поддържа постоянен и дори може да бъде увеличен, за да се ползва по-късно за чисто електрическо движение в града.

Тягата на двата двигателя се предава на четирите колела чрез 8-степенната автоматична трансмисия.

Бензиновият двигател с двоен турбокомпресор впечатлява със спонтанно разгръщане на мощността, пъргави реакции и много спокоен ход. Електромоторът осигурява максималния си въртящ момент още с потеглянето. В резултат на това той подпомага двигателя с вътрешно горене и осигурява спонтанни реакции и разгръщане на мощността без забавяне при ускорение от място, както и значително подобрена динамика при междинни ускорения. BMW X5 xDrive40e ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди. Максималната му скорост е ограничена електронно до 210 км/ч. Мощността на двата двигателя се предава на четирите колела чрез 8-степенната автоматична трансмисия. Системата за перманентното двойно задвижване xDrive осигурява уверено сцепление, оптимизирана стабилност и повишена пъргавина при динамично шофиране по завои при всякакви метеорологични и пътни условия, независимо от съотношението на задвижващите моменти между двигателя с вътрешно горене и електромотора.

Под капака на BMW X5 xDrive40e има 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор.

BMW X5 xDrive40e

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов мотор

8-степенна спортна автоматична трансмисия

313 к.с. сумарна максимална мощност

450 Нм сумарен максимален въртящ момент

6,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

3,3 л/100 км среден разход на бензин

15,3 кВтч/100 км консумация на ток

77 г/км емисии на СО2

136 800 лева базова цена на модела

Тагове:  BMW

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.